ויטמין D ושאר קושיות

הגעתי למסקנה שמגיע לעניין הזה פוסט בפני עצמו כי לא רק לחדשות רעות מגיעות כותרות:

לפני בערך חודש וחצי, פנתה אליי מישהי במייל, נקרא לה ד' פה. היא כתבה לי שהיא הגיעה לבלוג שלי בשביל לחפש קצת מידע על יין, ונשארה בגלל סיבה נוספת: ל-ד' יש CFS. היא בגיל שלי, והמחלה הזו התחילה אצלה כחצי שנה אחריי. דבר נוסף שמשותף לנו, הוא העובדה שגם היא שייכת לעולם ההיי טק. למי שלא זוכר, כבר כתבתי כאן לפני יומיים, ש-CFS היא מעין מחלה "תאומה" של FMS. הסימפטומים הם זהים מלבד דבר אחד – לחולי FMS יש תוספת "קטנה" – כאבים מטורפים.
ד' כתבה לי ש

זו כבר היתה כותרת חדשה. משהו שעוד לא שמעתי עליו לפני כן.
לקח קצת זמן, בעיקר בגלל כל מיני בתי חולים שעברתי בדרך, אבל בסוף, לפני כשבועיים, עשיתי את הבדיקה הזו. זה הזמן לציין, שרמה "נורמלית" של ויטמין D בדם, מתחילה ב-30 מיקרו-גרם לליטר. ויטמין D, למי שלא יודע:

גם תזונה נכונה חשובה להיווצרותו של הויטמין בגוף.

מחסור בויטמין D, לעומת זאת:

נשמע מוכר, נכון? אין לי מושג אם יש לי או אין לי רככת, אבל כאבים יש – והרבה.
חשוב לציין כאן גם, שניתן להשיג ויטמין D ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים. זריקות ניתנות רק בהשגחה רפואית.

ומה היה המצב אצלי, תשאלו?

ובכן, מאחר ואני לא מאלה שמסתובבים בשמש בכלל, בגלל עור רגיש ומלאנומות מן העבר, ובגלל שאני נמצא רוב הזמן בתוך מבנים סגורים, וזה כבר קורה כך שנים רבות – יש מחסור. אצלי יש 6.5 מיקרוגרם לליטר. כחמישית (!!) מהמינימום הנדרש לגוף. למרות ש-ד' "ניצחה" אותי, ואצלה הרמה נמוכה אף יותר, הרופאה שלי טענה שמעולם היא לא נתקלה ברמה כל כך נמוכה. "ממש ברצפה", כדבריה. בקיצור, איך שנודע לי לי על תוצאות הבדיקה, אצתי רצתי לי לבית המרקחת הקרוב, ויצאתי משם עם קופסא מלאה בטבליות של ויטמין D3 (של אלטמן, אם זה מעניין מישהו), בעלות 400UI (יח' בינ"ל). הרופאה שלי המליצה לי להתחיל ב-3 פעמים ביום – כלומר ב-1,200UI ביום. ביחד עם אומגה 3, אני אמור לקבל מנה קטנה של בריאות לגוף מדי יום מעכשיו. אצל ד', זה עזר – לפחות חלקית בינתיים. היא חזרה לעבוד, ובימים אלה העלתה את אחוז המשרה שלה ל-100%, וזאת לאחר שלא עבדה כ-9 חודשים, וחזרה לעבודה בהדרגתיות בזמן האחרון.

יש סיבה נוספת לאופטימיות!

[כל המידע המופיע בפוסט זה מצוטט מתוך האתר InfoMed].


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

5 תגובות לפוסט “ויטמין D ושאר קושיות”

post_author." -->\n"; ?>
  1. Danielle הגיב:

    חדשות טובות, מצוין!!!
    בהצלחה, וחיבוק תומך גדול 😛

  2. א' הגיב:

    נשמע שהיית צריך להתחיל בריפוי עצמי כבר מההתחלה,
    חבל על הזמן, הכסף והעצבים…

    רק בריאות אח שלי,
    א'

  3. גיא הגיב:

    דניאל – תודה. חיבוק גדול בחזרה!

    א' – נשמע שהייתי צריך לחכות שנתיים עד שהגעתי לאנשים שאכפת להם, אתה מתכוון.
    את הריפוי העצמי התחלתי לפני הרבה זמן, באמצעות פסיכולוגית, באמצעות רפואה משלימה, וכמעט כל מה שתה יכול לחשוב עליו. רק עכשיו הכרתי את האנשים שמעלים אפשרויות שרופאים אחרים היו צריכים להעלות לפני שנתיים.

    נראה יותר שבפעם הבא אני אלך לאינטרנט – נראה שמה שלומדים בבתי ספר לרפואה לא מספיק, וזה בלשון המעטה.

  4. ענבה הגיב:

    מחזיקה לך אצבעות 🙂

  5. ג'ירפה הגיב:

    מסקנה: יין לא רק מחמם לבב אנוש אלא מרפא חולים.