מורה קטלני – בקרוב אצלינו?

הוי אמריקה, אמריקה.. מה יהיה..?
כל פעם החבר'ה האלה מצליחים להתעלות על עצמם, וזו בהחלט לא מחמאה.
מתברר שבסוף השבוע, הוחלט במחוז קטן בטקסס בשם הארולד, לאפשר למורים לשאת נשק בזמן שהותם בבית הספר, וזאת לשם הגנה עצמית. אותם מורים יקבלו רשיון מיוחד לנשיאת נשק מוסתר ויעברו הכשרה ב"ניהול משברים". מתברר, כי אף על פי שהקונגרס האמריקאי שלל בעבר את האפשרות לשאת נשק במוסדות חינוך, ביהמ"ש העליון שלל את החוק וקבע כי מדינות וקהילות מקומיות יכולות לאמץ חוקים כראות עיניהן. ההחלטה החדשה הזו, היא החלטה תקדימית, גם אם מוסד הלימודים יצטרך לתת אישור סופי לכל מורה באופן פרטני.
כל העניין הזה עם נשיאת נשק לשם הגנה עצמית, הפך להיות בשנים האחרונות פארסה שלמה, ולצערי, הסיפור רק הולך ומסתבך. הרפובליקנים, שמאמינים בסעיף הזה בחוקה האמריקאית, המתיר "הגנה על הבית בכל מחיר", הוא הרבה יותר מסתם "בעייתי", והרבה בזכותו אנחנו שומעים על כל מיני צעירים מתוסכלים, שנכנסים למכללות ובתי ספר למיניהם ומתחילים לרסס את כל מי שעובר לידם (ולא רק בפוסטים.. ).
העניין הזה יוצר את אותו מעגל קסמים – איך נותנים את ההחלטה הזו בידיו של נער בן 18? האם הפיתרון לאלימות הגואה הזו, היא לאפשר גם למורים להתחיל לרסס סטונדטים מופרעים, רק מתוך פחד או "ניהול" כושל של "משבר"?

ומעבר לזה – בגלל שאנחנו נוטים לייבא את כל הדברים הכי דפוקים שיש לאמריקאים להציע – האם נראה בקרוב גם אצלינו החלטות מעין אלו? רק זה חסר לנו. עוד איזה גנרל שיתחיל לאפשר משטר צבאי באוניברסיטאות..


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

2 תגובות לפוסט “מורה קטלני – בקרוב אצלינו?”

post_author." -->\n"; ?>
  1. sorter הגיב:

    לייבא? אצלנו זה כבר היסטוריה.
    כשהייתי צעיר, בימי הטירוף של לפני של"ג, כשכל לילה הייתה מלחמה על גדר המערכת והיו עשרות נסיונות לחצות אותה.
    בימים ההם, כשבלילות האבות היו יוצאים עם נשקים לעשות פטרולים ולהשכיב מארבים על גדרות המושב, אז בימים המורים היו מגיעים גם כן עם נשקים לבית הספר. ומאיישים עמדות על הגגות וסיורים בחצרות.

    ומי שלא היה בשיעור פיזיקה עם מורה חצי משוגע שמנסה ללמד כוחות צנטרפוגלים על פטיפון ישן כש M-16 מונח מולו על השולחן לא יודע מה הוא הפסיד.
    (במיוחד כשבשיעור הקודם הניסוי התפוצץ)

  2. גיא הגיב:

    אאוץ'. אני חושב שאני הולך לוותר על העניין הזה… :mrgreen: