זרעי קיץ

"זרעי קיץ
נישאים ברוח
מעירים זכרונות
מעוררים ערגונות
זרעי קיץ באים בנחיריים
ורומזים איזה קיץ
הולך להיות"
– מאיר אריאל

מאיר אריאל כתב את השיר הזה בנימה אופטימית מאוד. היום בבוקר, איכשהו נזכרתי במילות השיר הזה, אבל לצערי – לא במונחים שהטרובדור האלמותי הזה התכוון אליהם.
בשבועיים האחרונים, מתגנב לו לעיתו הקיץ, וחוזר אלינו, לעוד עונה חמה במיוחד. ואיך לא – הגוף שלי הוא זה שמגיב הכי מהר לשינויים האלה, ולא לטובה. אם בחודשים האחרונים הצלחתי להוריד מעט את כמות משככי הכאבים (את כדורי ה-Tramal הצלחתי להוריד ב-33%!), הגיע השבוע האחרון, והוכיח לי שהולכת להכנס תקופה לא קלה מבחינה בריאותית. השבוע לא היה יום שלא זחלתי על הרצפה מרוב כאבים. לא היה יום שלא לקחתי משככים בכמויות גדולות מהרגיל. מתברר שמספיק שיש קצת יותר שמש בחוץ, בשביל שאני אתקפל. אתמול, למשל, הייתי אמור לשבת כל היום וללמוד למבחן מועד ב' שיש לי ביום רביעי הקרוב. מדובר במסה אדירה של חומר שאני חייב לכסות. לצערי, לגוף שלי היו תכניות אחרות. החל מהצהריים הבלאגן חגג: רגליים, אגן, גב תחתון, גב עליון, כתפיים וידיים – כולם התכווצו לכדי מצב של חוסר תזוזה וכאבי תופת.
מתברר שגם עם חצי משרה (בפועל ירדתי ל-50% מה-60% בעבודה שהייתי רשום אליהם) ולימודים, הגוף שלי מתקשה לתפקד כמו שצריך. למזלי, יש לי חברים נפלאים שעוזרים המון, ובעיקר בת זוג נהדרת שלא עוזבת אותי לרגע, ונשארת לצידי. ביום שישי שעבר, למשל, ידידתי דניאל באה לעזור לנו לנקות את הבית אחרי שהחשמלאי עזב. באותו יום, לזוגתי היו את הכאבים שלה, ואין לי מושג איך הייתי מסתדר בלי דניאל. לבחורה הזו מגיעות כל המחמאות שאני רק יכול לחשוב עליהן. אחרי נטל הניקיון הזה, התמוטטתי טוטאלית ליומיים וחצי. היום, למזלי, המנקה הסכימה לבוא קצת מאוחר יותר כדי לעזור בניקיון הבית בשעות שאחרי עזיבת החשמלאי. וואו! כל הבלאגן הזה נראה כאילו אין לו סוף. וכאמור – ימי הקיץ מגיעים בקרוב. הם כבר ממש דופקים על דלתינו, וכמו שכתב מאיר אריאל – "רומזים איזה קיץ הולך להיות".

אני רק מקווה שמה שחוויתי השבוע, לא יהיה הקדמה להמשך הקיץ, הבא עלינו לרעה…


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

4 תגובות לפוסט “זרעי קיץ”

post_author." -->\n"; ?>
  1. רועי הגיב:

    לגיא היקר
    שלום וברכה,
    1.תודה על התשובה שכתבת לתגובה שלי.
    2.בנוגע לפרופסור באואר ולטיפול הניתוחי הייחודי שלו,אני אקדיש לכך אי-מייל ניפרד בהמשך.
    3.אני שמח שבפעם הזאת האי-מייל שלי הגיע אליך בהצלחה,אז עכשיו אני אעבור לאי-מייל השני.אוי,פשוט נקרע לי הלב לקרוא על יסורי הגהנום שאתה עובר בגלל הפיברומיאלגיה.גם אני חולה במחלה הזו,אבל עוצמת הכאב שלי אפילו לא מתקרבת לעוצמת הכאב והיסורים שאתה עובר.אני מצרף עכשיו כתובות של מספר אתרים עם טיפולים לפיברומיאלגיה,בתקווה שבעזרת השם תגיע דרך האתרים לטיפול שירפא אותך מהמחלה:
    א.www.fibrokur.com,אנא לחץ על האופציה לשפה העברית
    בצד שמאל של דף הבית שאליו אתה מגיע.
    ב.www.guai-il.com.
    ג.www.adler7.com.אנא לחץ על האופציה
    "פיברומיאלגיה" הראשונה מצד ימין בשורת האופציות המופיעות בדף הבית שאליו אתה מגיע.
    ד.www.izunim.com.אנא לחץ על האופציה "מאמרים נוספים" בשורת האופציות בצד ימין של דף הבית שאליו אתה מגיע,ואז אנא לחץ על המאמר השני-"פיברומיאלגיה-
    הטיפול הטבעי הבלעדי שהביא להחלמה".
    ה.www.ayurveda.org.il.אנא לחץ על האופציה "טיפול במחלות" ואז אנא רד למטה לפי סדר האלף-בית של המחלות עד לפיברומיאלגיה,כתובות שלוש שורות על המחלה ובשורה הרביעית יש אופציה: "לקריאת הגורמים והטיפול לפי איור-ודה",אנא לחץ עליה.
    6.חשוב מאוד לנסות ולטפל בפיברומיאלגיה עד שבעזרת השם מגיעים לטיפול הנכון,כי אם היא לא מטופלת כראוי בסופו של דבר היא עלולה לגרום למחלה בשם
    "אוסטאוארתריטיס"-מחלת פרקים ניוונית.
    7.אנא זכור משפט חשוב,שבשבילי הוא דרך חיים:המחלה לא תנצח אותנו,אנחנו ננצח אותה.
    8.עד כאן בינתיים,המשך בעזרת השם באי-מייל הבא.

    כל-טוב,
    רועי.

  2. גיא הגיב:

    רועי, המון תודות!
    אתה אדם טוב עם לב זהב. חלק מהאתרים האלה כבר מוכרים ליוחלקם לא. אני אבדוק בשמחה את מה ששלחת.

    אני מאוד מאמין בניצחון שלנו על המחלה הזו. זה אחד הדברים שאיכשהו משאירים אותי אופטימי. אני מאמין שיום אחד היא תיעלם. אני משתדל לעשות פעילות גופנית מתונה (היום זה בעיקר הליכות), ולתפקד עד כמה שאפשר (אתמול באמצע העבודה, חטפתי התקף כאבים מטורף של למעלה משעה, זמן בו פשוט לא יכולתי לזוז מהכסא. אתה יכול לתאר לך את המנהלים שלי "מאושרים עד הגג" כשהם מנסים לאט ובזהירות להרחיק אותי ממוקד התמיכה..). אני סובל מהגועל נפש הזה כבר למעלה משנתיים וחצי, וזה לא נעשה קל יותר, לצערי. אני מקווה שזה ישתנה.

    מילת אזהרה קטנה לגבי האתר הראשון שציינת: בעבר כבר כתבתי על דוקטור ק' והניסויים שלו ברמיזות לא קטנות באתר זה. אני חייב לומר שההרגשה שלי היתה ממנו היתה של נוכל שרוצה לעשות כסף על גבם של חולים. אני לא יודע מה ניסית אצלו עד היום, אבל רק לידיעתך – האיש פוטר מבי"ח מאיר בגלל "חוסר התאמה", ולמיטב ידיעתי אף נעצר בחשד לנוכלות ע"י משטרת כפר סבא.

    ד"א – עוד מילה קטנה לגבי ה-FMS שאתה סובל ממנה – אם בא לך לקשקש על זה, אתה מוזמן ליצור איתי קשר למייל שלי (בהנחה שיש דברים שקשה לך לדבר עליהם בפומבי): sabbath.monkey ב-gmail

  3. רועי הגיב:

    לגיא היקר
    שלום וברכה,
    1.סליחה על הבילבול שהיה לי במספרי הסעיפים באי-מייל הקודם ששלחתי.
    2.בבקשה,בשמחה רבה,ואני אשמח להמשיך ולעזור בעוד מידע ואתרים אם יהיה לי מה לחדש בנושא הפיברומיאלגיה.
    3.בנוגע לפעילות הגופנית שלך-יופי,תמשיך ככה.הדבר הכי חשוב בפעילות גופנית זה להגיע למצב של התנשפות,לכן אם המצב הגופני שלך מאפשר זאת כדאי מאוד ללכת ברגל כמה שיותר בעליות,אבל כמובן שגם במישור או בירידות זה טוב וחשוב.
    4.בנוגע למנהלים שלך שהיו "מאושרים עד הגג" מהתקף הכאבים שקיבלת: אני אדם ירא שמיים והציבור שלנו מאוד מוסר נפש בנושא שמירת הלשון (לשמור על לשון נקיה),ולכן אני אשמור לעצמי ולא אגיד כאן את מה שאני חושב ומרגיש כלפי המנהלים שלך.אני רק אגיד שאני מתפלל ומקווה מאוד שתימצא עבודה אחרת,ומהר, שבה תעבוד עם אנשים טובים ואנושיים.
    5.תודה על האזהרה לגבי ד"ר ק',לא הגעתי אליו עד היום ועכשיו אני יודע שגם אסור להגיע.וגם אני גיליתי אחרי ששלחתי אליך את האי-מייל הקודם משהו מאוד לא חיובי לגביו: את המידע שכתבתי לך בסעיף 6 באי-מייל הקודם שלי (שפיברומיאלגיה שלא מטופלת כראוי עלולה לגרום בסופו של דבר למחלה בשם "אוסטאוארתריטיס") לקחתי מתוך האתר שלו,ואחר-כך קראתי שפרופ' דן בוסקילה,שהוא רופא גדול וידוע ובעל שם בנושא הפיברומיאלגיה,אומר שפיברומיאלגיה יכולה להיות השלב המקדים למחלה אחרת,אבל מדובר בתופעה נדירה ורוב חולי הפיברומיאלגיה לא יפתחו מחלה אחרת.לכן,ברוך השם אפשר להיות רגועים בנושא הזה.
    6.יש לי כמה דברים נוספים לומר לך על פיברומיאלגיה,ואני אשמח לכתוב לך לאי-מייל האישי שלך,רק אם תוכל בבקשה לאשר לי שהבנתי את הכתובת שלך בצורה נכונה:האם הכתובת שלך היא: ____?
    7.הבטחתי גם התייחסות לפרופ' באואר:אני מסכים עם כל מילה שאמרת בנוגע אליו,אבל אני באופן אישי מאוד התרשמתי ממנו לטובה,אני מאמין בטיפול הניתוחי שלו
    וחושב שזו ממש פריצת דרך בעולם הרפואה.בעשור שבין 1990 ל-2000 הוא ניתח 627 חולי פיברומיאלגיה,66% מהמנותחים נותרו ללא כאב ו-22% מהמנותחים חוו שיפור בכאב.לדעתי כדאי ללכת מהקל לכבד-בהתחלה לנסות טיפולים אחרים,ורק אם כלו כל הקיצים ושום טיפול לא עוזר לשקול ברצינות את הטיפול הניתוחי שלו.
    8.עד כאן בינתיים,המשך בעזרת השם באי-מייל הבא.
    כל-טוב,
    רועי.

  4. גיא הגיב:

    שלום רועי,

    שוב תודה על כל האכפתיות.
    אכן הכתובת שלי היא זו שכתבת. הורדתי אותה מהתגובה שלך בגלל שאני משתדל לתת כמה שפחות כתובות מייל מפורשות באתרים, כדי לחסוך ממני ספאם.

    שיהיה לך חג שמח!