FMS – עוד מלחמה חדשה בפתח

משרד הבריאות מכה שנית, ביכולתו לייאש אנשים!
היום קיבלתי תשובה שלילית על בקשתי לאשר לי טיפול בתרופה סימבלטה.
סימבלטה הוכרה ע"י ה-FDA כתרופה העוזרת חד משמעית בתפקוד היום-יומי של חולי FMS. כמוה גם התרופה ליריקה.
בשבוע שעבר, עת ביקרתי במרפאתו של ד"ר יעקב אבלין, הומלץ לי על ידו לעבור לטיפול בסימבלטה. הוא גם חתם על מכתב המאשר את אבחנתו ושינוי בטיפול.
רופאת המשפחה שלי, רשמה בקשה לאישור התרופה, אף היא. קופ"ח מצידה שלחה לסניף שלי הודעת דחיה בשל שתי סיבות עיקריות:
1. התרופה לא מוכרת בסל הביראות.
2. המכתב המאשר טיפול בתרופה זו, הגיע ממרפאה שאינה מוכרת לקופ"ח.

תסלחו לי על הביטוי – אבל בולשיט. דבר ראשון, עם כל הכבוד, שני רופאים (ד"ר אבלין וגם ד"ר שיינברג שאבחן את המחלה עוד בפברואר האחרון) כבר אמרו לי שאני אוכל לקבל את התרופה הזו, ובכך לעבור לטיפול טוב יותר במחלה. שני הרופאים האלה, הם מהבכירים בארץ בנושא פיברו. ד"ר שיינברג הוא יועץ בכיר ל-2 קופות חולים – מכבי והכללית. ד"ר אבלין מנהל את המרכז לפיברו הגדול מסוגו בארץ, במרפאות הכאב באיכילוב.
אז לבוא ולומר לי ששני רופאים לא יודעים על מה הם מדברים? ועוד להוציא תירוץ עלוב כמו "המרפאה לא מוכרת"??? איך לא מוכרת??? היא מופיעה בכל אתר אינטרנט בישראל שבו מופיע איזכור של FMS!!! איך לעזאזל היא לא מוכרת?

נראה שזו תחילתה של מלחמה באגף נוסף. ידעתי שהיה שקט מדי לאחרונה…
הם דוחפים לך תרופות זולות, סטייל פרוזאק (כמו פריזמה, שאני מטופל בה) שלא עוזרות בגרוש, וכשצריך לעבור לשלב הבא, הם מעדיפים לראות אנשים סובלים. אני אישית משלם לקופה הזאת כל חודש עבור מה שהם מכנים "ביטוח שיא". זה אמור לכסות את כל הדברים הקטנים האלה.

בכלל, נוהל קבלת תרופות מקופ"ח ממש לא מובן לי. לצערי, אני סובל גם מסכרת מבוגרים (מה שנקרא סוג 2). אחת לכמה חודשים אני צריך להריץ פרוצדורה על מנת לקבל אינסולין. כאילו שהמחלה הזאת הולכת לעבור מעצמה, כאילו שאני לא אפסיק לקחת אינסולין בעצמי אם המצב ישתפר. אבל לא. תמיד נוח להריץ את החולים עוד קצת. אז עכשיו, כאילו הסכרת לא מספיקה לי, ובקושי חזרתי למשרה מלאה בשבועות האחרונים, אני צריך גם לרוץ ממקום למקום, כדי לקבל חתיכת נייר שאומרת שאני יכול לקבל תרופה כדי להקל על העצבים שאני גם ככה רוחש לקופה.

אחרי שהודיעו לי על הדחייה, התקשרתי לאגף התרופות של הקופה. שם אמרו לי שהם לא מוכנים לדבר עם מבוטחים. קל לשלוח מכתבי דחייה שהם לא עומדים מאחוריהם. אין עם מי לדבר. הפנו אותי למנהל המחוז, ושם ביקשו שאני אחזור לבי"ח, לד"ר אבלין, שלא יהיה שם בכלל בשבועיים הקרובים, ושאני אבקש ממנו למלא טופס 29 ג'. זה פשוט לא יאומן. WTF?????

לאלה שלא יודעים, אנחנו מדינת עולם שלישית בכל מה שקשור לתרופות. כמה פעמים דחפו לכם אופטלגין על כל בעיה? כמה מכם יודעים שאופטלגין נאסרה לשימוש ע"י ה-FDA בגלל שקשרו אותה לדלקות כבד חמורות?? וזו אחת התרופות הנמכרות בארץ!! מי צריך את אפריקה, כשיש לנו כאן מדינת עולם שלישית קטנה משלנו?

בקיצור, כיאה למדינת עולם שלישית, צריכה להיות פה כנראה הפיכה קטנה כדי שדברים יזוזו. מתברר, שכמו תמיד, רק דפיקות על השולחן עוזרות כאן. בנאדם צריך למות כדי לקבל יחס. גועל נפש של ממש. אבל כבר אמרתי – אני לא מפחד להילחם. וכנראה הגיעה העת לעוד מלחמה מתישה. וכרגיל – אני לבד במערכה הזאת.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

6 תגובות לפוסט “FMS – עוד מלחמה חדשה בפתח”

post_author." -->\n"; ?>
  1. Danielle הגיב:

    לא נכון. אתה לא לבד במערכה הזו. גם אם אתה תהיה זה שיגיע לקופ"ח ויצעק, יש פה אנשים that will make it their business לדאוג לאיך תגיע לשם, שיהיה לך קול, ושאחרי הצעקות יהיה לך עם מי לצחוק על הדבילים האלה.

    ברור?

    אוי! אין לך אייקון של חיבוק ! 😯
    טוב, קבל אחד גם בלי אייקון: -חיבוק-

  2. עירא הגיב:

    יש אנשים שלא נולדו בעידן הIRC. אמוטיקונים היו קיימים הרבה לפני אייקונים… מחבקים אותו ככה: ((((גיא))))

  3. גיא הגיב:

    הממ… כמעט נחנקתי שם.. תיזהר, איש!

  4. Danielle הגיב:

    נו, הנה למדתי משהו חדש. טוב שפתחת בלוג גיא ! 😛

    אה, כן, גם ((גיא)) [ככה אומרים את זה? אני לא מפה…]

  5. גיא הגיב:

    תני לי לנחש.. את עלה חדש?

  6. Danielle הגיב:

    אני עלה ירוק. בתחום הזה בטח :mrgreen: