עוד אירוע יין (ועוד החמצה של אירוע של ויתקין…)

קשים הם חיי השתיין. בשבת האחרונה (להלן אתמול), יקב ויתקין ערך השקה נוספת, של יינות 2005-6.
לצערי גם הפעם נמנע ממני להגיע לאירוע הזה בגלל בעיות בריאותיות (זה נעשה ממש מרגיז כשזה נופל על השקות כאלה), אבל מדובר ביינות שכבר טעמתי ודיווחתי עליהם כאן בעבר. בכל מקרה, למען אלה שהתאהבו ביקב הזה כמוני, הנה הסקירה של drinking.
כל זה כמובן לא אומר שמנעתי מעצמי את יקב ויתקין לחלוטין בסו"ש האחרון. אצל עירא ירדנו על מסע ישראלי לבן 2005 בחמישי בערב, ואצלי עף בקבוק ורוד 2005, כספתח לאירוע יין מעולה שערכנו בשישי בצהריים. האירוע כלל מספר רב של יינות לכבוד יום הולדתו של עמיחי ממועדון היין הראשון שלי. אני מתנצל מראש שלא כתבתי את כל מה ששתינו שם, אבל הנה סקירה של הטובים ביותר:
ורוד 2005, יקב ויתקין – כל מילה מיותרת. אחד היינות החזקים בארץ. תותים ועומק שנותן הטמפרניו לרוזה הזה הופך את היין לאחד הטובים בארץ, במיוחד בימים חמים כמו שישי האחרון.
לבנים
רמת הגולן, סדרת קצרין, שרדונה 1995 – עבר מעט את השיא שלו. עדיין מדהים. אם יש לכם בבית – זה הזמן לשתות. לא לחכות יותר. זהו יין מאוד דומיננטי, כיאה לסדרת העילית הזו. המון ליים, פירות קיציים (שזיפים שלטו שם לדעתי).
שאטונף דו פאפ לבן, 2003 – בלנד שמיוחד לעיירה הקטנה הזאת בצרפת. יין עדין יותר, עם טעם של פירות הדר חמצמצים.
מונטראשה 2000 – הלבן הטוב באותו איטרוע. אשכוליות לרוב, וגם ליצ'י וליים. חלום ליל קיץ. אין מה לומר.
אדומים
באגף הזה שלטו לדעתי 3 יינות – שניים איטלקיים ואחד אוסטרלי. אני מתנצל, כאמור, שלא כתבתי את כל הפרטים. למיטב זכרוני שלושתם היו משנת 2001.
ה-Dead Arm של יקב ד'ארנברג, הוא יין של 100% שיראז. היין עצמו ארוך כאורך הגלות. מדובר ביין של פירות יער בשלים מאוד, עם ריח שמבטיח וטעם שמקיים.
אחריו המשכנו עם יין ברונלו משובח, שנתן חמצמצות קלה, אבל אח… איזה גוף.
הסיום היה עם אמארונה של טומאסי (2001), שנתן את הקרב האחרון לברונלו, וניצח.

בנוסף, נטעמו שם:
ברברה ד'אלבה של אלדו קונטרנו (איטליה), הר אודם (ישראל) וקברנה סוביניון בין 407 של פנפולדס (אוסטרליה). כולם לא רעים בכלל, מלבד הר אודם שעדיין פשוט סגור. אף לא אחד מהם התחרה באמת עם שלושת המתוארים לעיל.

בקיצור – לא ממש סבלנו. אני צריך לזכור לכתוב את מה שאני שותה לפני שזורקים את הבקבוקים ולפני שאני מסיים לשתות אותם…. 🙂


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

2 תגובות לפוסט “עוד אירוע יין (ועוד החמצה של אירוע של ויתקין…)”

post_author." -->\n"; ?>
  1. drinking הגיב:

    נשמע כמו אחלה הרכב יינות.

    את הקצרין 95 לא טעמתי, אבל את 2003 מצאתי מפוצץ בעץ בצורה שלא אפשרה לי להנות ממנו, אפילו שניסיתי לבוא בראש פתוח.

  2. גיא הגיב:

    היה בו קצת עץ, אבל לשמחתי ממש לא בצורה מופרזת. את הבצירים האחרונים של הסדרה הזו לא יטצא לי לטעום בכלל, כך שקשה לי לשפוט.
    יין לבן שהחזיק 12 שנה, ועדיין היה מצוין, זה ציון לשבח ליינות מעטים שנעשים בארץ באיכות כזו.