אנשים "מקולקלים"

גם אני קורא בזמן האחרון ידיעות לא מעטות, על כל מה שקורה במדינה הזו עם הילדים של העובדים הזרים. helper11
וכן – גם אני מזדעזע, כמו כולם, שמדינת ישראל, כפי שמייצג אותה אלי ישי במשרד הפנים, מראה סוף-סוף את עורה, זו שמצהירה בגלוי על גזענותה, ועל הפחד שלה מ"מחלות", שהזרים מביאים איתם. זה מחפיר, זהו פשע וזה מתועב בעיניי.

אבל לא על זה אני רוצה לכתוב כאן.

ההצהרה השנייה של אותן ידיעות, היא זו שבעייתית עבורי, והיא מנסה לכרוך את בעיית ילדי הזרים, עם בעיה אחרת – זו שבה המאכערים גוזרים קופון על כל עובד זר שמגיע ארצה (ולכן צריך לנסות לסגור את השערים), כדי להוציא את המסחרה הזו מהחוק – כדי להוציא מהמשוואה הזו את האינטרס, שלפיו כדאי להביא זרים חדשים לארץ.
הסיבה שמביאים רבים לכך היא, שאחרי תקופה מסוימת, העובדים הזרים "מתקלקלים", והם מתחילים להבין את זכויותיהם, ופונים לעמותות אלה או אחרות המתיימרות "להגן" עליהם. הביטוי "אנשים מקולקלים", נשמע כמו משהו שלקוח ממשטרים אפלים. זה נוגד את כל ה"אני מאמין" שלי. ויחד עם זאת, צריך להבין, קצת יותר לעומק, מה קורה לעובדים הזרים בארץ.

מה שאני הולך לכתוב כאן, לא רק שאינו פופולרי בימינו, אלא שלא-ניתן לבצע הכללה עליו. אני יודע רק על מדגם (שאולי לא ואולי כן מייצג) של 4 מטפלות זרות, כולן ממזרח אירופה, שהייתי עד להן בשנתיים ומשהו האחרונות, מהרגע שבו סבתא שלי החלה את הזדקקותה לסיעודה של עובדת זרה, כזו שתגור איתה 24 שעות, 7 ימים בשבוע.
באוגוסט האחרון, כתבתי על המטפלות שסבתי עברה תחת ידיהן בשנתיים האחרונות. את כל מהלכי הבאתן לארץ, את כל התשלומים, את כל תנאי העבודה, שילמו הוריי בהתאם לחוק ואף מעבר לכך – ותמיד בזמן. סבתי דאגה לכל אחת מהמטפלות כאילו היתה בתהּ שלה: היא קנתה להן בגדים, תכשיטים, אוכל ספציפי שהן אהבו, הזמינה אותן לאירועים משפחתיים (אף שבתחילה עוד לא היתה חייבת בכך) ומה לא. בתמורה, אחת קיללה אותה כל הזמן וצעקה עליה, השנייה גנבה ממנה, השלישית אף היכתה אותה. כולן, ללא יוצא מן הכלל, קיבלו מחברותיהן בארץ, את כל "המידע למתעללת", וכן את כל הדרכים בהן אפשר וכדאי לתבוע עוד כסף (במקרה והן לא גנבו מספיק) מהמטופלים.

הנה משהו ממה שכתבתי אז:

השלישית החליטה לנסות תרגילי "מצליח". לפי החוזה היא מחוייבת לעבוד שישה ימים – היא טענה שהיא צריכה רק חמישה. היא החליטה לפתע וביום בהיר אחד, שמגיעה לה גם תוספת תשלום על העובדה שהיא עוזרת לסבתא שלי להתקלח. בשלב מסויים היא גם חסמה לסבתא שלי את הכניסה למטבח בביתה שלה!
הרביעית והאחרונה כבר ממש היתה חוצפנית – היא פשוט באה והלכה מתי שבא לה. מגיעות לה שעתיים חופשיות ביום? היא לקחה פי 3-4. מגיע לה ימי חופש מסודרים בחודש? היא לקחה כפול. לפני כחודש, כשההורים שלי היו בחו"ל, היא לא הודיעה דבר לאף אחד, קמה בבוקר יום ראשון (יום עבודה מלא שלה), עזבה את סבתי בסלון בלי מים ובלי מזגן, ונסעה לחיפה לטפל בעניינים וסידורים שלה

והעניין הוא, שאת כל התרגילים האלה, העובדות הזרות הספציפיות האלו לא המציאו לבדן. את כל זה הן קיבלו מחברותיהן בארץ, 5 דקות אחרי שהן נחתו כאן. אז אני לא חושב שאפשר וצריך לקרוא להן עובדות "מקולקלות", אבל יש פה בעיה, שברור שצריך לטפל בה. מילא אם הן היו מבחינות בין מעסיקים הגונים לאלה שפחות, אבל זה לא המצב.
אפילו המטפלת הנוכחית, שתודה לאל, סבתא שלי והיא מסתדרות נפלא – אפילו היא פחדה מההורים שלי כשהיא הגיעה, כי המטורפת הקודמת הפיצה שמועות בין החברות, שההורים שלי לא משלמים בזמן, לא נותנים חופשות וכו'. וזה מפי אישה שגנבה מסבתא שלי על בסיס שבועי, ואף הלוותה ממנה 1,000 דולר שלא הוחזרו במלואם עד היום (היא מסרבת, כמובן). אבל לשמחתי, לנה (שהיא מטפלת מס' 5 בשנתיים ומשהו האחרונות), החליטה לתת צ'אנס להוריי בכל זאת, והיא מאוד מרוצה היום. העובדה היא, שסבתא שלי והיא תמיד מחייכות, שסבתא שלי אומרת ש"אפילו בבית אבות הכי טוב, לא הייתי מקבלת טיפול כזה" (על אף מטפלת לא שמעתי מילים כאלו חמות) – וזה אומר דרשני. ולנה לא עושה את זה בשביל העיניים היפות של סבתא שלי. היא מקבלת מה שמגיע לה, וגם מעבר. אבל היא לא תאבת-בצע כמו החברות שלה, ולא גונבת, ולא מכה, ולא עושה תרגילי" מצליח".

עוד עובדה אחת, שצריך להבין כאן – כל אחת מהמטפלות הקודמות, פנו לעמותת "יד לעובד" או איך-שלא-יקראו-לעמותה-הזו, וזו החליטה, בלי בכלל לבדוק את הצד שלנו בעניין, שהמטפלת צודקת, שההורים שלי צריכים לתת פיצויים (לא פחות ולא יותר! פיצויים על כך שהיא גנבה כסף מסבתא שלי!), ושכר כמעט כפול. על מה? אין לי מושג. ולדעתי גם להם אין. אף לא אחד מהם בא לביקור אצל המטופל/ת. הם מחליטים החלטות שרירותיות ומכעיסות, על סמך דעתם על כל מיני מאכערים שעושים מסחרה לא חוקית ומתעללים בעובדיהם. וזו חוצפה ממדרגה ראשונה.

עכשיו תגידו לי אתם – למה סבתא שלי היתה צריכה לעבור את כל המטפלות הקודמות, על כל תרגיליהן? אתם חושבים שהיא רצתה בזה? הרי מבחינתה, אישה עייפה ומבוגרת, אישה סיעודית שנאלצת לארח בביתה מטפלת, כאורחת קבועה – מבחינתה היה עדיף לסגור את העניין מול המטפלת הראשונה בכלל, ובלבד שלא תעבור את הגיהנום שהיא עברה ממנה ומכל מי שבאו אחריה. אבל זה לא היה נתון לשליטתה.

נמאס לי מהדמגוגיה הזולה הזו, שלפיה העובדים הזרים, כולם "טלית שכולה תכלת", ואילו הקשישים הישראלים כולם נצלנים חסרי בושה. העובדים הזרים אינם חפים מאינטרסים. הם באים לכאן כדי לעשות לביתם, והם מודעים מראש לעובדה, שהם באים לטפל באדם קשיש, שימיו ספורים. לא כולם מליונרים שמחפשים מטפלת יפהפיה כדי להשוויץ בה. לא כולם מנצלים את העובדים הזרים. במקרים רבים המצב הוא הפוך. אז אני לא נגד גירוש של כולם. ממש לא.
אבל אלה שעשו מעשה פלילי, כמו גניבה, הכאת אדם חסר אונים וכו' – צריך להיות כוח לממשל ולבאי כוחו להעיף אותם לכל הרוחות לפני תום התקופה בה הם יכולים לשהות כאן. כלומר: לפני תום תקופת החמש שנים שהוקצבה להם. אבל בפועל זה לא קורה. אותם זרים עושקים ומענים לא אחת את הזקנים חסרי הישע, ואלא אם זה מגיע לכדי תלונות במשטרה ובית משפט, הסיכוי לגרש את העובד/ת מהארץ הוא קלוש-עד-לא-קיים. כפי שכבר כתבתי אז, מתברר, שאם המטפלת נמצאת פחות מ-63 חודשים(!!) בארץ – אין שום דבר שמשטרת ההגירה יכולים לעשות. אז הם מפנים את הקשישים למשרד הפנים.. מגוחך לגמרי.

וזו באמת צריכה להיות המטרה האמיתית של משרד הפנים הישראלי – לגרש את אלה שעסקו בפלילים, ולעזוב את הילדים במנוחה. אבל אני לא תמים. אלי ישי ימשיך להיות גזען מטונף, והמטפלות הזרות ימשיכו לעשוק אנשים קשישים ולעשות תרגילי "מצליח". עד מתי? עד שהמשרד הזה ייצא מידיה המטונפות ממאכערים של ש"ס.

עדכון [18:00]: והנה רק היום התפרסם על עוד עובדת זרה כזו.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “אנשים "מקולקלים"”

post_author." -->\n"; ?>
  1. […] גירוש הזרים בהנהגת אלי ישי, כבר כתבתי. האיש גזען, ברמות הגרועות ביותר, ואני מאחל לו שיום יבוא […]