חסרי אונים – חוקים מפלים

רציתי בהתחלה לכתוב פוסט מצחיק היום. אפילו אספתי קצת חומרים, שמתאימים לאופי הציניקני שלי. אבל יותר מדי דברים קרו היום, שלא ממש מאפשרים לי לצחוק. אני בעיקר מודאג כרגע.

בשנתיים האחרונות, סבתא שלי הפכה למטופלת סיעודית, ובגלל שהיא לא רצתה עוד בזמנו לעבור לבית אבות, בגלל אהבתה לדירה הנהדרת שהיא חיה בה במרכז ת"א, החלטנו להביא לה מטפלת זרה, שמבינה עברית ו/או רומנית. מטפלות ישראליות מחפשות תנאים של פרינססות בהרבה מקרים, ולכן הלכנו, דרך כל ההליך הבירוקרטי המייגע של ביטוח לאומי, להשיג לסבתי עובדת זרה. לאמי, יש חברת ילדות שגרה בנהריה, שביתה מנהלת סניף של חברת כוח אדם כלשהי, ובגלל הקשרים האלה, אמא שלי קיוותה למצוא מטפלת טובה, ובמהירות יחסית.
בשני הסעיפים – גם של איכות וגם של מהירות – החברה הזו כשלה כישלון חרוץ. וזה עוד בלשון המעטה.

4 מטפלות כבר עברו אצל סבתא שלי בשנתיים האלה. הראשונה גנבה ממנה כסף על בסיס שבועי. לקחה כסף לקניות, ולא החזירה עודף. היא גם החליטה שלא מתאים לה לבשל.
השנייה דווקא היתה בסדר, אבל היא נאלצה לעזוב כדי לטפל באמה שלה. היא היתה אצל סבתי קרוב לשנה.
השלישית החליטה לנסות תרגילי "מצליח". לפי החוזה היא מחוייבת לעבוד שישה ימים – היא טענה שהיא צריכה רק חמישה. היא החליטה לפתע וביום בהיר אחד, שמגיעה לה גם תוספת תשלום על העובדה שהיא עוזרת לסבתא שלי להתקלח. בשלב מסויים היא גם חסמה לסבתא שלי את הכניסה למטבח בביתה שלה!
הרביעית והאחרונה כבר ממש היתה חוצפנית – היא פשוט באה והלכה מתי שבא לה. מגיעות לה שעתיים חופשיות ביום? היא לקחה פי 3-4. מגיע לה ימי חופש מסודרים בחודש? היא לקחה כפול. לפני כחודש, כשההורים שלי היו בחו"ל, היא לא הודיעה דבר לאף אחד, קמה בבוקר יום ראשון (יום עבודה מלא שלה), עזבה את סבתי בסלון בלי מים ובלי מזגן, ונסעה לחיפה לטפל בעניינים וסידורים שלה. במקרה באותו יום, היה היומולדת של סבתא שלי, וקפצנו לבקר אותה. זה היה פשוט מזעזע. מדי חודש, היא גם טענה שההורים שלי עושקים אותה, או לא נותנים מספיק כסף, וניסתה לקחת עוד ועוד, תוך איומים על סבתא שלי, שהיא תעזוב. סבתא שיל כבר לא רצתה להחליף מטפלת שוב, היא הייתה עייפה מכל זה, והיא ביקשה מאמא שלי שתפסיק לעשוק את המטפלת. לא משנה העובדה שיש לנו את כל הקבלות וההוכחות שהכסף הופקד בחשבון הבנק שלה.

לפני יומיים, כבכל חודש, התחילו המריבות שוב. המטפלת צעקה על סבתא שלי בביתה.
אתמול היא יצאה מהבית, חזרה היום בבוקר, לקחה מזוודה, יצאה – ולא חזרה.
היא השאירה את סבתא שלי, שוב – ללא מים, ללא מזגן, ובלי שהחליפה לה את החיתול. היא פשוט עזבה. בלי לומר מילה. פשוט קמה והלכה, תוך שהיא אומרת לסבתא שלי, שהבת שלה גנבה ממנה כסף (ד"א, היא קיבלה 350 שקל יותר ממה שהגיע לה).

הפעולה הראשונה של אמא שלי, היתה להתקשר לחברה ששלחה אותה, ומייד לאחר מכן – למשטרת ההגירה, שאמרו לה, שאם המטפלת נמצאת פחות מ-63 חודשים(!!) בארץ – אין שום דבר שהם יכולים לעשות. הם הפנו אותה למשרד הפנים. עזבו את העובדה הפשוטה שהרומניה הזו היא פשוט מטורפת – לא מובן לי,

איך לעזאזל אנחנו חיים במדינה, שבה אסור להשאיר ילדים חסרי אונים בבית/ברכב, בגלל היותם חסרי ישע (סעיף שמוגדר בחוק כ"הזנחה פושעת"), ואילו אנשים מבוגרים, שהם לא פחות חסרי ישע בעת שהם סיעודיים, אינם מוגנים בחסות אותו חוק??

הקטע הוא, שכל המטפלות האלה הן נשים מבוגרות. לא ילדות מפגרות. אלה נשים מבוגרות, שבעוד 10-20 שנה או פחות (אני מקווה), הן תהיינה בדיוק באותו מצב כמו סבתי!

בדיוק עכשיו, התקשר אליי חברי הג'ירף וסיפר לי על סבתו, שכל רצונה היה שיהיה לה אינטרנט בבית. אתם יודעים – כדי לתקשר קתצת העולם שמחוץ לקיבוץ שלה. הדהים אותי לשמוע, ש"האחראי" בקיבוץ הודיע לה, שמפאת גילה המתקדם, היא אינה זכאית לקבל אינטרנט בביתה.

תגידו – מה קורה למדינה הזאת??? אנשים מבוגרים, שבנו את המדינה הזו בעשר אצבעותיהם, צריכים להתחנן בשביל יחס הוגן? למה?? הרבה זמן לא הרגשתי רגשי שנראה כל כך עזים למישהי. היום, כל מה שאני יכול לחשוב עליו, זה לתפוס את הבת-ז**ה הזאת, ולשפץ לה את הפרצוף, כך שלא תוכל לטפל יותר באף אחד, מלבד עצמה, וגם זה עם עזרה. אני פשוט שונא את האישה הזו ומה שהיא גרמה לאחת הנשים היקרות ביותר בחיי…


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

4 תגובות לפוסט “חסרי אונים – חוקים מפלים”

post_author." -->\n"; ?>
  1. גורו יאיא הגיב:

    אני חייב להודות שאני ממש מופתע. הייתה לי היכרות עם 4 מטפלות עובדות זרות במשפחה (שתיים לסבתא שלי, אחת לדודה שלי ואחת לאמו של דודי מנישואין), ולא הייתה בעיה בסדר גודל כזה עם אף אחד מהם. אני לא חושב שמישהו מהם גנב כסף (וגם אם כן, אני בטוח שגם אתה מסכים שזו הצרה הקטנה), לא הייתה אחת שהחליטה שהיא לא עושה עבודת בית שסוכמה מראש, לא עלה על שעתו של מישהו לדרוש תוספת תשלום שלא מגיעה לו, וודאי לא עלה על דעתו של אף אחד לעזוב קשיש ללא השגחה, שזה פשוט עוולה שאני לא מבין איך בנאדם יכול לחשוב לעשות.

  2. זיגמונד הגיב:

    ניסיתי במשך כמה דקות למצוא תגובה שתוסיף משהו לדיון, או לפחות תגרום לך להרגיש יותר טוב, אבל האמת שהפוסט הזה הצליח לגרום לי להרגיש יותר רע, בשילוב של עוד ידיעות מעניינות.. ואני פורש לישון עכשיו, בתקווה שאצליח להירדם.

  3. Kruvit הגיב:

    הבעיה האמיתית עם המטפלות (או המטפלים כמובן) היא שאנחנו תלוים בהם, כי הם עושים עבודה שאנחנו לא רוצים/ יכולים לבצע.
    גם אצל סבתא שלי התחלפו 4-5 מטפלות תוך פרק זמן קצר. לצערי, הן ישבו על הויזה שלה ולא שיחררו אותה הרבה יותר זמן מהתקופה שטיפלו בסבתי, כך שבנוסף, נאלצנו לעבור על החוק ולשכור שירותי עובד זר נוסף שאינו על הויזה של סבתי, עד שהמטפלת הואילה בטובה להופיע כדי לגבות "חובות", והוחתמה על שיחרור מהויזה.
    בשנה האחרונה, נחתה אצל סבתא שלי מלאכית מהשמיים, בחיי…הלוואי על כולם מטפלות כאלו.
    אבל שק הסיפורים על הבירוקרטיה, הקשיים וההתנהגות הבלתי הולמת, הוא שק גדול וכבד…

  4. […] זרה, כזו שתגור איתה 24 שעות, 7 ימים בשבוע. באוגוסט האחרון, כתבתי על המטפלות שסבתי עברה תחת ידיהן בשנתיים האחרונות. את כל מהלכי […]