על טעמים ומה שביניהם

הזמן ממשיך לרוץ לאחור לקראת ה-7 בדצמבר. ובינתיים, עוד ועוד דברים קורמים עור וגידים, לקראת האירוע. ביום שני האחרון, היינו בגן הפקאן, לערב טעימות של קייטרינג הבית, שנקרא "צבר".

מה אגיד ומה אומר? – חברים וחברות, נראה לי שהולך להיות ערב פשוט מהמם. שף הבית, שעומד בראש חברת הקייטרינג הבלעדית של גן הפקאן, בחור חברותי ונהדר בשם נועם, וצוות המלצריות החייכניות, עשו הכל כדי להנעים את זמנינו שם. במשך כ-4 שעות לא הפסקנו לאכול, והאוכל היה יוצא מן הכלל. למרות שניסו להסיר את ספקנותי בנושא, מניסיון העבר בטעימות-מול-רמת-אוכל-בחתונה-עצמה שאינה תמיד עקבית, וזו בלשון המעטה (מה לעשות, לבשל ל-300 איש, זה לא כמו לבשל למס' מצומצם של אנשים), אני חייב לומר שמאוד התרשמתי ממה שיש לחבר'ה האלה להציע.

מעבר לעובדה שהם מוכנים להעיז וללכת למחוזות קולינריים קצת פחות מוכרים, הם פתוחים להצעות, לרעיונות ולשגעונות של המשפחות. כל זאת, כמובן, רק אם השף חושב שזה הגיוני לשלב את הדברים האלה. כלומר, יש פה עדיין רמה שצריך לשמור עליה, דבר שהרשים אותנו מאוד. דבר זה הבטיח, שנוכל לתת אוכל "רגיל" לאנשים שמעדיפים אותו, ומצד שני – משהו קצת "מתקדם" יותר, לאלה שמוכנים להתנסות בדברים חדשים.

במהלך הטעימות ניסינו חלק מהחטיפים שיסתבבו בין האורחים, האוכל שיוגש בפינות קבלת הפנים, מנות ראשונות, סלטים, מנות ביניים, מנות עיקריות, וכן – גם קינוחים. ואפילו מצאנו כמה קינוחים שהם פרווה ונעשים בצורה יוצאת מן הכלל. מתברר, שבשנים האחרונות מישהו למד לעשות פה קינוחי פרווה בלי הטעם המוכר של סבון כלים (אם הטעם של סבון כלים לא מוככר לכם – אתם יכולים לנסות זאת לבדכם בבית, ילדים!). היו מנות שהיו טובות יותר, והיו שפחות הרשימו אותנו, או שהיו סתמיות למדי (כמו הקבב דג ים והסביצ'ה סלמון, למשל, לפחות לטעמי) – אבל בשורה התחתונה, לא היתה ולו מנה אחת, שלא היתה טובה. כך שהמסקנה בסיום היתה, שגם אם "נקבל" מנות סתמיות כאלו לכל אורך האירוע, עדיין האוכל יהיה ברמה טובה פלוס. ובכל זאת – אנחנו לא מתכוונים ללכת על "טוב פלוס". אולי זה קצת יהיר מצידינו, אבל אנחנו מנסים ללכת על משהו מיוחד יותר.

אז כן, יהיו שם מנות מסורתיות למדי, אני מניח, שיש בחתונות חתונות אחרות, אבל עם טוויסט קצת אחר. לצמחונים ולטבעונים שביניכם, דאגנו באופן אישי ומיוחד. המבחר יהיה גדול גם בשבילכם (גם במנת הביניים, גם במנה העיקרית, וכמובן – גם במבחר הסלטים, שאפילו אותי – שונא סלטים מושבע – הצליחו להרשים).

הבר יהיה תוצרת חוץ עם שידרוגים שלנו, כמובן (בכל זאת, יש לא מעט שתיינים רציניים עם תאווה לאיכות גבוהה בצד שלי של המשפחה.. ), ובין השאר יכלול גם לף ברון מהחבית במהלך כל האירוע. את שאר ההפתעות, כמובן, אני לא מתכוון לספר כאן, אבל אי חושה שאתם יכולים לסמות עליי, כשאני אומר שבאמת יהיה מצויין. את התפריט עוד לא סגרנו. זה יקרה רק כחודש-חודש וחצי לפני האירוע עצמו. עד אז גם נוכל לטעום כמה דברים נוספים, שלא היו בתפריט שהוגש לנו השבוע, אבל כן נמצאים בתפריט המורחב של הגן.

השלב הבא: צלם. יש לנו כבר פגישה עם צלם ביום שישי הקרוב בצהריים.
ולאחריו – התקליטן.
אני חייב לציין, שממש כיף לסדר את כל הדברים האלה בנחת. זה שלקחנו את הזמן שלנו, מתבררת כאחת ההחלטות הטובות שעשינו עד כה. עוד 3 חודשים וכמה ימים לאירוע, ודברים נופלים מקומם בדיוק כפי שאנו רוצים (טפו-טפו, מלח-מים-סבון כלים).


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

4 תגובות לפוסט “על טעמים ומה שביניהם”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עצה: קחו בחשבון שלא כולם מוכנים לאוכל נועז. לא צריך ללכת למחוזות הרבע עוף ובורקס, אבל יש לא מעט אנשים שאוהבים קבבונים ופרגיות. אנחנו צירפנו אלינו את ההורים בדיוק עבור "ביקורת האיכות" הזו. לשמחתי, באופן מפתיע, היה קונצנזוס על משהו יחסית נועז כמו טרטר טונה על גואקמולי. אה, ועצה נוספת: אם אתם מגישים בשר בקר, אפשר לבקש שהנתחים יהיו בדרגות עשייה שונות (ויסומנו בהתאם), כדי לקלוע לטעם השונה של מגוון האורחים.

  2. גיא הגיב:

    אני תומך לגמרי במה שכתבת.
    לכן יהיו גם את אותפ קבבונים וכאלה, אבל גם יהיה שילוב של דברים קצת יותר "נועזים".
    לגבי מידות העשייה, אני מניח שזו גם אופציה. האמת היא שאפילו שכחתי לשאול את השף מהו המשקל של כל נתח שמוגש לאורחים. גם זה צריך להוות שיקול, אני מניח..

    תודה על הטיפים!

  3. ירין הגיב:

    שלום, במקרה הגעתי לפוסט הזה כי היום אני ובן זוגי היינו בפגישה בגן הפקאן
    ורציתי לשאול איך הייתה החתונה לאחר כל המחמאות שכתבת פה?

    • גיא הגיב:

      @ירין – היתה חתונה יוצאת מן הכלל. יש לי רק מילים טובות על "גן הפקאן". הם מקצועיים, יודעים את העבודה, ואני לא יודע אם השף שלהם (נועם) עוד שם – אבל אם כן – הוא מדהים!

      עשו לעצמיכם טובה, וותרו על האנטריקוט. אין אף טבח בעולם שיודע לעשות אנטריקוט מצוין ל-300 אורחים, ולא משנה איך יהיו הטעימות. במקום – לכו על הביף בורגיניון שלהם. אה, וגם על סלט הרימונים שלהם שלהם (ואני כמעט אף פעם לא אומר דבר חיובי על סלטים.. ).

      אבל בלי קשר – המקום פשוט מקסים. אנחנו עשינו חתונת חורף בדצמבר שעבר, ונהנינו מכל רגע. הבר מצוין, מנהלי האירוע נהדרים (מנהל האירוע שלנו היה יניב, והוא דאג להכל), הסוויטה של החתן והכלה נפלאה ויש בה את כל מה שצריך, וגם הדיילת שעמדה לשירותינו היתה מתוקה.

      אם אתם גם רוצים צלם טוב – יש לי המלצה חמה גם בזה. בחור ששמו שחר דרורי, והוא פשוט אמן (הוא גר ממש צמוד ל"גן הפקאן", ברמת הכובש). אנחנו הגענו אליו דרך האינטרנט, הוא לא כל כך זול – אבל יש לו צלם סטילס נוסף וגם צלם וידיאו – וכולם עושים יופי של עבודה. כל תמונה שלו היא פשוט אמנות.

      בקיצור – אם תצטרך המלצות על צלם, די ג'יי (מישהו מעולה וגם ממש לא יקר, שהתחבר בדיוק למה שרצינו – בלי מוסיקה מזרחית ובלי "אומצה אומצה", אלא יותר דגש על שנות הששים-שבעי-שמונים ולא מעט רוק.

      הערה קטנה: הבאסה היחידה שהיתה לנו בחתונה היה נגן חצוצרה עם להקה שלו, שחמי התעקש להביא, והוא קצת הצליח להרוס, בגלל שהוא ניסה לתפוס יותר זמן על הבמה בכוח, וכל הזמן התווכח עם מנהל האירוע.

      אבל זה לא קשור ל"גן הפקאן" בכלל. "גן הפקאן" מדהים. ונשמח אם תזמין אותנו לטעימות (אישתי כבר מתה להגיע לעוד סבב…).