הו, סלולר שלי

בשנותיו הראשונות של הסלולר הישראלי, אני הייתי מסרבני השימוש במכשירי הסלולר. איכשהו, לפני כ-10 שנים, נכנעתי גם אני, ונרשמתי לחברת "כתום". מאז אני איתם. לרוב – זה היה בסדר. לא היו תלונות. הם דפקו אותי, ואני חייכתי. פשוט לא היה לי כוח להתחיל לראות עד כמה דופקים אותי באמת.

ואז הגיעו הפיטורים מ"כתום", כפי שכבר כתבתי, וביום שלישי האחרון – בדיוק "לפי הזמנה" כמו שאומרים, התקשרו אליי מ"כחול", והציעו לי תנאי מעבר נהדרים, שאפרט בהמשך. החבילה המוצעת היתה עבור תושבי רעננה-כ"ס (מקום מושבי הקודם, והכתובת העדכנית שלי במשרד הפנים), אבל ב"בדיקה מהירה", ענתה לי אשת המכירות שאין בעיה", ו- "אפשר להיפגש בבית קפה ברעננה, אם תוכל להגיע מראשל"צ". קבענו ליום חמישי, שעה 14:30, בקניון רננים. נדבר בטלפון לפני הפגישה ונקבע על בית קפה בקניון. ציינתי גם שאני מעוניין במכשיר נוקיה 5800, שיש לי כבר כמותו מ"כתום", ואני נהנה ממנו מאוד, והיא אמרה שאין שום בעיה עם זה, ושיש לה את המכשיר במלאי. עד כאן – נשמע נהדר.

ביום חמישי, הגעתי במיוחד מראשל"צ לקניון רננים ברעננה, כ-10 דקות לפני השעה הייעודה.
הרמתי טלפון לבחורה שדיברה איתי יומיים קודם לכן, דניאל (אלה לא שמות בדויים – כל השמות בפוסט אמיתיים לחלוטין). היא שאלה איפה אני, אני הסברתי, והיא אמרה לי שהיא בדיוק בודקת עם הנציג וחוזרת אליי. היא חזרה אליי אחרי דקה וחצי והסבירה לי שאין להם באמת נוקיה 5800, אבל יש להם מכשירים נהדרים אחרים, ואם זה בסדר מצידי. זה לא היה, אבל כבר הגעתי עד כאן, לא? מה אכפת לי לשמוע? אז אמרתי סבבה. היא ניתקה, חזרה שוב אחרי 2 דקות והודיעה לי ש"אין אפשרות להיפגש בקניון". תודה, באמת. למזלי, יד שמאל של דניאל לא יודעת מה יד ימין של איש המכירות עושה (ואולי טוב שכך), כי דקה אחרי זה התקשר נציג המכירות, ואמר שהוא מגיע לקניון תוך רבע שעה נוספת.

עברו להן 25 דקות, והאיש מתקשר, להודיע שהוא נמצא ליד האופיס דיפו. יופי. אני עולה קומה, מחפש אותו, מוצא אותו יחד עם עוד עמית, ואנחנו יושבים בבית קפה. לאיש המכירות קוראים ניסן, לחברו קוראים יוסי – נעים מאוד.
ולהלן ההצעה של הכחולים למתניידים לחברת "כתום", סתם לידיעתכם, אנשי השיווק (אני, לשמחתי – לא מחוייב לסודיות..):
1. 200 דקות ראשונות לכל היעדים.
2. 500 דקות נוספות ליעדי פלאפון, בזק והוט.
3. טלפון GPS נוסף ברכב, ללא עלות (כולל התקנה חינם תוך שבוע מיום חתימת החוזה – אני דרשתי גם התקנה שניה חינם במקרה ואחליף רכב השנה, וקיבלתי). חבילת GPS עולה 16.90 ש"ח לחודש.
4. במקרה שלי: טלפןו LG רנואר (מגיע עם כרטיס 2 ג'יגה, אני התעקשתי על 8 ג'יגה – וקיבלתי, וגם איזה נרתיק מגן נוסף) – כל הפרטים עליו בלינק.
5. חבילת 50 SMS-ים ב-10 ש"ח (עם אפשרות הרחבה ל-200 SMS-ים ב-20 ש"ח בהמשך).
6. חבילת גלישה.
7. החזר על הטלפון של אורנג'.
8. ניוד מיידי עם המספר הקיים.
סך כל החבילה, כולל הכל – 170 ש"ח, כולל מע"מ.

נשמע סבבה, כן?
אז זהו, שהייתי צריך לצפות את הגועל נפש שייצא לי מהם. מיד אחרי שחתמתי, התברר שנגמר להם בדיוק הטלפון הזה במלאי במרכז השירות הזה ברעננה, והובטח לי שהוא יגיע אליי באותו ערב הביתה. הניוד יתבצע עד למחרת בבוקר (אני מזכיר לכם שמדובר ביום חמישי). בפועל – הטלפון אמנם הגיע, אבל רק אחרי 22:00 בערב, ורק אחרי שהתעקשתי שאני לא אהיה למחרת בבית, אחרי שניסו לשכנע אותי לוותר להם.
למחרת בבוקר, הניוד עוד לא עבר. וזאת למרות שראיתי את הנציגה שהביאה לי את הנייד, מדברת עם נציג צוות הניוד, וביקשה ממנו להפעיל את התהליך. כל הסו"ש המספר שחוייג היה של "כתום", וכך גם צלצל הטלפון שלהם, ולא של "כחול".
הלאה – בערב חמישי, כשהגיע הנייד המיוחל, הוא לא הגיע עם כרטיס מורחב ולא עם האביזרים הנוספים שהובטחו. נאמר לי ש"לא היה בדיוק במלאי", ושביום ראשון יביאו לי את זה אישית. ביום שישי בבוקר אף וידאתי את זה עם ניסן (דרשתי גם את מספר הנייד שלו, בדיוק למקרים כאלה).

בואו אני אסביר לכם עכשיו את הסיטואציה ביום ראשון, אחרי השעה 22:30:
1. הקו נוייד אחרי הצהריים, אחרי שהתקשרתי במיוחד לשריות לקוחות של "כחול", ושם אמרו שהתהליך אפילו לא החל. אבל למה שזה ינוייד כמו שצריך? "כתום אשמים", הם אמרו – בפועל – אין לי כרגע קו בכלל. הקו נותק ב"כתום" בעת תהליך הניוד, בשעה 17:00 אחה"צ, ו"כחול" לא יכולים לעשות שום דבר, לטענתם. איזה כיף.
2. איש המכירות של "כחול" לא ענה לי לטלפון היום, למרות שהשארתי לו 3 הודעות שונות – האחרונה לפני שעתיים, המאיימת לבטל את כל העיסקה. כנראה וזה לא עובד עליהם. נראה מה הם יגידו מחר, כשאני אבטל את זה באמת.
3. מיותר לציין, שאת כרטיס הזיכרון המורחב ואת שאר האביזרים – לא קיבלתי. ספק אם אני אקבל אותם. אבל ממש לא אכפת לי כבר מהם.

נחזור לרגע לשעות אחר הצהריים החמים:
איך שהתחיל תהליך הניוד ל"כחול", בשעה 13:50 פלוס-מינוס, קיבלתי SMS מאיים מ"כתום" שניתוק הקו שלי יגרור תשלום מיידי של 1,269 ש"ח. למה? ככה. העיקר שהם נותנים לי מספר להתקשר אליהם. כמה אדיב מצידם, החארות. אני מתקשר לשירות, אבל ה"מערכת לא עובדת". חוזרים אליי אחרי שעה, ב-15:30, ואומרים לי שאין להם מושג על מה אני אחוייב. החשבונית עוד לא יצאה. למה 1,269 ש"ח? אף אחד לא יודע. הידד למערכת הממוחשבת של "כתום". מתי נדע? רק אחרי שתצא החשבונית, בעוד 8-9 ימים. חשבתי שאני אוכל להתנתק מהם בקלות, הא? אין מצב.

בשעה 16:12, מתקשר אליי נציג שימור של "כתום", מעוניין לדעת: "אבל למה??? היית עובד חברה! אתה צריך קצת לשמור על נאמנות!". לך תסביר לו של"כתום" לא היתה ולא תהיה יותר נאמנות מצידי. מה שכן, הוא בודק את ההצעה שאני מפרט לו, אותה קיבלתי מ"כחול", וראו זה פלא, קיבלתי הצעה נגדית (כל עוד זה לא N97 או אייפון). להלן פרטי ההצעה:
1. 400 דקות לכל היעדים – מצויין, מאחר ואני משתמש בכ-300 דק' בחודש ("רק" כ-40-60 מהן ליעדי פלאפון).
2. טלפון נוקיה 5800 + 8 ג'יגה זכרון.
3. טלפון נוסף לרכב עם GPS – התקנה בחינם. תוכנת GPS בשנה הראשונה ללא תשלום. אחרי השנה הראשונה – 18 ש"ח לחודש.
4. 60 SMS-ים בחודש ללא עלות. לא רע, בהתחשב בכך שאני משתמש בכ-40 SMS-ים בחודש.
עלות החבילה כולה – 131 ש"ח כולל מע"מ. כנראה, שזה הצד הטוב היחיד בלהיות לקוח, שמשלם בזמן כל השנים.

טוב.. עכשיו הם באמת לא עזרו לי עם ההתלבטות הזו.
מה נעשה?
אני חושב שאני חוזר ל"כתומים", בלי קשר לשום רגש סנטימנטלי לחברות אלה או אחרות. ה"כחולים" יכולים לקפוץ לי עם השירות שלהם. לא שה"כתומים" טובים יותר, אבל הזול מנצח. נמאס לי המרדף המטומטם הזה.

סתם עוד איזו אנקדטוה קטנה לסיום:
חברת "כחול" היקרה,
כשאת שואלת בתקליט שלך איזה מוסיקה אני מעוניין לשמוע בזמן ההמתנה,
ואת נותנת לי אפשרות לבחור ב-"1. קלאסית. 2. ג'אז…" ואני בוחר בספרה 2,
משום מה, אני מצפה לשמוע ג'אז, ולא את כרמינה בוראנה, שזו אחלה יצירה, אבל לא ממש נכללת תחת הקטגוריה.. 🙂


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

5 תגובות לפוסט “הו, סלולר שלי”

post_author." -->\n"; ?>
  1. זיגמונד הגיב:

    מקומם ביותר, אבל מה פשר השימוש ב"כחול" ו"כתום"?

  2. גיא הגיב:

    מן הסתם אורנג' ופלאפון.
    זה התחיל בתור שעשוע בבלוג של וואנדר. סתם דרך נוספת לקרוא לחברות המגוחכות האלה..

    ד"א – אני עדיין בלי קו טלפון.
    כנראה וזה יקרה רק מחר..

  3. זיגמונד הגיב:

    אויש גיא, אני יודע שזה אורנג' ופלאפון, אבל חשבתי לרגע שאתה חושש לקרוא להן בשמן!!

    אורנג' ופלאפון, אתה יודע, אורנג' ופלאפון. במה עדיף להשתמש אורנג' ופלאפון? או כחול וכתום? אורנג' או פלאפון? או בכלל סגול? אם בכלל.

    סתם מוודא שהבוט של גוגל לא יתבלבל 😉
    זיגמונד

  4. יעוץ עסקי הגיב:

    אי אפשר לנצח את זה

  5. […] קורה לי היום עם חברת "פלאפון" – לפני כשנה פלוס, חשבתי לתומי לעבור מאורנג' לפלאפון, בשל הצעה מאוד טובה שהיתה להם על מכשיר של LG ומחיר […]