בקרוב: הממשלה הבאה

אני שומע וקורא בימים האחרונים כל מיני מלהגים למיניהם, שטוענים שהתקשורת היא שמאלנית, התקשורת אינה מפרגנת, וש"זה לא פֵייר" שלא נותנים לביבי "אפילו 100 דקות(!) של חסד", שלא לדבר על 100 ימים. החלטתי לנסות לשים את כל הקלפים השולחן ולהראות לאותם מלהגים למה לעזאזל, אני חושב שהתקשורת לא רק שלא מגזימה, אלא אפילו לא עושה מספיק כדי להראות כמה הממשלה הנוכחית שלנו מגוחכת, ולמה כדאי להתחיל לספור כבר את הימים לקראת הממשלה הבאה (כי אם לא – אנחנו כּורים לעצמינו בור שלא נוכל לצאת ממנו):
1. נתחיל עם הממשלה כולה – 30 שרים! 30 מלחכי פינכה, חלק לא קטן מהם – שרים בלי תיק. מה שנקרא – שרים של כבוד. אבל מה – לאף אחד מהם אין מספיק כבוד כדי לקחת על עצמו את תיק הבריאות. מתברר שזה משרד בזוי. חייהם של אנשים אחרים הרי בכל מקרה לא מעניינים את חברי הכנסת שלנו. בקיצור – צפו לפחות עוד שר אחד.
2. שר החוץ שלנו – הבדיחה החדשה ושמה איווט ליברמן הוא שר החוץ שלנו. האיש שרוצה 2 מדינות ל-2 עמים, אלא שמדינה אחת צריכה לעבור לירדן. או לים. אפשר גם ללבנון או מצרים. רק לא כאן. אין מינוי יותר מטורף מהמינוי הזה. על היום הראשון האיש כבר הראה מה הוא מסוגל לעשות. גם אם מדובר רק בדיבורים – מילה יכולה להיות מסוכנת לא פחות מהמעשה עצמו.
3. שר האוצר החדש שלנו – שטייניץ? מכל האנשים בעולם – שטייניץ? הנה ציטוט מוויקיפדיה על ניסיונו הרב של שטייניץ בנושאי הכלכלה:

"ד"ר יובל שטייניץ (נולד ב-10 באפריל 1958 ) הוא שר האוצר, חבר כנסת מטעם מפלגת הליכוד ומרצה בכיר לפילוסופיה באוניברסיטת חיפה".

אהמ.. פילוסופיה? אוצר? מה הקשר בדיוק? אה, כן – האיש נאמן לנתניהו. אותו אחד שהביא את האסון הכלכלי הזה עלינו. אני מניח שזה כבר מספיק כדי למנות אותו לאחד התפקידים הכי חשובים בממשלה היום.
4. אני לא מאמין שאני אומר את זה – אבל סופסוף היה לנו שר תקשורת נורמלי, גם אם הוא היה ממפלגה שלעולם לא אצביע עבורה. מה היה כל כך דחוף להחליף אותו? (למי שלא זוכר – קראו לו אריאל אטיאס, ממפלגת ש"ס)ועוד בכחלון! איש שעד לפני כמה שנים היה יבואן של מוצרי רכב.
5. הלאה – שר המשפטים – יעקב נאמן – רק זה היה חסר לנו – עוד פרידמן. לפחות יש לו השכלה בתחום הרלוונטי. אני מניח שאפשר להתנחם בזה..
6. השר לביטחון פנים – יצחק אהרונוביץ' – נכון, יש לו ניסיון במשטרה. אבל זה לא נשמע קצת מגוחך שהכלבלב הצייתן של ליברמן הופך להיות האחראי על משטרת ישראל?
7. לא הספיקה לנו נשיקה מביכה אחת על הפודיום עם גל פרידמן?? אנחנו צריכים את לימור לבנת לעוד קדנציה כשרת הספורט? שלא לדבר על עניין ה"תרבות" שהיא תהיה אחראית עליה. Haven't the Jewish people suffered enough??
8. שר התחבורה הבא שלנו הוא חקלאי במקצועו. קבלו ב"מחיאות כפיים" את ישראל כץ. האיש, עסקן פוליטי, שאפילו בתור חקלאי הוא לא ממש מוצלח ולא ממש שם זין על בעלי חיים, הולך להיות אחראי על משרד שאמור לשנות קצת את הגישה שלנו לנהיגה מטורפת בכבישים.
9. משרד הדתות חוזר ובגדול, וכמובן ש"ס לוקחת אותו לעצמה. מי אמר שאנחנו לא פראיירים?
10. משרד הפנים – אלי ישי, אלא מי? אבוי למדינה שנותנת לש"ס להחליט מיהו יהודי. ברוכים הבאים לימי הביניים. אנא חיגרו חגורות בטיחות, כי המסע הזה הולך להיות מקרטע משהו.
11. אהוד ברק – אוי אהוד. היית חייב איזה כיסא, הא? אין ספק שאתה יותר טוב מאשר בוגי יעלון, אבל בכל זאת – מה היה לחוץ לך לתת את הנדוניה הזו לממשלת ימין מגוחכת?

מה עוד יש לנו ברשימה?
3 שרים ללא תיק זה עוד הרע במיעוטו.
הפארסה שנראת הממשלה ה-32 של מדינת ישראל כוללת:
– "שר הממונה על שיפור השירות הממשלתי לאזרח" (מיכאל איתן)
– "שר הממונה על שירותי המודיעין והוועדה לאנרגיה אטומית" (מרידור)
– "שר לנושאים אסטרטגיים" (בוגי)
– "שר לענייני מיעוטים" (ברוורמן)
– "שר במשרד ראש הממשלה" (משולם נהרי)
– "שר ההסברה והתפוצות" (יולי אדלשטיין).

מעניין איך החליטו על שמות המשרדים האלה. מי הספינולוג שעלה על זה? הם כמעט הצליחו להכניס גם שר חינוך מיוחד למגזר החרדי. תודה לאל שלפחות זה נמנע מאיתנו.

אחרי כל זה – מישהו עוד באמת חושב שהממשלה הזו היא לגיטימית?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

9 תגובות לפוסט “בקרוב: הממשלה הבאה”

post_author." -->\n"; ?>
  1. שי הגיב:

    גיא ידיד,
    אתה יודע שאני מת עליך, ואני ממש ממש לא מאוהדי הממשלה החדשה, אבל:
    א. אין שר בריאות לא בגלל שזה לא חשוב או בגלל שאף אחד לא רוצה את התפקיד. זה בגלל שהמשרד ניתן ליהדות התורה, והם מהסיבות המוזרות שלהם רוצים תמיד רק סגן שר. לא כל כך אסטתי, ולא יפה סימבולית, אבל לא ממש משנה את הניהול של המשרד.
    ב. איווט ליברמן כשר החוץ: אכן מינוי מטומטם, אבל אתה מתאר לא נכון את המצע המדיני שלו, שמזה שנים מדבר על מדינה פלסטינאית (הוא גם רוצה להעביר אליהם את המשולש במסגרת חילופי שטחים).
    ג1. שר האוצר: שטייניץ אכן לא מבין בכלכלה, אבל לתאר אותו כפילוסוף זה לא הוגן. מזה שנים רבות הוא עוסק בתחום הביטחון. אם היו ממנים אותו לשר ביטחון למשל זה היה מינוי לא רע בכלל.
    ג2: ביבי לא אחראי בשום מידה למשבר הכלכלי הנוכחי. זהו משבר אמריקאי בעיקרו, שנזל לשאר העולם ונובע מכשליים עמוקים באידאה הקפיטליסטית. ביבי הוא אכן קפיטליסט, אבל זה לא הופך אותו אחראי למשבר.

    בקיצור – אני לא בעד הממשלה הזו. אני מסכים שהיא מנופחת (למרות שזה לא כל כך נורא – מדובר ב כ 150 מיליון ש"ח נוספים הוצאות – כסף קטן לעומת שאר ההסכמים הקואליציוניים). אני מקווה שתוחלף בקרוב. אבל ביקורת צריכה להיות עיניינית ולא מתלהמת, אחרת היא הופכת לסתם קיטורים.

  2. גיא הגיב:

    שי, תודה על המחמאה, ואני מת עליך לא פחות. יחד עם זאת, אני לא חושב שהתגובה שלי היתה מתלהמת. זה לא רק שאני רחוק מ"אוהדי הממשלה הנוכחית". אני פשוט חושב שנעשו פה דברים, שהם חרפה למדינת ישראל. תן לי לענות לך, סעיף אחרי סעיף:
    א. אתה צודק לגבי מה שקורה עם יהדות התורה. אבל זה שהם רוצים רק סגן שר, מסיבותיהם המוזרות, לא אומר שלא צריך להיות שר במשרה מלאה למשרד הבריאות. כל אחד מהשרים עם הטייטלים המגוחכים שנתתי בהמשך הפוסט, יכול היה להכנס למשרד הזה, ואשכרה לעשות משהו. למה שבגין לא ייכנס למשרד הבריאות, למשל? למה מגיעים להם כספי ציבור – כדי שיהיו שרים ללא תיק?

    ב. איווט ליברמן כבר פצח את פיו השבוע, והסביר לעולם שאין בכוונתו לכבד את אנאפוליס. הבעיה שלי היא, שהבנאדם בכלל מונה לשר, שלא לדבר על שר בכיר. האיש חשוד בפלילים, בצורה שכבר קשה להכחיש. נכון, אדם חף מפשע עד אשר הוכחה אשמתו וכו' – אבל גם כאן צריך להפעיל היגיון בריא. מינויו של ליברמן לא מראה היגיון כזה.

    ג1. אני שמח שאתה מסכים איתי.

    ג2. ביבי לא אשם במשבר העולמי. הוא רק עזר לבעלי ההון להמשיך להיות תאבי בצע, בעזרתה האדיבה של ועדת בכר. אני יודע שיש לא מעט ויכוחים על זה, אבל כמי שעקב אחרי הסיפור של ועדת בכר בשנים האחרונות (מה לעשות שיש לי בנקאי, בהנהלה המרכזית של אחד הבנקים, בבית). הוועדה הזו ויישום החלטותיה, הם גורם ישיר מאוד לפגיעה שיש היום במדינת ישראל. אי לכך ובהתאם לזאת – ביבי הוא אחד האחראים.

    לסיכום – הבעיה שלי היא לא רק ההסכמים הקואליציוניים. הבעיה שלי היא עם מה שהולך להיעשות מכאן ואילך, עם האנשים שקיבלו את המשרדים האלה תחת אחריותם.
    לראות את ליברמן מקבל את משרד החוץ, לראות את שטייניץ במשרד האוצר ועוד כהנה וכהנה דוגמאות, גורמות לי להבין שהולך להיות פה בלאגן. וזה יהיה בלאגן שישפיע על כל אחד ואחת מאיתנו.
    וד"א – זה לא אומר שאני לא פטריוט. להיפך – אני מודאג מאוד. זו הסיבה שכתבתי את הפוסט הזה.

  3. מודי תולשששש הגיב:

    1. 30 שרים ושבעה סגנים – אצל שרון היו 29 שרים ו12 סגנים או משהו כזה. חרא, אבל סבלנו גרועים יותר.

    4. אטיאס הביא לנו את הצנזורה באינטרנט. כחלון נחשב לח"כ מוכשר ויעיל.

    5. אתה טוען שלפרידמן לא היתה השכלה רלוונטית???

    6. אהרונוביץ' נחשב במשטרה כאיש ישר, טוב והגון, אם כי לא עילוי.

    ולכל אלה אין קשר ללגיטימיות – מבחינה חוקית, לא היתה מעולם ממשלה חוקית בישראל אחרי הפוטש שעשתה הממשלה הזמנית ב 49.

  4. עופר הגיב:

    ולכל אלה אין קשר ללגיטימיות – מבחינה חוקית, לא היתה מעולם ממשלה חוקית בישראל אחרי הפוטש שעשתה הממשלה הזמנית ב 49.

    יש לך גיבוי לדבריך או שאתה סתם זורק הצהרות בעלמא?

  5. גיא הגיב:

    כמה דברים לי אליך, מודי:
    לגבי אטיאס – כן, זו היתה שטות מוחלטת, עניין האינטרנט. אני מסכים. יחד עם זאת, האיש עזר לא מעט לרגולציה בתחום הסלולר והטלוויזיה. זה שעדיין הרשות השנייה שמה זין על הצופים בישראל – זה כבר סיפור אחר.

    לפרידמן בהחלט היתה השכלה רלוונטית, אבל הסיבה שהביאו אותו היתה בשביל פרובוקציה, בעיקר. ואוהו! – הוא סיפק אותה!

    לגבי אהרונוביץ' – שני דברים:
    א. איש ישר והגון לא היה לוקח תיק כל כך משמעותי בכניסתו הראשונה לכנסת. מה קרה? לא צריך להשתפשף קצת בתור מחוקק קודם? מה הוא עשה בשביל לזכות בתיק הזה?
    ב. איש ישר והגון לא היה מתחבר עם אדם שחשוד בפלילים. בטח שלא מקבל את פניו עם חיבוק מול כל צמרת המשטרה, בטקס החלפת השרים במשרד לפני 3 ימים.

    לגבי מספר השרים – מי אמר שהממשלה של שרון היתה בסדר בעניין הזה? שמעתי אותי אומר מילה בנושא? זה שביבי עושה את זה אחרי שרון, הופך את העניין ללגיטימי? למה? אולי תאמר לכל אדם שמכה את אישתו, שגם מישהו עשה את זה לפניו, וזה היה יותר גרוע? תסלח לי, אבל העלית פה אבסורד.

  6. vandersister הגיב:

    בבוקר שאחרי השבעת הממשלה, הודעתי חגיגית ליושבי החדר שלי בעבודה שאני ממנה את עצמי לשרה לענייני דברי מאפה קטנים עם שומשום. הי, אם לביבי מותר להמציא תפקידים, גם לי מותר: מי רוצה להיות השר לענייני עוגיות שוקולד-צ'יפ?

  7. גיא הגיב:

    אני שמח להודיע, שכמה ימים אחרי הבחירות, עוד לפני שביבי חשב בכלל על התפקיד, אלה לקחה על עצמה את תפקיד השרה לענייני עוגות.
    לשמחתי, היא מצליחה מאוד בתפקידה (בניגוד לכל מיני שרים, שאין לי עדיין מושג מה הם אמורים לעשות…).

  8. גורו יאיא הגיב:

    שטייניץ יכול להיות יופי של שר אוצר. לכל משרד יש אנשי מקצוע, שהם אמורים להביא את המידע המקצועי, ושר האוצר אמור לשקלל את דיעות המומחים, ולקבל החלטות.
    לפי ההגיון שאתה מציג, רוב שרי האוצר בעבר לא יכלו למלא את תפקידם. למעשה, רוב השרים בעבר לא יכול למלא את תפקידם. כמה מורים היו שרי חינוך? כמה רופאים היו שרי בריאות? לפי התאוריה שלך, שטיניץ יכול להיות רק שר הפילוסופיה, ואם אין לנו כזה בממשלה הנוכחית, כנראה כבר לא יהיה לנו לעולם.

  9. גיא הגיב:

    אהמ.. יאיא – עלית בדיוק על הנקודה שלי:
    תראה את מערכת החינוך ב-30 השנה האחרונות.
    תראה את מערכת הבריאות.
    בוא תאמר לי אתה – האם אתה מרוצה מהמצב?
    כי אני ממש לא.

    סליחה, אבל כרגע חיזקת את הטענה שלי..
    הבעיה של אדם ללא השכלה רלוונטית, שלפחות יצליח להבין איך לשקלל את כל הנתונים לכדי החלטה נבונה, היא הבעיה של כולנו. אתה יודע מה? הייתי מוכן לקבל את שטייניץ, אם לפחות היית רואה בו משהו שלפחות נראה כמו ניצוץ של מנהיגות. אבל האיש הוא ה-Yes man של נתניהו. וראיתי כבר לאן נתניהו הוביל אותנו. במשבר כלכלי כמו זה שאנחנו סובלים ממנו היום, זה בהחלט לא הזמן לניסויים בבני אדם.