ביקורת סרטים: Superbad ו-רעם טרופי

לאחרונה ראיתי כמה סרטים, ביניהם "הממלכה האסורה" עם ג'ט לי וג'קי צ'אן שהיה אחלה סרט אקשן לשעות הקטנות של הלילה, וגם לצערי את "נחשים על המטוס" עם סמואל ג'קסון, שבהחלט יכול לתפוס את הכותרת "הסרט הגרוע ביותר שנעשה בכל הזמנים".

מה שכן, שני סרטים עד עכשיו תפסו חזק את תשומת ליבי: ביום שישי האחרון העברתי את הלילה עם "Superbad", סרט מצחיק, שנון ונהדר של גרג מוטולה, עם תסריט של סת' רוגן ואוון גולדברג. בעיקרון – סרט נעורים (שתורגם לעברית בשם המזעזע "חרמן על הזמן"), שמספר סיפור של כ-24 שעות בחיי 3 חברי ילדות, חנאנות בנשמתם, שעומדים לעזוב את התיכון ולעבור לקולג'. לקראת המסיבה האחרונה, שהם סוףסוף מוזמנים אליה, הם מתבקשים לארגן תעודת זהות מזויפת ולארגן אלכוהול. מכאן הכל מתחיל להיות די מטורף. אני יודע שחלקיכם יגיד עכשיו: "עוד סרט נעורים מפגר?". אז התשובה היא "כן". אבל זה לא הכל. הסרט הזה באמת מצוין. הבנתי כבר שאני אצטרך לראות את "Pineapple Express" כדי להמשיך ולהנות מחלק מהדמויות, ועם הסרט הזה הבטחתי לחכות לעירא. מה שכן, אני יודע שב-Superbad צחקתי כמו שלא צחקתי כבר הרבה זמן.

ציון של קופי השבת: 9.

הלילה, צפיתי עם עמיתי למשמרת ברעם טרופי (Tropical Thunder) – סרט של בן סטילר שיצא השנה, עם חבורת שמות של שחקנים, אחד-אחד: בן סטילר עצמו, רוברט דאוני ג'וניור, ג'ק בלאק, ניק נולטה, מת'יו מקונוהי וטום קרוז – כולם בתפקידים של חייהם לדעתי – כולם מצחיקים ברמות מטורפות (אולי חוץ ממקונוהי המעאפן שכבר לא מפתיע אותי ב"יכולת" המשחק שלו). הסרט מדבר על חבורה של שחקנים שאמורים לצלם סרט מלחמה, אבל לא מסתדרים ביניהם, מה שיוצר די הרבה בלאגן למשקיע של הסרט (קרוז – לקח לי כמה שניות לזהות אותו בתחפושת המצויינת שלו). כדי לגרום לזה להיראות "יותר אמיתי", מחליטים המשקיע והבמאי להוציא את החבר'ה האלה למשימה "אמיתית", שמתבררת בשלב מאוחר יותר כמשימה אמיתית ורצינית, מה שלא מפריע לכל העניין להיות מצחיק מאוד.
אני חייב לציין שאני משוגע על בן סטילר. הסרטים שלו (כמו "זולנדר"), הפכו כבר מזמן לסרטי קאלט עבורי. אבל מי שעושה את הסרט הזה מבחינת משחק, ללא ספק, הוא רוברט דאוני ג'וניור, שמשחק שחקן טוטאלי ממוצא אוסטרלי , שמחליט, עבור התפקיד, לעבור ניתוח לצביעת הפיגמנטים של העור, ולאורך הסרט הוא נכנס באופן ממש טוטאלי לתפקיד השחור, כולל האינטונציה, שפת הרחוב והכל. האיש חזר ובגדול. אחרי איירון מן שראינו הקיץ, הבנאדם ממשיך להראות מה הוא שווה, ומבחינתי – צריך לתת לאיש הזה עוד צ'אנסים. באמת שמגיע לו.
לסיכום: סרט פנטסטי. לא להחמיץ!

ציון של קופי השבת: 10.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

6 תגובות לפוסט “ביקורת סרטים: Superbad ו-רעם טרופי”

post_author." -->\n"; ?>
  1. סתם אחד הגיב:

    לעזאזל איתך, בדר"כ תומך זרים פז"ם מפלצתי כדי לקבל את משמרות הלילה. את מי רצחת בשביל השיבוץ הזה?
    עוד דברים שתוכל לעשות במשמרות לילה:
    -להתעדכן בסרטים ישנים שתמיד רצית לראות ואף פעם לא יצא לך (מרתון הארי המלוכלך, מישהו)
    -אני זוכר שפעם במוקד אחד התומכים הביא פלייסטיישן 2.5. זה לא יאמן עד כמה שנוח לשחק ככה.
    -אם האחמ"שים במשמרות הערב מספיק חברמנים אז אפשר להעביר לערוץ הספורט כדי לראות משחקים חשובים.

  2. סתם אחד הגיב:

    *צריך פז"מ, כמובן.

  3. גיא הגיב:

    סתם אחד, אתה כנראה לא הבנת לגמרי – אין אחמ"שים! אין! ואת מי רצתחתי? אל תספר לאף אחד, אבל רוב האנשים במוקד אצלינו עדיין רואים את משמרת הלילה בתור בעסה, ובמיוחד בימי שישי בלילה. הם כנראה לא מבינים את מה שאני מבין, או לפחות נהנים יותר כשיושבים להם על הראש…
    ככה זה כשאתה במוקד חדש לגמרי, עם אנשים שלרובם זו עבודת התמיכה הראשונה. יש דברים שאתה כפז"מניק ממקומות אחרים כבר יודע. זה שאני בן 34, ואני ה"זקן" ביותר במוקד – אין ספק שזה יתרון. יש משפט בערבית שאומר ככה: "אכבר מינק ביום, אחבר מינק ביסנה" – שזה אומר בתרגום סימולטני – מספיק שאני גדול ממך ביום, וכבר יש לי נסיון חיים של שנה מעליך.
    כן תירבנה משמרות הלילה.

  4. עירא הגיב:

    ואם אתה סופר את הפז"ם שיש לך בעבודה הזו אצל מעסיקים אחרים בעבר, אני חושש שיש לך יותר פז"ם וידע משתי רמות של מנהלים מעליך גם כן… 🙂

  5. גיא הגיב:

    אני רחוק מלהכחיש את זה…
    אני רק מקווה שהם ישכילו לראות את זה. לא בונה על זה, רק מקווה.

  6. רעם טרופי חזק בהחלט!
    הסרט עצמו יכול להיות קצת מעצבן, בנקודות מאוד מסויימות, אבל טום קרוז ודאוני ג'וניור מרביצים הופעות שחבל על הזמן.. מי שראה את הDVD יש שם את ה"מבחן במה" שעשו לטום קרוז ומבינים את המקור לריקוד המטורף הזה שלו. ענק!!

    רואה סרטים כל הלילה? עם הפלזמה של המשרד? אני מקווה שהמנהלים שלך לא קוראים את הבלוג הזה.. 🙂