סייבר-היפוכונדרים???

את ההגדרה הזו קראתי הבוקר לראשונה, באתר של Harris Interactive, שעושה מחקרי שוק עבור חברות שונות.
לאחר מחקר שהם ערכו על 1,017 איש בארה"ב, הם הגיעו למסקנה שאם בנאדם מחפש יותר מ-5 פעמים בחודש באינטרנט מחלות עפ"י סימפטומים, זה הופך אותו לסייבר-היפוכונדר. בתקופה שלפני איבחון המחלה שלי (פברואר השנה), סבלתי מכאבים שאובחנו ע"י רופאים רבים בצורה לא נכונה. כתוצאה מזה "אכלתי" כמויות של תרופות נרקוטיות וקיבלתי טיפולים שלא התאימו למצבי הבריאותי. במהלך ששת החודשים הראשונים האלה, אני סירבתי להסתכל באינטרנט ולחפש את הסימפטומים האלה, בדיוק בגלל המחשבה הזו, של "אני לא היפוכונדר. אין מה לחפש. זה סתם יבאס אותי כשאני אקרא על מקרים קיצוניים". האמת היא שגם היום אני לא נוטה לחפש יתר על המידה סיפורים חדשים על חולי פיברומיאלגיה, ואני גם לא הולך לקבוצת תמיכה בדיוק בגלל שאני לא חושב שיש לי מה לחפש שם.

יחד עם זאת, ייאמר לזכות האינטרנט, שמצאתי בעזרת גוגל את האבחנה בבוקר שלפני הפגישה ההיא עם הראומטולוג, ששינתה לגמרי את נקודת המבט שלי. אני לא יודע מי האנשים ש"נבדקו" ע"י חברת Harris Interactive, ובאיזה מחלות הם באמת חולים. את זה לא טרחו לציין. כמו כל "סקר מקיף", גם פה חטאו לאמת בכך שלא נתנו פרטים מדויקים, שיכולים להבהיר כמה מתוך אלה שבאמת חולים עשו חיפוש, וכמה מהם באמת היפוכונדרים מצויים.

איזה יופי שעושים סקרים כאלה מפעם לפעם, הא?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

4 תגובות לפוסט “סייבר-היפוכונדרים???”

post_author." -->\n"; ?>
  1. ג'ירפה הגיב:

    * היום כבר לא מספיק להיות היפוכונדר 😕
    חבל שאי אפשר לערוך

  2. גיא הגיב:

    הנה.. תראה איך ערכתי…

  3. עירא הגיב:

    למה אנשים עושים את השטות הזו של לתת תשומת לב לסקרים מסחריים ולהתייחס אליהם ולכתוב עליהם פוסטים. סלח לי גיא, אני יודע שהסקר הספיציפי הזה פוגע לך "קרוב לבית" אבל אין לי מושג מה הוא אמור ללמד אותנו שגוגל צייטגייסט לא עושה.

  4. גיא הגיב:

    זה בסדר. פשוט ראיתי את זה מול העיניים, וזה הפך לסדין אדום קטן. ציפית לכרית, אם תרצה. הייתי חייב לכתוב על זה, ולו למען שלום ביתי…