בזמנכם החופשי: אש

אני לא מאמין שאני עושה את זה, אבל בפוסט הזה אני עומד להצדיק את ארגון "בצלם", שממנו אני נגעל בדר"כ. מתברר שבצבא החליטו להעמיד את את סגן-אלוף עמרי ברוברג, אותו המג"ד מנעלין לדין על סעיף "התנהגות שאינה הולמת חייל בצה"ל". להזכירכם, האיש נתן פקודה לחייל לירות במפגין מוסלמי ברגלו, כאשר המפגין היה כבר כפות והובל לרכב הצבאי ללא התנגדות.
חבר'ה, מדינת ישראל פשטה את הרגל. איבדנו את הדבר היחיד שמבחינתי עמד כפסע בינינו לבין החבר'ה מעזה, שמשתמשים באזרחים חפים מפשע על מנת "להוכיח נקודה". ביום שבו עברנו על סעיף חשוב מאוד באמנת ז'נבה, אנחנו בבעיה. צה"ל איבד את הזכות להיקרא מוסרי, מבחינתי. האיש נתן פקודה לירות לעבר מפגין כפות! אין דרך אחרת להסביר את זה. אחרי זה הוא עוד העיז לשקר ולנסות לטייח את זה ע"י האשמת הפקוד שלו במעשים שלא ייעשו. מי המטומטם שנותן לאיש הזה "לעבור מתפקידו", לעזאזל? אה, כן: והוא גם קיבל כבר הערה בתיקו האישי, מתברר. בוהוהו! כמה מפחיד! הערה!
אז נכון – קראתי והבנתי שהפלוגה נמצאת באיזור סוער במיוחד מבחינה פוליטית, ומבחינת כמות הפציעות שיש בגדוד, הנגרמות מזריקת אבנים וכל זה. אבל יש הבדל גדול בין ירי לכיוון מי שמאיים עליך, לבין ירי כלפי מי שכבר אינו יכול לאיים עליך. אני לא קרבי, אבל אני יודע מה לחץ פסיכולוגי יכול לגרום לאנשים לעשות. אבל כאן נחצו כל הקווים.

מה קורה לנו, תגידו לי?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

11 תגובות לפוסט “בזמנכם החופשי: אש”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עירא הגיב:

    ולמה בדיוק "בצלם" כל כך מגעילים אותך? כי סדרך כלל הם מביאים עדויות שאי אפשר היה להשיג להן צילום והפעם יש להם הוכחה מצולמת שצה"ל באמת מתנהג כמו שהם מספרים כבר שנים?

    או שאולי אתה רוצה להתווכח שהכיבוש לא באמת משחית?

  2. גיא הגיב:

    הם מגעילים אותי בדיוק מאותה הסיבה שהימין הקיצוני מגעיל אותי: הם קיצוניים, ומשתמשים במידע שלהם בדר"כ בצורה דמגוגית זולה, על מנת "להוכיח נקודה".

  3. דני פלדשר הגיב:

    מה נשמע גיא ? מזמן לא ביקרתי.. אבל תשמע, אני לרגע לא מצדיק את מה שהאידיוט הזה עשה (בעצם שני האידיוטים) אבל אני לא מסכים איתך לגבי "איבוד ערכים". אני לא יודע מה קרה שם ולא מכיר את השתלשלות העניינים אבל אני כן הייתי קרבי בצבא, וגם לי יצא לבצע מעצרים על מבוקשים עם "דם על הידיים" ואתה יודע מה ?? אין אחד מהם שלא היה כפות שלא קיבל ממני סטירה ואתה יודע למה ? כי להרוג אישה או ילד כשהם הולכים ברחוב זה מבחינתי יותר גרוע. אני לא אומר שאותו פלסטיני שירו בו הוא מחבל אבל את מעגל האלימות הזה הם יצרו והם הרגו נשים וילדים הרבה לפני שצהל נכנס אחיהם הביתה אז נכון שזה לא נראה טוב אבל זה לא מראה על הכלל ואפילו להפך הוא הנכון. זה שתמונה אחת מזעזעת מצטלמת טוב יותר מאלף תמונות של חייל צהל עוזר לאה זקנה זה כולם יודעים. ובצלם ?? אותם צריך להוציא להורג אחד אחד וחבל שלא עשיתי את זה כשיכולתי..

  4. גיא הגיב:

    איש – יש הבדל גדול מאוד בין סטירה לכדור ברגל.
    אם אתה לא מבין את זה לבד, קטונתי מלהסביר את זה.

  5. דני פלדשר הגיב:

    אני לא מדבר על המעשה עצמו אלא על מה שהוא מייצג, כדור ברגל של מישהו כפות אף פעם לא יהיה מוצדק אבל אני מדבר על מה שזה מייצג.

  6. גיא הגיב:

    שוב – אני מבין את מה שאתה אומר. אני מבין את הכעס, התסכול וכל מה שאמרת, ולמרות שלא חוויתי את זה על בשרי, לא פעם גם לי יש את הצורך הזה, אם לקחת נקודת השוואהה אחרת לחלוטין, לתת סטירה לאיזה רופא בגלל שהוא פשוט לא מקשיב.
    אבל דני – זה מה שמפריד אותך ואותי מכל שאר התפלצות האלה. אנחנו לא היינו יורים כדור ברגל של מישהו כפות. החייל שעשה את זה, ועוד יותר גרוע מזה – המג"ד שנתן את הפקודה לעשות את זה, עשו הרבה מעבר ל"מעשה לא מוסרי". למוסר כבר אין שום קשר לזה. הם פשוט ירו בבחור שכבר היה כפות.
    כאן זה מתחיל וכאן זה נגמר, ולא מעניין אותי מה זה מייצג. הם ירו בשבוי, כשהוא כבר היה בשבי, וכשכבר לא נשקפה סכנה לחייהם.
    תבין – לא היתה לי בעיה אם הם היו יורים בזמן שהוא היה זורק עליהם אבנים, אוקיי? אבל לירות בשבוי? השתגעת? איך אתה יכול להשוות את זה לסטירה?

    לגבי ארגון "בצלם" – אני מסכים איתך לחלוטין. כמו שכתבתי בתחילת הפוסט – אני נגעל מהם. אני לא בטוח שהייתי מעמיד אותם מול כיתת יורים, אבל אין ספק שהם תורמים לתדמית הבעייתית והחד צדדית שיש למדינת ישראל בעולם. אני מנסה באמת להבין מה מניע אותם.
    כי אין לי ספק שזה לא שלום, לפחות לא כפי כל הגדרה הגיונית של המילה.

  7. דני פלדשר הגיב:

    אבל זו הנקודה, זה אולי לא הגיוני אבל זו הדרך שלהם להוציא את התסכול.. צריך לשים אותם בכלא לכמה שנים טובות אבל אני מבטיח לך שאם זה היה ישראלי שכפות הוא כבר היה הרוג ומפורק לחלקים..

  8. גיא הגיב:

    ברגע שאתה מסכים לזה, איפה אתה שם את הגבול?
    כל מי שעובר תסכול מסוים – יש לו הרשות לצאת ולירות באנשים שאין להם דרך להגן על עצמם?
    הדוגמא הבאה היא אמנם הקצנה, אבל מכוונת: תיכף תגיד לי שאתה בעד גברים שרוצחים את הנשים שלהן, בגלל שהן לא הפסיקו לעצבן אותם..

    אני מצטער. אבל אלימות – מכל סוג שהוא, היא דבר נלוז, דוחה, מחליא ועוד כמה מילים שאני לא רוצה לפרט אותן. אבל מעל הכל: היא לא משתלמת. ביום שתרצה להשוות את עצמך לחמאסניק רוצח – זה היום שאל תתפלא ש"בצלם" משווים אותך לאחד כזה.

    אני מרשה לעצמי לתעב את "בצלם", בדיוק בגלל הסיבה שאני מרשה לעצמי לגנות כל חייל שפוגע בשבוי חסר אונים: כי שני הדברים האלה פוגעים לי בתדמית של המדינה שבה אני חי, וכתוצאה מכך, איכות החיים שלי במדינה הזו יורדת. שלא יהיה לך ספק: כולנו נפגעים מאותה תמונה של "בצלם". לתמונה הזו יש שני צדדים. במקום להצדיק אחד מהם, אני רוצה להתנער משניהם, ובעיקר אני רוצה שדברים כאלה לא יקרו.

  9. דני פלדשר הגיב:

    אני לא מסכים לזה ואסור שזה יקרה. אבל מצד שני נורא קל לשפוט אותם על סמך תמונות. אין פה ויכוח כי שנינו אומרים את אותו דבר. אני יסביר את הנקודה שלי באמצעות דוגמא.
    כשהייתי בחברון אז קרה פעם אחת בגלל כל מיני סיבות שלא ישנתי משהו כמו 70 שעות.. תאמין לי שבאותה נקודה לא היה לי אכפת גם להרוג מישהו רק בשביל ללכת לישון. לא באמת הייתי עושה את זה כי אני בן אדם עם שכל אבל כשבן אדם מגיע לנקודות קיצוניות בחייו הוא פועל לא רציונלי.. זה לא אומר שזה מותר והגיוני אבל זה מה שקורה

  10. גיא הגיב:

    דני, אתה רק מחדד את מה שאני אומר בעזרת הדוגמא שלך. 70 שעות ללא שינה, ומישהו באמת מצפה שתצליח לתפקד ככה בהפגנות מסוג כזה?? 70 שעות?
    במקרה כזה צה"ל אשם עוד יותר, ואיבוד הערכים הוא משהו עוד יותר עמוק ממה שמתואר על פני השטח.

    כשהייתי בצבא, בפעילות מבצעית של היחידה (ושוב – לא מדובר במשהו קרבי, אבל בהחלט בסיפור שעלול לעלות בחיי אדם), אני סירבתי באופן חד משמעי לעסוק בפעילות כזו, אחרי שלא ישנתי יומיים ברצף.
    בזמנו, התחלף מפקד היחידה, שהחליט שמבחינתו אין שום בעיה שאני גם אלמד חבר'ה צעירים את העבודה במהלך היום, וגם אעבוד מבצעית בלילה. אני סירבתי פקודה על זה, ונשפטתי. זו גם אחת הסיבות שהעיפו אותי מהיחידה הזו הישר לתפקיד אחר, למשך השנה שנותרה לי לסיום השירות שלי.

    אם אתה, בחור בן 20, שבהחלט יודע להבדיל בין טוב לרע (אם אתה לא, חבל שצה"ל גייס אותך מלכתחילה), לא מסוגל להבין שאחרי 70 שעות ללא שינה אתה לא ממש פועל באופן רציונלי, ולכן אסור לך בכלל להיות בתוך מצבים כאלה – אז מי כן יבין? האם אתה, בחור בן 20, מוכן לקחת אחריות על חיים של בני אדם אחרי 70 שעות ללא שינה??!! ועוד בגלל הפגנה פוליטית?? זה לא נשמע לך מטומטם? זה לא נשמע לך קצת קיצוני..?

  11. דני פלדשר הגיב:

    זה דיון שלא ייגמר.. זה המצב שבו צהל נמצא.. הלוואי והיה מה לעשות עם זה..