ערב אצל אורי

אז אחרי תגובה של אורי לפוסט הקודם, שבו הוא אמר שיש לו השגות למיניהן על לימודי תואר ראשון במנהל עסקים, הייתי סקרן מאוד לשמוע את דעתו המנומקת. עד שפגשתי אותו, לא זכרתי אותו, אבל מתברר שבטעימה המפסקת של לפני חודשיים, הוא היה האיש שהיה אחראי על ה-Glen Goyne ששתיתי ואהבתי. ומאחר ואורי הזמין אותי לביתו, לדיון עמוק בסוגיית הלימודים שלי, וכן העלה את רעיון הטעימה אצלו של סינגלים נוספים שאינני מכיר, מי אני שאסרב להצעה שכזו..?

אז הנה אנחנו, יום שני בערב, דירתו של אורי, אי שם בעיר הגדולה, אני מתפעל מהסלון ומהמרחב האדיר שיש בו, ובינתיים אורי פותח את ארון המשקאות שלו. חשבתי להפתיע את אורי בכך שהבאתי שתי כוסות גלן קרן מהבית, אבל התפדחתי. אני לא מבין איך יכולתי לחשוב בכלל שאין לו בבית את הכוסות המתאימות. לאורי יש מגוון יפה מאוד של סינגלים, ואני כמובן, החלטתי ללכת על אלה שאינם מוכרים לי.

התחלתי עם Tomintoul 16 yo, בעל 40% אלכוהול בנפח. זהו ויסקי מאיזור ספיי-סייד, וליתר דיוק – מאיזור נהר ה-Livet. הצבע של הויסקי הוא חום בהיר- מעט אדמדם. הריח שלו מעודן למדי, וכולל מורכבות כזו של תה עם דבש, רמז לאגוזים ולמתיקות סוכרייתית שאינה משתלטת. הטעם שונה לגמרי: הוא ממלא במהירות ובעוצמה את הפה כולו, ומליק במין שמנוניות קלילה לגרון. הרגשה חזקה מאוד של טילו ביער, אפשר אפילו לחדד את זה ולומר שיש בו מין טעם של אורנים (הקרדיט על הרעיון הספציפי הזה מגיע לאורי). המתיקות הקלה שלו, עדיין מרמזת על אותו תה עם דבש (רק מחוזק להפליא), ואפשר לזהות בו טעמי פיצוחים קלויים: אגוזי קשיו, שקדים. יופי של ויסקי. לאורך זמן, כתוצאה מתהליכי החמצון שעובר הויסקי, ככל הנראה, הטעם מתעדן, הופך לתוקפני פחות, אבל הטעם הבסיסי נשאר. ציון: 8.5.

לאחר הפסקה קלה, חזרנו והתחלנו לדבר על הסיבה העיקרית שלשמה התכנסנו, אבל לא לפני שהחלטתי לבדוק גם את ה-Springbank 15 yo, עם 46% אלכוהול. ויסקי זה מגיע מקמפבלטאון. הצבע – מעט חזק יותר מקודמו, אבל לא בהרבה. הריח: סוכרייתי קל, מעט ליקריץ, קיימת חמיצות של פירות הדר, ושוב – מעט רמז לתה עם דבש, וגם למון גראס. גם הסינגל הזה ממלא את החיך כולו בהתחלה, במין עוצמה שלאט לאט מתעדנת לאורך הזמן. הטעם: ריבת חלב, צימוקים, מעט חמיצות של תפוזים. הוא לא מחליק בקלילות לגרון. יש בו מרירות לא נחמדה במיוחד בסיום, והיא פוגמת בהנאה מהטעימה הזו. ציון: 7.

אם באמת יש עניין על תוצאותיו של הדיון שנערך בנושא הלימודים, אז אני מוכן לסכם ולומר שאורי העלה לא מעט נקודות למחשבה, והוא גם העביר לי על DOK חומר רב, שנוגע ישירות ללימודים העתידיים, שבעזרתו אני אשקול את המשך צעדיי. כרגע, בכל מקרה, שולמה המקדמה ללימודים, ויש לי עד 12 לאוקטובר (שבועיים לפני תחילת הלימודים), להחליט אם אני מחליט להישאר עם רעיון הלימודים.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.