סקוטלנד טיזר

הנה טיזר קטן, הקדמה קצרה למה שעתיד לבוא בזמן הקרוב, מיד אחרי שעירא יסיים את מיון 1800 התמונות שצולמו במהלך השבועיים האחרונים:

טוב.. אז הגיע הזמן להתחיל לכתוב את מה שהתחולל בסקוטלנד במהלך שבועיים בספטמבר, כשעירא ואנוכי החלטנו לשים פעמינו אל הארץ המובטחת. או לפחות זו שמבטיחה ויסקי וטבע לרוב. את הסיפור כולו קשה לספר וגם לקרוא בבת אחת, אז הוא יפורסם לפי תאריכים, ואני אשתדל לא להשמיט אף פרט, ככל האפשר, כולל טעימות ויסקי יומיות ורשמיהן. את רוב הפרטים הקלטנו במכשירים הסלולריים שלנו, ולכן חלק נרחב מהפרטים בסיפורים שלנו יהיו זהים (למשל סוגי הוויסקי שטעמנו והסדר הכרונולוגי של הסיפורים). יחד עם זאת, אני חושב שיש פה שתי נקודות מבט ושתי צורות כתיבה, לא תמיד זהות, שעשויות לעניין את הקוראים.
הטיול שלנו ארך, כאמור שבועיים, ונערך בין ה-14 ל-28 בספטמבר. מעטים הם הרגעים הדלים שבו. החוויות היו מאוד מיוחדות, הנופים מרהיבים, והאנשים שפגשנו בדרך היו מעניינים וחברותיים.

את ההכנות האחרונות לטיול סיימנו רק ביומיים-שלושה האחרונים שלפני היציאה, לאחר שראינו שעלולה להיות לנו בעיית מיקומי לינה באיזורים שבהם התכוונו לטייל. אז סגרנו את הכל מראש. יש לזה פלוסים ומינוסים, כמו לכל דבר. מצד אחד – זה מוריד את רמת הגמישות היחסית. אתה סגור לתאריך מסוים באיזור מסוים. מצד שני – נוצר מצב שנשארנו כמה לילות באותו איזור, והשתמשנו במקום הלינה כבסיס יומי לטיולים בכל אותו חבל ארץ.

עוד כמה פרטים חשובים, לאלו שלא יודעים מהו סינגל מאלט ומיהי סקוטלנד:
דבר ראשון וחשוב מכל – ההגדרה של סינגל מאלט (Single Malt) היא ויסקי שנוצר במזקקה אחת, אחרי ליתות של השעורה. כלומר – לא בערבוב של מספר מזקקות, היוצר בלנד (Blend), כגון: ג'וני ווקר, ג'יימסון ובושמילס הידועים. זוהי הגדרה חשובה מאוד להמשך הסיפור, מאחר והדגש שלנו היה טעימות של סינגל מאלטים. קרה שנוסה גם איזה בלנד, אבל מדובר היה במקרה אחד או שניים. גם עליהם יסופר.
לגבי סקוטלנד – מדובר בתת-מדינה השייכת לבריטניה בכל מה שקשור לפרלמנט ולחוקים, ולצערינו גם בכל מה שקשור בנהיגה בצד השמאלי של הכביש. המטבע, לעומת זאת – זה כבר סיפור אחר לגמרי. זהו עם גאה מאוד, אשר מדפיס את השטרות שלו ב-3 מדפסות שונות, ששייכות ל-3 בנקים סקוטיים שונים, ולכן גם יש המון שטרות עם ציורים לרוב. לא נדיר יהיה למצוא שטרות של 5 פאונד סקוטים (השווים ל-5 פאונד אנגליים), למשל, כשכמה וכמה ציורים שונים על צדדיהם. בין השאר תוכלו לראות ציורים של מפות, מזקקת מק'קלן, אישים ונופים. הסקוטים מחוייבים לקבל את המטבע האנגלי וגם את הסקוטי, מה שלא אומר שבאנגליה יקבלו את השטרות הסקוטיים כמחווה… הסקוטים אפילו מסמנים לעיתים את צבעה של אנגליה כצבע הים במפות מסוימות, ולו בשביל להבדיל את סקוטלנד משאר הממלכה (או בכדי להביע את משאלותיהם הסמויות..). אז לא רק חצאיות ומבטא מוזר יש לעם המשוגע הזה. עם גאה כבר אמרתי..?
מה שכן – נראה שהרבה מאוד מתושבי סקוטלנד מתפרנסים מתיירות ההולכת וגוברת במדינה. בכל מקום אליו הגענו, כמעט, מצאנו מלכודות תיירים רבות. לוך נס (Loch Ness) שהיה מאוד ידוע בעניין הזה, כבר מזמן לא לבד.

עוד הערה חשובה לסיום ההקדמה הזאת:
במהלך הפוסטים שיתארו את סוגי המאלטים ששתינו, יצויין מספר בין 1 ל-10 ליד כל ויסקי, בסוגריים. מדובר בציון אישי שלי לוויסקי. החלטה לתת ציונים התקבלה במהלך הטיול, על סמך המורכבות של הוויסקי, הטעם והריח, הצבע, והסיום שהוא משאיר בגרון. יצא לנו "להיוועץ" לא מעט בספרי ה"תנ"ך" של הוויסקי של מייקל ג'קסון וג'ים מוריי, אבל הציונים אינם משקפים את מה שנכתב שם. היו לא מעט מקרים בהם לא הסכמנו עם מה שג'קסון או מוריי כתבו. לפעמים גם לא הסכמנו בינינו לגבי הציון, אבל זה מה שהופך את העניין לכל כך מעניין.

בקרוב אנחנו מתחילים…


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

3 תגובות לפוסט “סקוטלנד טיזר”

post_author." -->\n"; ?>
  1. ג'ירפה הגיב:

    תוספת לעניין צבע השטח של אנגליה במפה הסקוטית: מבחינה גאולוגית דרום אנגליה שוקעת בזמן שסקוטלנד מתרוממת … לא הסקוטים אלא המדינה.
    אז לא ירחק היום שחלק מאנגליה יהיה מסומן בכחול בכל המפות (כמו איזור לונדון).

  2. Danielle הגיב:

    טיזר בהחלט.

    עכשיו עוד.

    עכשיו.

    עוד.

    😯

  3. עירא הגיב:

    פירסמתי את הראשון, יאללה תורך 🙂