מה כל כך fun בפאנטון?

אז כן, הסאגה של פלאפון ואורנג' נגמרה לבינתיים. הקו שלי הוחזר לאורנג', לאחר כמעט שבוע של שהות ללא קו בכלל, והמספר נשאר כשהיה. בדרך השתדרגתי עם מכשיר של Samsung OMNIA, שאני עוד ארחיב עליו את הדיבור בפוסט אחר, כי יש לא מעט "חוויות" ממנו, ומה-Windows Mobile 6.1 שלו, שלדעתי, זו מערכת ההפעלה הזוועתית ביותר שנכתבה אי פעם, וזו בלשון המעטה. אבל עוד חזון למועד.

הפעם, דווקא בא לי להעלות פה משהו אחר, שיוצר חוסר הגינות כלפי הצרכן הישראלי – הפאנטון.
הפאנטון הוא אותה מוסיקה מחרישת אוזניים, שאתה שומע כשאתה מתקשר למישהו, ואתה ממתין למענה. יש אפילו חברות שעושות מזה כסף – לעצב לך את המוסיקה הזו כך, שאוזניים של אנשים יגיעו עד לכדי דימום, בזמן שהם מחכים למר כבודו, שילחץ כבר על הכפתור הירוק בנייד שלו.
אז איפה הבעיה?

הבעיה שלי היא לא אותן חברות, שעושות זאת באופן לגיטימי למדי. הבעיה היא עם הכפייה של חברות הסלולאר להעמיס אותך בשירים או מנגינות, שלא היו תופסים אותך מאזין להן אפילו במותך. כשהחזרתי את המספר לאורנג', קיבלתי איזו הודעת SMS מוזרה, על כך שיש לי עכשיו פאנטון של ________ (הכניסו כאן את שם השיר השנוא עליכם ביותר, או כזה שמעולם לא שמעתם עליו לפני כן). איזה כיף! אבל למה? מדוע זכיתי בכבוד המפוקפק הזה, מבלי לשאול לדעתי בנושא? האם חתמתי על רצוני בפאנטון? לא ממש. ותאמינו לי – בדקתי את האותיות הקטנות בחוזה, טרם כתיבת פוסט זה. בשום מקום לא מופיע האישור של חברת הסלולר להוסיף לי שירות שלא ביקשתי מהם, גם לא "בחינם".

ה"חינם" הוא כמובן במרכאות, כי מדובר רק בחודש הראשון. לאחר מכן, תחוייבו בעלות חודשית של כ-5 שקלים על השימוש בשירות הנפלא הזה. וכל זה – מבלי לבקש את רשותינו מראש.
תארו לעצמיכם מצב, שבו אתם יושבים במסעדה, ומלצר מביא לכם את השמפניה היקרה ביותר, במחיר של 1,500$ הבקבוק, אלא מה? לא הזמנתם אותו, ואתם בכלל לא שותים אלכוהול. האם תסכימו לשלם עבורו? ברור שלא!
אז אולי זה נכון, יש לא מעט אנשים במדינת ישראל, שנהנים משירותי הפאנטון האלה, והם אפילו מוכנים לשלם עליו את העלות היחסית מזערית של 60 ש"ח בשנה, אבל מה עם אלה שלא רוצים את זה?

אה, בשביל זה יש את הודעת ה-SMS הזו, תודה ששאלתם – "אם ברצונך לבטל את השירות, צור קשר עם מחלקת שירות לקוחות". הא? זה לא אמור להיות הפוך? אתם לא אמורים לשאול את דעתי לפני שאתם מאלצים אותי לקבל שירות בתשלום? אני צריך להתקשר אליכם בשביל לבטל שירות שלא ביקשתי, ולהמתין לכם שתואילו בטובכם לענות (אחרי שהאזנתי לכמות תפריטים, שגרמה לי לרצות להטיח את המכשיר באדמה, וכן האזנה רצופה של 20 דקות לפאנטון הנורא שלכם)?

כבר אמרתי מדינת חלם?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

2 תגובות לפוסט “מה כל כך fun בפאנטון?”

post_author." -->\n"; ?>
  1. טל הגיב:

    זו לא מדינת חלם זו פשוט מדינה ללא שלטון חוק. הרי אין ספק שזה לא חוקי. במדינה מתוקנת הם היו חוטפים תביעה ומשלמים הון. בארץ לעומת זאת, הם ימשיכו בנכלוליות הזאת עד שמשרד התקשורת יתערב (אם זה יהיה מספיק חשוב לשר) אז הם ישלחו את עורכי הדין שלנם להתווכח על זה עוד קצת כדי לסחוט עוד קצת זמן (וכסף) ובסוף יעברו לטריק הבא.

  2. עירא הגיב:

    אני לא מבין למה זה מפתיע אותך. גם אותי תקעו הרי עם חרא של תוכנית, ואני פשוט עושה עכשיו הרבה פחות שיחות. כל תוכנית אחרת שביקשתי לברר כאופציה היתה עולה לי בחתימה על שלוש שנות התחייבות ותקיעה של פאנטון בלי שאוכל להוריד אותו (ביררתי בעת מעמד קבלת הצעת המחיר כי אותו סיפור היה לי לפני כמה שנים). אז כאמור סיפור ישן ומוכר, ואין לך מה להלין ולירוק לבאר אחרי שאתה זה שבחר לעבוד בה 🙂