ביקורת סרט: 21

אז מה היה לנו הלילה? עוד סרט. הרבה זמן מאז שראינו סרטים פה במשמרת הלילה. והלילה ראינו את 21.
קווין ספייסי הוא אחד השחקנים שאני אוהב בעולם הזה. האיש מצליח להכנס לכל תפקיד בצורה ממש מושלמת. שפת הגוף שלו פש/וט מדברת בשפה של הסרט, בצורה כזו, שנדיר למצוא אצל שחקנים היום. הוא אחד למיליון, כמו שאומרים. שחקן אופי נפלא, בכל מובן שהוא.
אוקיי. אז עד עכשיו השתפכתי על אהבית לשחקן. לפני שזוגתי מתחילה לקנא, הגיע הזמן להבהיר שאני לא ממש מרייר עליו. אבל תמיד איכשהו, סרטים שלו מרתקים אותי. אני חושב שזה התחיל איפושהו ב"חשוד המיידי".

אז על מה הסרט הפעם? בוגר MIT בבוסטון, מתעתד להתקבל לבי"ס לרפואה בהרווארד, אָמָא-מָאי? לאיש אין כסף. הוא מרוויח 8$ לשעת עבודה בחנות למכירת חליפות. לא משהו שיכול לעזור לו עם שכר לימוד ומחייה של 300K$. לצערי, אני מכיר את התחושה, עמדתע במצב דומה לפני מספר שנים, כשהתקבלתי לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה בארה"ב, רק כדי למצוא תא עצמי, זמן קצר מאוד לפני הטיסה, בלי מלגת לימודים, ועם חור בגודל של 70K$ – דבר שלא יכולתי להשיג, אחרי שכבר חפרתי מתחת לאדמה להשיג 50K$ למחייה לשנתיים (אין מלגות לזרים ואין גם אישור עבודה בשנה הראשונה לפחות).
בקיצור, בשל מוחו המבריק, המרצה שלו (קווין ספייסי) מכניס אותו לקבוצת גאונים, ששכללו שיטה לספירת קלפים בבלאק ג'ק. השיטה עובדת בצורה חלקה למדי, תוך שיתוף פעולה מלא בין אנשי הצוות, וכולם מרוויחים. עד שיש משבר, מישהו מאבד שליטה וכו'. מוסר השכל? מה שמגיע בקלות יכול גם ללכת בקלות, יאדא יאדא. תמיד יש מוסר השכל בסרטים אמריקאיים ואין שום דרך להימנע מזה, אני מניח. ועדיין – הסרט מלא אקשן, הומור, ועוד.

אחלה סרט בסולם של קופי השבת. ציון: 9.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “ביקורת סרט: 21”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עירא הגיב:

    שכחת לציין שני דברים, וזה שהסיפור הוא כמעט אמיתי לחלוטין, ולמעשה הסיפור האמיתי עוד יותר מעניין מהסרט…