עבדאללה חוזר ל-SOFIA

בערך 3 שבועות עברו מאז הביקור האחרון שלי ב-SOFIA. כל כך נהניתי, שהפעם החלטתי לשלב את ארוחת הערב של יום שישי באותה מסעדה (גם הפעם לפני הצגה של "המוסד הסגור". בפעם התשיעית…).
האמת? אין הרבה מאוד לחדש – בטח שלא מבחינת האווירה או השירות. הכל בדיוק אותו דבר – מסעדה נפלאה, שקטה, שירות מחוייך. גם הפעם הציון לא השתנה, ואתם יכולים לצפות ל-10 עגול. כמה חבל שבסולם שלי אין 11. הפעם ילנה קיבלה את פנינו, ואפילו זכרה אותי (איזה כיף!). חברי א' ואני הזמנו את הלוקנקה כמנה ראשונה (30 ש"ח) – כרגיל, נקניק מצוין.
למנה עיקרית, א' הזמין קציצות חריפות (בקר וטלה) עם צ'יפס (36 ש"ח). הקציצות היו אדמדמות מבפנים ובשר הטלה היה מורגש. מידת עשויה בדיוק נכונה. הצ'יפס קצת סתמי , אבל בתכל'ס זו לא הסיבה שלשמה הגענו.
אני, לעומת זאת, החלטתי ללכת על מה שווניה המליצה לי בפעם הקודמת שהיימו כאן – הצ'ומלקאוסובוקו לבן ביין (59 ש"ח). המנה מגיעה עם אורז, וברוטב שהיין מורגש בו, אבל גם אותן עגבניות טריות ועשבי תיבול מצויינים (שאותם גם אהבתי מאוד במנה העירית שלקחתי בפעם הקודמת). האוסובוקו עצמו גאוני (!). מדובר בחתיכת עצם יפה שמוקפת בשר שהתבשל במשך שעות. הבשר רך, נימוך ומלא טעמים.
אחד הדברים שאבי ניסה ללמד אותי במשך שנים, הוא שבאירועים לא רשמיים, אם יש משהו שאתה אוהב, הדרך הטובה ביותר להראות את זה (חוץ מלפרוץ למטבח ולחבק את השף..), הוא פשוט לאכול עם הידיים. ואתם יודעים מה? הוא צדק!
העצם חוררה בחורים קטנים משני כיוונים שלה, מה שמאפשר למי שאוהב את למצוץ את מח העצם. אני הלכתי על זה בכל הכוח, וגם ניסיתי, בהצלחה חלקית בלבד, לשבור את העצם, לפרק לה את הצורה, ולמצוא עוד מקומות בה שעוד לא נמצצו. תוך כדי, הבישול-איש גם יצא מהמטבח, כך שהיתה לי הזדמנות גם לספר לו כמה המנה הזו מדהימה. גם לווניה טרחתי לציין את העובדה הזו.
אני חייב לומר שעכשיו לי בעיה לא פשוטה: זו נחשבת מנת הדגל של ה-SOFIA. מה אני אמור לאכול שם עכשיו? אני מניח שלא תהיה ברירה. אני פשוט אחזור לשם לעוד צ'ומלק.
עם עוד בקבוק גדול של סן פלגרינו (17 ש"ח), יצאנו עם חשבון שפוי למדי לשני סועדים.

סיכום:
חשבון: 142 ש"ח לפני טיפ ל-2 אנשים.
אוכל: וואו. כל מילה נוספת מיותרת.
שירות: ראו סעיף "אוכל".
אווירה: ראו סעיף "אוכל".
חניה: שום בעיה. יש גם חניונים מסביב.
ציון כולל: 10.

sofia.gif
אירועים, בולגרי, ביתי, בשרים, גריל, תבשילים
הארבעה 16, תל אביב
טלפון: 03-5614725


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.