עבדאללה ב-BASAR

איזה כיף לכתוב שוב על אוכל לאחרונה. ובמיוחד על מסעדת בשר. ביום רביעי האחרון, אספה אותי ידידתי הטובה נ', על מנת לשפר את מצב רוחי, למסעדת בשר בתל אביב, שנראה שהיא מרבה לבקר בה. בכלל, המתחם הזה של איזור רוטשילד-יבנה-מונטיפיורי, מתאפיין בכמה מקומות לא רעים בכלל. כבר הזכרתי בעבר את לוקאס, ויש כמובן את מוזס, שיש בו את אחד ההמבורגרים הטובים בתל אביב. הפעם, נ' לקחה אותי ל-BASAR. המקום מגדיר את עצמו כמקדש לבשרים, וכחובב רציני של כל דבר שהיתה לו פעם אמא, החלטתי שבהחלט אין לי מה להפסיד. מה גם שהחברה היתה נהדרת באותו ערב, כשהצטרפו אלינו כמה חברים מהעבר.
מאחר וכבר כולם הגיעו וחיכו רק לנו (נ' היתה צריכה להגיע, חמודה שכמותה, מנס לציונה לרעננה, על מנת להביא אותי. הסיבה: אין לי רשיון בחודשיים הקרובים), וכדי להתחיל את הערב בשמחה, התחלנו בשוט של סמירנוף נקי, כדי להכין את הבטן להמשך. מה גם שזה היה על חשבון הבית, אז למה לא, בעצם..?!
מנות ראשונות שלקחנו:
פטה כבד – טוב מאוד. טעמתי טובים יותר, אבל הוא בהחלט היה טרי וטעים.
קרפצ'יו – איך אפשר בלי זה?! מ-ע-ו-ל-ה! לא מתובל מדי בבלסאמי, כמו שנוטים להגיש אותו בשנים האחרונות. אוורירי ואיכותי.
עלי גפן בנוסח הבית – טעימים מאוד. בהחלט פותחים את הרעב.
נקניקיות סרסיצה – נקניקיה בלקנית (לא נמצא תחת ההגדרה של מנה ראשונה) – מצויינת. מעט פריכה, והרבה טעם טוב.

לגבי המנות העיקריות, החלטתי הפעם לחגוג כמו שצריך, כמובן לא לפני שבעל הבית הביא לנ' עוד חיבוק ונשיקה, ולנו עוד שוטים של סמירנוף. מה אני אגיד לכם? שווה להביא את נ' איתנו.. 🙂
ומה על האוכל? לא ברור לי איך, אבל מישהו במסעדה החליט ש-600 גרם בשר (קבב, סינטה, פילה ואנטריקוט), יכול להיקרא "חגיגת בשרים ל-2 אנשים". 600 גרם ל-2 אנשים? הם במקרה מהזן של אוכלי החסה? הזמנתי את זה לעצמי. זה הגיע עם מנה קטנה של פירה בצד, ועליו בצל, שלא הרשים במיוחד. עזבתי אותו, בשביל ה"חגיגה". הרי בשביל זה הגעתי מלכתחילה.
אכן, הגיעה צלחת מלאה בכל טוב. אני לא יודע אם אכן מדובר היה ב-600 גרם, אבל המנה חוסלה כמעט עד תום (נ' עזרה בסוף, כשהבשר היה כבר קר למדי. היא תמיד עוזרת בסוף). אוקיי.. פרטים טכניים זה חשוב, אבל איך היה, תכל'ס? ככה-ככה. בשביל מקום שמגדיר את עצמו כ"מקדש לבשרים" אני מצפה שיידעו למה אני מתכוון כשאני אומר "מדיום רייר, לכיוון הרייר". להלן: מדמם. במקום זה, קיבלתי במקרה הטוב מדיום, לכיוון המדיום-וול. ורדרד, אבל לא מספיק, בלשון המעטה. הדבר היחיד שהיה סביר, ולא נפגע מהעניין, היה הקבב, שהיה פשוט מעולה. הסינטה, האנטריקוט והפילה היו מבשר לא איכותי במיוחד, וזה היה מורגש. הם היו פשוט קשים מדי. מנה כזו, בתמחור של 165 ש"ח "בלבד"? הייתי מצפה להרבה יותר.
ד"א, נראה שאני היחיד שנפגע מרמת העשייה של הבשר. סטייק סינטה שהוזמן כחצי שעה אחריי, הגיע מדמם למדי, כאשר מידת העשייה שהתבקשה היתה זהה לזו שאני הזמנתי. ככל הנראה מגוון הבשרים של ה"חגיגה" היו קצת יותר מדי לטיפול ביחד, עבור האיש בחדר האחורי. מנות אחרות היו גם הן טעימות מאוד, ואנשים נהנו מאוד. אני בכל אופן, יצאתי בהרגשה של ככה-ככה. בטח שלא הרגשה של "מקדש".

על קינוחים ויתרנו, או שלא היו – אני לא ממש זוכר.
השירות היה לא רע, מלבד אותה נפילה בעייתית למדי של ההבנה מה ההבדל בין "רייר" ל"וול", אבל יכול להיות שהאשמה היא רק במטבח. מעבר לזה – אין לי תלונות על השירות. החבר'ה שם סגרו "עלינו" את המקום בערך בחצות, וביקשו אותנו בנימוס להתפנות. הייתי קצת מופתע מהעניין – בכל זאת מדובר במסעדת בשר בתל אביב, אבל סיימנו את הארוחה, וקיבלנו עלינו את הדין.

סיכום:
חשבון: 541 ש"ח ל-5 סועדים פלוס אורחת לרגע, שרק שתתה בירה. לפני טיפ, כמובן.
אוכל: כבר אכלתי טובים מזה. עדיף ללכת ל"לוקאס", לדעתי. מה שכן – המנות הראשונות הצילו את המצב מבחינתי.
שירות: טוב עד טוב מאוד.
אווירה: יש גם באר. יש בהחלט מצב לרומנטיקה.
חניה: יש חניון של רובע העיר. לא רחוק משם. 15 שקל לשעה, או חלק ממנה. בכל זאת מדובר בתל אביב.
ציון סופי: 7.5.

BASAR
בר-מסעדה, בשרים, על האש
מונטיפיורי 29 פינת יבנה, תל אביב
טלפון: 03-5252569


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.