צה”ל מודיע: נראה אותך משתמט

אני חייב להודות שאני די נהנה היום. יש המון כותרות. בעיקר של דברים טיפשיים מאוד שאנשים מסוימים אומרים. אני שמח, כי יש לי את האפשרות לכתוב על זה. וכמו שכבר כתבתי בעבר, יש לי דיעה על כל דבר.
היום, אין ספק, הזוכה בשעשועון שלנו "מי רוצה להיות מפגר", זוכה צה"ל מיודעינו. עכשיו מדובר בזה שצה"ל מבקש ממנהלי תיכונים לאסוף מידע, שימו לב לציטוט הזה: "חוות דעת על משתמטים פוטנציאליים". אוה. אין ספק -כוונה ראויה. הרי מי יכול לסרב לתכנית שבה יהיה שוויון בין כולם, וכולם יתגייסו, אלא אם כן תהיה להם סיבה מוצדקת? לשמחתי – כאן אני נכנס לתמונה. אני יכול לסרב. הסיבה היא כמובן, שהביצוע של דבר כזה, או אכיפתו, לא רק שמוטלת בספק, היא גם לא ממש ברת ביצוע. אני חושש שהאלוף היקר שטרן יצטרך עוד לחכות שנים עד שהוא יראה דבר כזה קורה (למען האמת אני יותר מקווה, מאשר חושש, אבל למה להתקטנן). לא יכול להיות שוויון, כל עוד יש קבוצת מיעוט בתוכינו, אשר משתמטת בחסות החוק, ומשפיעה כך על המדינה. אני לא חושב שאני צריך לפרט הרבה לאיזו קבוצה אני מתכוון.המבין יבין. עזבו את העובדה שגם בצה"ל יש המוני צעירים שמתגייסים רק כדי להכין קפה לבוס, ותבינו שהבעיה בצה"ל היא לא השתמטות, אלא חוסר מקצועיות גרידא. אבל, כאמור, למה להתקטנן?

יש כמובן, עוד איזה סעיף קטן ולא משמעותי בחוק, שאוסר על כל גוף שהוא לעשות שימוש בפרטיו האישיים של אזרח לצרכיו, אבל עזבו – מדובר בצה"ל. הארגון היחיד במדינה שיש עליו קונצנזוס. לצה"ל מותר איפה שלאחרים אסור. על אחת כמה וכמה כשמדובר בימים שלאחר מלחמה, וצה"ל לא יכול להסביר לתלמידים או להוריהם, למה צה"ל שלח אותם למות בלבנון. ועל זה נאמר – אם לא יבואו בנוח, נביא אותם בכוח. צודק מנהל הבי"ס הריאלי רון כתרי, כשהוא אומר שזה בהחלט לא תפקידם של מנהלי ביה"ס. יכול להיות שאפילו לדובר צה"ל לשעבר יש בעיה להסביר מה קרה בשנים האחרונות לצבא, ואולי הוא רק מנסה לשמור חוק – בכל מקרה, מדובר בהצעה שהיא רחוקה מלגיטימית במדינה "נאורה" כמו שלנו.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “צה”ל מודיע: נראה אותך משתמט”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עירא הגיב:

    הזכרת לי את טום לרר שאמר שלצבא מקבלים מתנדבים "ללא אפליה על בסיס דת, גזע, לאום… או יכולת וכשרון…."

    יש אנשים שצה"ל מעסיק ממילא רק כדי למלא תקנים. הלוואי שהמצב היה מספיק גרוע ולא מספיק היו מתנדבים להתגייס שהיו צריכים להפעיל מרגלים או מגייסים בבתי הספר, אבל צה"ל מחזיק אנשים מצוינים ולא חסרים לו גיבורים, מוחות, שקמיסטים, אפסנאים וסתם בשר תותחים.