חג שבועות וטעימת יין קטנה

לכבוד החג, הוזמנו, חברי מועדון יקב ויתקין, לטעימת שבועות שכללה יינות קיץ וטעימת גבינות. מבחר היינות לא כלל היום אף אחד מהאדומים המפורסמים של היקב, כי אם יינות קלילים ונהדרים. על רובם כבר כתבתי בעבר: מסע ישראלי לבן 2007, מסע ישראלי ורוד 2007 וגם הבציר המאוחר. יחד עם זאת, ההתלהבות שלי היום היתה מיין שהושק רק היום לראשונה – ריזלינג 2007. מה אני יכול לומר? שוב לציין את העובדה שהחבר'ה האלה גאונים? כמה אני יכול לחזור על הפזמון הזה? אחרי שנשבעתי שהיום אני לא קונה יינות, בגלל מצבי הכלכלי, אסף ודורון "הרסו" לי את הנדר. הריזלינג החדש הוא לא פחות מגאוני! הוא מעט מתחנף יותר מאחיו הבכור מבציר 2006, אבל איזה יין! בדיוק מה שהחיך הישראלי צריך:
צבע: זהוב בהיר.
ריח: פירותי קליל, בעיקר אשכוליות וליים, וגם פרחים לבנים.
טעם: אשכוליות, ליים, תפוחים ירוקים (אלכסנדר), מה שאומר יין קיצי נהדר, עם טיפה מתיקות שמוסיפה לו מורכבות מתבקשת.

המחיר לא זול, יחסית ליין לבן ישראלי – 80 ש"ח לבקבוק, אבל מאחר וקניתי שישייה, המחיר ירד ל-70 ש"ח. שוב – לא זול, אבל בהחלט שווה את זה. מדובר ביין זני ברמות הגבוהות ביותר, ואני חושב שסוף-סוף יש פה מתחרה רציני לריזלינג האלזסי המצוין של ד"ר לוסן, שאני כל כך אוהב. יוצרו ממנו, לדברי דורון, רק 3000 בקבוקים. זו סיבה נהדרת שתהיה לי שישייה אחת בבית. לדעתי יש ליין הזו יכולת התיישנות לא רעה, של שנתיים בערך. יחד עם זאת, אני לא אתלונן לשתות אותו גם היום. ויעידו על כך חבריי, שבאו גם הם לטעימה, וקנו כמה בקבוקים מהזן הנפלא הזה.
חוץ מהריזלינג, אספתי היום גם את בקבוקי הגווירץ שקניתי בטעימה הקודמת במסעדת רובינשטיין, לפני כחודשיים.
619_d16ee943ed6615d4bceadea16a711365.jpg

ועכשיו לגבינות, שהיו חלק לא פחות חשוב מהאירוע:
"יונית – גבינות ביתיות", ממושב בני דרור, הביאה ממיטב התוצרת הביתית שלה. היו שם כ-15 סוגי גבינות שונות, כל אחת יותר טובה מהקודמת. היו שם ברי עיזים מצוינת, קממבר ביתית, סנט מור יוצאת מן הכלל, גבינה ספרדית עם אגוזים, ומה לא. ליקקתי את השפתיים וחזרתי שוב ושוב לדוכן שלה. מגיע לה כל הקרדיט והפרסומת שאני יכול להעניק לה, ואני ממליץ לכם לבדוק את מרכולתה בהזדמנות הראשונה שנקראת בדרככם. מושב בני דרור הוא פה במרכז, 15 דקות מתל אביב 🙂
כדי ליצור עם יונית:
טלפון 052-8943738
וגם במייל yonit-z@zahav.net.il.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.