טעימונת איטלקית

אבא שלי החליט לפתוח הערב בקבוק מיוחד שההורים שלי מצאו בביקורם האחרון בטוסקנה. משהו לא יקר במיוחד (סביב ה-10 יורו). החלטתי לכתוב עליו, כי זה משהו יחסית נדיר ליינות איטלקיים – העובדה שיש value for money ליין טוב. היין הוא מטוסקנה כאמור, Borgo dei Lunardi Reserva 2003, והוא מיוצר מבלנד של כל מיני ענבים מהאיזור, שסנג'ובזה, כמובן, הוא העיקרי שבהם. איך שמזגתי אותו לכוס, חשכו עיניי – היין הוא בצבע שחור-רובי שכזה, משהו מאוד עוצמתי שמעיד על המשכו ומעלה ציפיות.
הריח שלו מלא בטחב ובפירות יער בשלים (חמוציות, אוכמניות) ותפוחי עץ ירוקים. יש גם רמז קל מאוד לקסיס. הטעם, לעומתו, הוא משהו יוצא דופן: גם פטל, גם אוכמניות, גם עור וטחב, גם ליקריץ ואפילו טיפונת וניל. יש לו גוף מלא מאוד וטעם ארוך-ארוך, עם טיפה חמיצות בסיום ומעט מרירות בשלה בחיך.
במחיר הזה – אחלה של יין! כמה חבל שהוא לא מיובא ארצה ונמכר רק באיזורים הכפריים של טוסקנה. אני לא יודע אפילו אם יש טעם לחכות איתו. אם במקרה יש לכם אותו – זה הזמן לשתות. תתחילו עם פתיחה של 45 דקות בבקבוק ושתו לרוויה.
borgo-dei-lunardi-03.JPG


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.