סדנת תכנות ב–Python בחינם!

הפעם, לבקשתה של ידידתי הטובה שרון דפנר, אני מעלה פה פרסום לסדנת תכנות ב-Python – בעיקר כי אני חושב שזה מעניין מספיק, וגם חשוב מבחינה חינוכית.

הפוסט נכתב ע"י שרון, והוא מובא כאן בגוף ראשון.

==========================

סדנת תכנות ב-Python מטעם OpenTechSchool TLV ביום ראשון ה-14.7 בין השעות 19:00-23:30 ב"מפעל" (רח' בר יוחאי 5, ת"א – מפה). הרשמה ופרטים נוספים ניתן למצוא כאן.

השתתפתי בעצמי בסדנא כזו לפני כשלושה שבועות.
הסדנא אורגנה ע"י מתנדב באירגון, שהגיע לשם כך מגרמניה.
הקונספט של הסדנא הוא מאוד פשוט: מגיעים עם מחשב נייד בשעה היעודה להאב שמארח אותנו, ולומדים באופן עצמאי בסיוע הוראות מקוונות. בסדנא נמצאים מדריכים מנוסים, שכל תפקידם לעזור ללומדים. האווירה היא נהדרת ותומכת, וכמובן שבהמשך מתוכננים קורסים בנושאים נוספים – מקורס המשך לתיכנות web באמצעות django
ועד ארדואינו.

אמרתי כבר שהכיף הזה בחינם?

הסדנא שהשתתפתי בה הייתה כל כך מוצלחת, שכמה מהמשתתפים והמדריכים החליטו מייד להרים את הכפפה, ולהקים סניף לוקאלי בת"א. הסדנא הקרובה – לתכנות ב-Python – מאורגנת כבר ע"י הסניף המקומי.

אני הצטרפתי לשורות המתנדבים של OpenTechSchool משום שאני חושבת ש-OpenTechSchool הוא מוסד חשוב מכמה בחינות:

  1. OpenTechSchool מנגיש טכנולוגיה לכל אחד: אין צורך בידע מוקדם וזה לא עולה כסף.
  2. OpenTechSchool מהווה קונספט לימודי חדש, ובעולם שמתקדם בקצב אקספוננציאלי מבחינה טכנולוגית, כאשר החינוך הממלכתי מפגר מאחור – זוהי שליחות חברתית בעלת חשיבות מדרגה ראשונה.
  3. OpenTechSchool מעצים אנשים. תוך 3-4 שעות, אדם ללא רקע מוקדם בתיכנות יכול לכתוב ולהריץ תוכנית מחשב ולקבל כלים להמשיך ללמוד באופן עצמאי!
  4. OpenTechSchool נעזר אמנם בתרומות – אבל רק מתורמים שמזדהים עם ערכי הליבה שלו, שתורמים לא לשם פירסום ו/או רווח. לרב התרומות הן של משאבים, כגון אירוח סדנא ולא כסף. הפעילויות מנוהלת ברובה ע"י מתנדבים והאירגון מקפיד לקיים את הפעילות שלו במינימום ההכרחי של הוצאות.

 

==========================

בקיצור – אותי שרון שכנעה, ואני מאמין שיש סיכוי שתראו אותי שם.
אני לא מכיר מספיק את השפה הזו, וללמוד אני תמיד אוהב. כך שזו בהחלט הזדמנות.

מקווה שגם אתם השתכנעתם!


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.