עבדאללה באונאמי

אוי, כמה התגעגעתי לאונאמי. כאחת הסושיות המעולות הראשונות בארץ, אונאמי היתה לי לפני שנים רבות לבית שאין שני לו. גם המחירים היו קצת שפויים יותר בזמנו. כמה שפויים? בואו רק נאמר שיכולתי להכנס לשם במאנץ' מטורף, ולצאת משם עם עודף מ-100 שקל. כמה חבל שהמצב השתנה. כמו כל תל אביב, גם המקום הזה הצליח להרים את ראשו ולדרוש (וגם לקבל) סכומים לא קטנים של כסף עבור הסושי שלהם. אז נכון – אמנם מדובר באחת הסושיות הטובות בתל אביב, אם לא הטובה שבהן, אבל עדיין…

הערב הייתי שם בדייט. וזה היה דייט לא זול, שבכלל לא בטוח שיימשך גם לדייט שני (כך לפחות אמרה הבחורה כשהורדתי אותה בביתה). אבל למה להתקטנן? בואו נסתכל על הצדדים החיוביים של הערב. אונאמי היא עדיין אחת הסושיות הכי טובות בארץ. אין בכך ספק. אני התפנקתי לי על רול ספייסי טונה, רול צלופח טריאקי וגם קונוס קוקטייל פירות ים. את כל זה הורדתי בעזרתו האדיבה של סאקה הבית, מוגש חם. אמנם רציתי סאקה ניגורי, שאני אוהב אותו במיוחד, אבל הוא הוגש רק בבקבוק קר, ואני לא אוהב סאקה קר. זה לא מלווה את הסושי בצורה מושלמת. ועכשיו לעוד חדשה מרעישה, לפחות עבורי: אפילו הרמה של הוואסאבי נשארה אותו דבר. חזק ולפנים! בעבר כבר הזכרתי את העובדה, שבביקורי בקאי ובסושיות אחרות, גיליתי תופעה נרחבת של וואסאבי לא חריף. אני שמח לבשר שהעניין הזה לא קורה באונאמי. כבר אמרתי שהתגעגעתי למקום הזה..?
בכל מקרה – הדייט שלי להערב לקחה איזה 3 רולים (סלמון, טונה וצמחוני) וכוס יין לבן – שרדונה גמלא 2006, שהיה נהדר מבחינת ריח (ליים, עץ, אשכוליות), אבל אנמי ואפשר לומר גם קרטוני לגמרי בטעם!

השירות באונאמי עדיין טוב מאוד. המלצרית שלנו היתה אדיבה מאוד, ולמרות הזמן הרב שלקח לנו להזמין את השתיה, הסושי והקינוח, היתה מאוד סבלנית ולא הפריעה לנו בזמן שאכלנו, עם השאלה המסורתית של "הכל בסדר?" כל שתי דקות. האוכל מגיע בזמן סביר ביותר, ויש גם השקעה לא קטנה בעיצוב המנות. התאורה במסעדה אינטימית, אין בעיית חניה (חניון מאחורי רח' הארבעה תמיד פנוי, ואין מצב שאני מתחיל להתברבר עם חניה בתל אביב, כשחניה עולה 14 שקל). הדבר היחיד שקצת מפריע הוא המוסיקה הרועשת במקצבי דאנס/טראנס או איך שלא יקראו לזה היום (הזדקנתי), וזה קצת האפיל על היכולת שלנו לדבר בווליום נורמלי.

ועכשיו לסיכום..
חשבון: 239 שקל לפני טיפ.
שירות: מצוין.
חניה: אין בעיה.
רומנטיקה: בהחלט, למרות שכדאי אולי לווסת את הווליום של המוסיקה.
ציון למסעדה: 9 (המחיר והווליום קצת מטרידים).

אונאמי
הארבעה 18, תל אביב
טלפון: 03-5621172


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.