יונדאי i20 – הדוגמנית החדשה לבית אלרם

הגיע הרגע הזה בחייו של כל אבא – שבו הוא צריך לשחרר.
8 וחצי שנים היא היתה אצלי. כשקיבלתי אותה היא היתה כבר בת 6.
היום היא כבר בת 14.5. זקנה מאוד במונחים רבים. שנות דור ממש.
היא שירתה אותי נאמנה, לא דרשה תחזוקה גבוהה מדי, ופינקה אותי היטב מאז שרכשתי אותה.

בעוד כמה שעות אני אסע איתה לרעננה, ואני מתכוון לחתום על כמה טפסים, לשים 2,000 שקלים בתור מקדמה, ולצאת עם הזמנה לאחת חדשה. הפעם חדשה באמת. מהניילונים.

אחרי הרבה התחבטויות והרבה מאוד נסיעות מבחן לאחרונה במגוון רחב של רכבי סופר-מיני, החלטתי ללכת על יונדאי i20 בדגם הכי מאובזר שלה. זה לא היה פשוט: בחודש האחרון בדקתי לפחות 7-8 רכבים: פורד פיאסטה החדשה, הונדה ג'אז (ההיברידית), טויוטה יאריס החדשה (לא ההיברידית, שהגיעה רק בימים האחרונים), טויוטה ספייס-ורסו, טויוטה אייגו, סיאט איביזה, יונדאי i10 ואולי עוד שם או שניים ששכחתי

לפני הכל – למה בכלל רכב חדש?
הסיבה הראשונה נוגעת לכך שאני קונה רכש לשנים רבות קדימה. אני לא מאלה שמחליפים מכונית כל 3-4 שנים. אחריות ל-3 שנים זה דבר מצויין מבחינתי, אבל גם עלות התחזוקה חשובה לי.
בעיקרון, בהתחלה בכלל חשבתי לבחון רכבי יד שנייה. אבל ככל שבדקתי את המחירים בקטגוריית הסופר-מיני (אני חייב רכב אוטומטי, ידנית זה כבר לא בשבילי), הבנתי שיש מצב שאוכל – לראשונה בחיי – לרכוש רכב מהיבואן או כיד ראשונה מליסינג (שמביאים גם הם את הרכב ישירות מהיבואן עם הניילונים, ורק מתווכים, מה שמאפשר להם להוריד מחירים בגלל היתרון לכמות הרכבים שהם רוכשים). בתערוכת הרכבים שהיתה בסוכות, עשיתי סיבוב ארוך למדי בין החברות שהציגו שם (אלבר ושלמה SIXT), גם בין רכבי יד ראשונה, וגם רכבים חדשים. זה נתן לי קצת אינדיקציה מהם הסכומים הנדרשים לגיוס, ונתן את האות לבחון רכב ישירות מהיבואן או חדש מהמתווכים למיניהם. תוסיפו לזה את העובדה שהחל מינואר 2013 המחירים עומדים לעלות בצורה חדה של כמה אלפי שקלים (הרי בממשלת ישראל לא מקבלים מאיתנו מספיק מיסים, אז הם החליטו לשנות ובעיקר להוריד את הטבות המיסוי הירוק באופן משמעותי), את העובדה שרכב מזהם כמו שלי עלול לחטוף קנס בטסט הקרוב (דרל המיסוי ואגרת הרישוי, כמובן) – והנה קיבלתם כמה סיבות טובות להתחיל לבחון את העסק ברצינות.

לקו הגמר הגיעו היונדאי i20 והפורד פיאסטה – גם בגלל המחיר (פיאסטה ניתנת לרכישה היום – כחדשה לגמרי, היישר מהיבואן – ובתיווך חברת ליסינג, בכ-84 אלף ש"ח, ועם טרייד-אין זה היה יוצא אפילו 79 אלף ש"ח). וזו היתה בחירה לא קלה. שאר הרכבים נפלו בגלל מקום לא מספק לרגליים שלי ו/או מחיר שהוא מעבר ליכולותיי הכלכליות.

הפורד פיאסוה החדשה סופר נוחה, היא מיוצרת בגרמניה על כל המשתמע מכך, מלאה בגאדג'טים חמודים, מושב מאוד נוח שתומך בכל הגב ובעיקרון כיפית לנהיגה. הסיבות שבגינן לא בחרתי בה בסופו של דבר הן צריכת דלק, שהיא כמעט זהה לזו של ההונדה סיוויק הישנה שלי היום (היצרן מדבר על 13-14 ק"מ/ליטר, אני קראתי במבחני הדרכים שלה, שהיא עושה בערך 10-11 משולב – אבל אף איש מכירות לא יודה בכך), אין ידית להשעין עליה את המרפק, מרחק הרגליים סביר (אבל לא יותר מזה), ובשביל לראות את מחוג הדלק, צריך מיקרוסקופ (הוא מתחבא מאחורי ההגה והוא קטן באופן מחשיד. אני מניח שגם בפורד הבינו, שיש דברים שצריך להצניע…). גם התחזוקה תהיה יקרה יותר (גרמנית, כבר אמרנו..?). ולסיום, התברר לי שהמחיר הנמוך כרגע נובע מכך שהדגם הזה כבר לא רלוונטי. בחודשים הקרובים תצא פורד עם דגם חדש ומנוע מתקדם בהרבה (אותו היא הציגה בתערוכות בינ" לאחרונה), חסכוני מאוד בצריכת דלק. אני לא בטוח שלרכוש דגם, שאתה יודע שהוא כבר לא מיוצר – זו החלטה חכמה במיוחד.

אבל מן הסתם אני לא בוחר רכב רק על פי קריטריונים שליליים של המתחרה.

אז מה יש ביונדאי i20? למה היא עדיפה מבחינתי?
נתחיל בזה, שיש בה את כל מה שרק יכולתי לרצות במחיר שלא מצאתי לו תחרות – כולל כל חידוש אלקטרוני כמעט שרק תחשבו עליו: קרוז קונטרול (בקרת שיוט למאותגרי אנגלית), בקרת אקלים דיגיטלית (משהו שאני חולם עליו כבר שנתיים-שלוש בתור אחד שרגיש מאוד לחום…), מערכת סטריאו מתקדמת (עם כניסת USB), תא כפפות מקורר, חיישני רוורס, מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית (לא רק מתכווננות, אלא ממש מתקפלות!), כל אמצעי הבטיחות האפשריים, ועוד. היא גם זכתה ב-5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. יש לה כמובן עוד כמה פיצ'פקעס קטנים שמגיעים עם הדגם המאובזר כמו חישוקי סגסוגת, חלון גג נפתח, ועוד.

ולא פחות חשוב – ואולי תצחקו עליי, אבל רק אתמול ירד לי האסימון כמה זה דיל ברייקר מבחינתי – מעבר למקום לרגליים (שאני חייב די הרבה ממנו עם הרגליים הארוכות שלי), יש ידית למושב הנהג, כזו שאפשר להשעין עליה את המרפק בזמן נסיעה. אין כמעט אף רכב בקטגוריית הסופר-מיני שמציע את זה. ואחרי שנים שהתרגלתי לפינוק הזה בהונדה סיוויק הישנה והטובה ובסובארו לגאסי שהגיעה לפניה – קשה לי להיגמל מזה.

בקיצור – עם האיבזור הזה – מתקבל רכב מפנק במיוחד, שהחיסרון היחיד שאני רואה בו כרגע, הוא עבור מי שיישב מאחוריי. קשה לומר שיהיה למישהו הזה מקום רב לרגליים… (ואולי גם העובדה שתיבת ההילוכים קצת מיושנת, וכוללת 4 הילוכים, בלי טיפטרוניק, בלי גיר רציף וכו').

בשורה התחתונה, גם המחיר בסה"כ ממש סביר: הרכב עולה במבצע השבוע כ-101 אלף ש"ח (היו להם מבצעי מחירים מצויינים ב-3 הימים האחרונים). בגלל העובדה שקיבלתי הצעת טרייד-אין שקשה לסרב לה בגובה 10,000 ש"ח (וזו ההצעה הגבוהה ביותר – ובאופן משמעותי – משאר הצעות הטרייד-אין שקיבלתי על ההונדה – שעמדו כולן, במקרה הטוב, על 5,000 ש"ח, כאשר מחיר המחירון של הרכב עומד על כ-14 אלף ש"ח), המחיר כולל מע"מ וכולל אגרת רישוי – יעמוד על כ-91-92 אלף ש"ח, מה שבסופו של דבר יצריך הלוואה לא גדולה מדי של כ-20 אלף ש"ח. בתנאים של היבואנים מול הבנקים היום (פריים מינוס 0.5% ל-5 שנים, כולם נותנים את אותם התנאים ללא יוצא מן הכלל ולא חשוב באיזה בנק), לפי החישובים שלי (בשביל מה הלכתי ללמוד מימון אם לא בשביל זה?), זה ידגדג את ה-300 ש"ח מלמעלה מדי חודש, ובגלל צריכת הדלק של היונדאי (היצרן טוען 19 ק"מ/ליטר משולב, אני אסתפק ב-15-16, ואני לרוב נוסע בכבישים בין-עירוניים), חלק מהסכום הזה יתקזז בתחנות הדלק.

זהו. בעוד כמה ימים הסכום המלא יגוייס, ומאותו יום, אני אצטרך להמתין רק 14 ימי עסקים בכדי להיפרד מהרכב שעשה איתי כברת דרך ארוכה מאוד (למעשה, ביום שרכשתי אותה היו עליה 80 אלף ק"מ, וכיום היא עוברת בקצת את ה-230).

ועכשיו תורכם – אם יש מי מכם שחושב שההחלטה שלי שגויה או שכדאי לי לשקול אותה מחדש בגלל סיבות אלו או אחרות, אני אשמח לקבל הערות. המקדמה אמנם תינתן היום, אבל חלק מתנאי החוזה הם, שאם אני מתחרט לפני התשלום על הרכב, אני אקבל את כל הכסף בחזרה, No strings attached and no harm done.

מה דעתכם?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

7 תגובות לפוסט “יונדאי i20 – הדוגמנית החדשה לבית אלרם”

post_author." -->\n"; ?>
  1. חזוס הגיב:

    דבר ראשון, סחטיין ענק על זה שאתה משחרר את הזקנה הנאמנה לדרכה 🙂

    רגע של ישראליות: כמו בכל החלטה כלכלית (ובעיקר בהחלטה טכנולוגית-כלכלית, ע"ע סלולרי חדש או מחשב חדש), תמיד שניה אחרי הרכישה מישהו יבוא אליך עם יציאת "אחי, מה? למה קנית X כשיש Y שהוא הרבה יותר טוב כי יש לו גם Z והרי ידוע של-X יש בעיות [הכנס סוג בעיות כאן], ואם כבר אז לחבר שלי יש הנחה אצל היבואן אז למה לא אמרת לי קודם, לא חבל?". אז אני לא אהיה זה שיגיד לך את זה.. 🙂 מה שכן אגיד לך זה: תתחדש! שמח בחלקך ותיהנה מהיונדאי עוד שנים רבות וארוכות, אתה וזוגתך וכלבך ושורך וחמורך וגרך אשר בשעריך.

    • גיא הגיב:

      @חזוס – תודה רבה, איש יקר. אני פשוט לא רוצה להגיע למצב דומה שעברתי עם הסובארו הישנה – ומי כמוך יודע למה אני מתכוון. את הערב ההוא על גהה, שהעברנו ביחד במשך כמה שעות עם תעודת התואר שבדיוק קיבלתי, אחרי שיצאה אש מהאגזוז – אני לא אשכח לעולם…

      ולגבי הרגע הישראלי שהעלית: אתה צודק. תמיד יהיה מישהו כזה. אבל הפעם אני גם מעודד את הדברים הללו. אני פתוח לשמוע רעיונות חדשים. אני לא פוסל דבר. אל תשכח שמדובר בהוצאה מאוד מכובדת, שצריך ךשקול את כל החלופות בצורה מספקת לפני שלוקחים אותה. במיוחד כשזה רכב שאני מתכנן להחזיק כמה שנים טובות (ולא להחליף אחרי 3-4 שנים).

      בכל מקרה – ככל הנראה אני אאלץ לחכות עוד קצת לרכב החדש. בתחילת השבוע נחתה אמנם מכולה יפה עם כמה מכוניות עם האיבזור שרציתי – אבל עם המזל שלי – כולן נחטפו אתמול. אמרתי לך: המבצעים שלהם היו באמת טובים. כך שייקח עוד חודש עד חודש וחצי עד שאקבל את הרכב החדש. וזה בסדר. יש לי סבלנות. כל עוד זה בשנת המס הזו, לפני שהחוקים החדשים נכנסים לתוקף, זה מצויין עבורי. חיכיתי עד עכשיו, אז עוד חודש לא ישנה דבר.

      בשורה התחתונה – אני יודע שיש מצב שאני חוטא כאן בדיסוננס רציני, אבל אני בהחלט שלם עם ההחלטה, ועוד יותר אחרי שחתמתי על החוזה וההזמנה. ככל שאני חושב על זה יותר, אני מאמין שעשיתי את הבחירה הנכונה. או לפחות שקלתי את כל החלופות באופן מספק.

  2. יוסי הגיב:

    תתחדש!
    לי יש יונדאי i30 – הייתה לי בחברה הקודמת שעבדתי בה, וכשעברתי חברה ביקשתי אותה שוב (וקיבלתי דגם חדש יותר). חבר טוב שלי קנה את ה i20 לפני שנה, והוא מאוד מרוצה – יוצא לי לנהוג על לא מעט רכבים (כל פעם שלוקחים את האוטו לטיפול או טסט מביאים לי רכב חלופי אחר, וגם לנהוג על רכבים של אנשים אחרים מהחברה) , ואני מאוד אוהב את חווית הנהיגה של יונדאי – וחשוב יותר, אני נוהג כבר חמש שנים על אוטו דגם של רכב, ועד היום לא הייתה לי שום בעיה שדרשה מוסך (מעבר לתיקוני פחחות, בכל זאת אני מתל אביב)

    • גיא הגיב:

      @יוסי – המון תודות! אני שמח שעשיתי את הבחירה הנכונה, ואני שמח שגם אתה מרוצה מהבחירה שלך.

      אין ספק שהשיקול של האמינות והתחזוקה גם עמד לנגד עיניי, ושמעתי הרבה יתר דברים טובים על יונדאי מאשר על פורד – למרות שפורד מיוצרת בגרמניה והחברה נחשבת למאוד אמינה.

      אני מניח שבגלל זה גם הבחירה הסופית היתה לא קלה עבורי, וביקרתי לפחות 3 פעמים בכל סוכנות (של פורד ושל יונדאי) לפני שחתכתי סופית.

      תודה על האינפורמציה!

  3. אלעד הגיב:

    גם אני שקלתי בין הפיאסטה ליונדאי (הידניות) וגם אני בחרתי ביונדאי (75,500 על הכביש עם מרים חלונות קודן וחיישני רוורס)
    בקרוב אצלי בחניה… תהנה ותתחדש.

  4. עדי הגיב:

    עשית נסיעת מבחן על היונדאי?
    לפני שנה חיפשתי מכונית חדשה וחשבתי שמצאתי אחת שלפי המפרט והביקורות הייתה בדיוק מה שרציתי. לקחתי אותה לנסיעת מבחן וגיליתי שאני שונא לנהוג בה (הגה חשמלי עם היגוי רך וחסר תחושה).
    אם הייתי קונה את הרכב הזה בלי לנהוג עליו קודם, הייתי תקוע עם אוטו שאני שונא, או נאלץ להחליף אותו בהפסד.

    • גיא הגיב:

      @עדי – ברור שעשיתי נסיעת מבחן!
      בחיים לא הייתי לוקח רכב שלא עשיתי עליו נסיעת מבחן בעצמי. למעשה עשיתי אפילו שתיים, לפני שסגרתי את העניין סופית.

      בכלל, כל רכב שנכנס לרשימת הרכבים האפשריים נבדק על ידי בנסיעת מבחן – 3 סוגים של טויוטה (אייגו, יאריס, ספייס ורסו), פורד (פיאסטה), מאזדה (m2), הונדה (ג'אז היברידית), סיאט (איביזה) וכמובן – גם יונדאי i20.

      והנה הגיעה לה חדשה טובה לפני 5 דקות: הרכב שלי יגיע בעוד יומיים! איזה כיף להתעורר לחדשות כאלה! עד סוף השבוע יהיה לי רכב חדש!