חוצפת החרדים

אתמול התפרסמה כתבה בגלובס, שהצליחה להוציא אותי משלוותי המפורסמת..

איזה משורר-סופר חרדי בשם מוישה גוטמן (בתמונה), החליט להשתלח בחילונים ובזעקה שלנו נגדת הדרת נשים מהמרחב הציבורי. הוא כתב מאמר בשם "נאורים קטנים שלי", שהופנה לקהל החילוני, ושבו טען מיני טענות הזויות ושונות, שמתעלמות מכל מיני עובדות "קטנות", שאיך לומר בעדינות – אינן מתיישבות עם העובדות בשטח ולא פחות מכך – הן חוצפניות להחריד. ואני באמת מתבטא כאן בעדינות.

עבדכם הנאמן, מאוד אוהב מאמרים כאלה. במיוחד כי כיף לי להפריך את השטויות האלו בקלות, ומצד שני לתהות אם הדובר הוא עד כדי כך טמבל (שלא לדבר על צבוע).

אז ללא הקדמות מיותרות נוספות, בואו נתחיל:

"נדרשת מידה גדושה של צביעות מחברה אנושית שזה לא מכבר שיגרה את האזרח מספר אחת שלה לכלא בגין 'פעולות-בלתי-חוקיות' במשכן מספר אחת, ושעל נסיבות דומות הרשיעה משנה-לראש-ממשלה והעיפה מועמד בטוח למפכ"לות והפלילה שר ביטחון בדימוס ואלוף כפול שלוש בדימוס – כדי להתייצב בשער ולהטיף לחברה אנושית אחרת, שמרנית, איך לנהל את אורחותיה וכיצד לסדר את כיסאותיה"

חברה אנושית ושמרנית? האמנם? האם שכחת, אדוני, שמהחברה ה"אנושית" שלך יצאו לא מעט אסירים – חלקם יושבים עם אותו נשיא שהורשע? האם שכחת כמה מהר כל העבריינים למיניהם ממהרים לשים כיפה על ראשם, כאילו זה מה שיוציאם לחופשי או יקל על עונשם? האם לא ברור לך למה הם עושים זאת?

יתרה מכך: החברה שממנה אתה בא כל כך "אנושית", שהיא רואה בילדה בת 4 יצור מיני מפותח. היא כל כך "אנושית", שהיא מחנכת את ילדיה בעזרת אלימות וקיצונות, היא מקדשת בורות, וחלק מנשותיה הולכות עם צינורות על הראש – כדי לא להראות בציבור צלם אנוש..

אם זו החברה ה"אנושית" שאתה מתגאה בה – אני מרחם עליך ועל שכמותך.

עתה, נדרש הסופר ה'יקר' לנושא הדרת הנשים מהתחבורה הציבורית:

"כל השערורייה המפוברקת הזאת מבית מדרשה של טניה הנושאת עתה את הקרן החדשה לניגוח הציבור החרדי לא היתה נולדת אילולא התבלבלתם בהבנת ההבדל הפשוט בין 'המרחב הציבורי' ל'מרחב החרדי'.

"איש לא כפה את עמדת המהדרין על המרחב הציבורי. מאות ואלפי אוטובוסים שועטים או זוחלים ברחבי המדינה מדי יום ביומו ללא כל הפרדה", מבהיר גוטמן. "מדיניות המהדרין הקסומה מונהגת במיעוט מוגדר ונבדל, מאופיין היטב, של קווים יעודיים המשרתים אוכלוסייה הומוגנית ואוטונומית שזכאית להגדיר את צביון תחבורתה. ההגדרה הזאת נעשית – לא בכפייה – במרחב החרדי המוחלט, שבו אין לכם – ולא תהיה לכם, למען הסר כל ספק וגניזת כל תקווה – שום דריסת רגל או פתחון פה, ובצדק".

ראשית, עבור מי שבדיוק נחת מהחלל, הכוונה ב"טניה" היא לפרשה מלפני מס' ימים, כאשר טניה רוזנבליט, סטודנטית בת 28 מאשדוד שעלתה שלשום על קו 451 מאשדוד לירושלים וישבה בקדמת האוטובוס, נדרשה לעבור לשבת מאחור. רוזנבליט, שהתיישבה בקדמת האוטובוס באשדוד (שלמיטב זכרוני אינה עיר חרדית. עדיין), גרמה לכך שמס' חרדים עצרו את נסיעת האוטובוס, ואפילו שוטר (שעובד במשטרת ישראל למיטב ידיעתי, הגוף שאמור לכפות את החוק על אלו שמסרבים לפעול על פיו) – ביקש ממנה "להתחשב ברגשותיהם של החרדים באוטובוס". ואם שוטר עושה זאת – מה לנו כי נלין?

ומה תגובת המשטרה לעניין? עידוק מצטט אותה כך ואף מוסיף כמה מילים:

תגובת המשטרה: “ראש משמרת הסיור של תחנת אשדוד הגיע למקום, הרגיע את הצדדים ואפשר לאוטובוס להמשיך בדרכו כשהנוסעת בספסל הקדמי”.

פסיקת בג”צ בנוגע לקווי ההפרדה קבעה שהפרדה יכולה להתקיים רק בהסכמה. מעשי השוטר נעשו בניגוד לפסיקה הזאת: לא רק שלא עצר את החרדי שעיכב את האוטובוס בנסיון לכפות הפרדה, הוא אף ניסה לסייע לו לכפות את ההפרדה. תגובת המשטרה משכתבת את הסיפור ומתחמקת מתשובה: מדוע פעל השוטר בניגוד לפסיקת בג”צ?

האם מישהו מצפה שהשוטר הזה יינזף? בינינו – לא הייתי מעלה ציפיות.

אבל אני קצת סוטה מהעיקר, והוא עניין המאמר של הסופר גוטמן. אז בואו נחזור שוב לדבריו של הסופר: "אילולא התבלבלתם בהבנת ההבדל הפשוט בין 'המרחב הציבורי' ל'מרחב החרדי'".
אני חושש, כבודו – שאתה הוא זה שמתבלבל. המרחב החרדי הוא כדלהלן: הבית שלך, בית הכנסת שלך, הכולל שלך. כל מרחב אחר – הוא מרחב ציבורי, והוא כולל בין השאר: רחובות, תחבורה ציבורית (שים לב! קוראים לה 'ציבורית'! לא חרדית, ציבורית!), מדרכות, סופרמרקטים, בתי חולים, קופות חולים, במות שונות שבהן מתקיימים טקסים ממלכתיים ועוד.

כל אלה מהווים את המרחב הציבורי. לא החרדי. אילולא אתה ושכמותך הייתם מתבלבלים, אולי כל הפרשה הזו לא הייתה נולדת.

לגבי שאר הטענות שלך על חברה הומוגנית ש'זכותה לאפיין את ציביונה' – אין בעיה! אתה צודק! הקימו נא חברת אוטובוסים פרטית, או טוב מכך – מדינה אחרת – והחליטו מה שבא לכם לעשות עימה. במדינת ישראל, "אגד" היא חברה ציבורית, וככזו היא מחוייבת לפעול על פי חוקי המדינה. אחד מהחוקים הללו קובע, שהפרדת גברים ונשים בתחבורה הציבורית היא פסולה המנוגדת לחוק. יש לכם בעיה עם זה? אני בטוח שתמצאו פתרון יצירתי, שאינו כולל כפייה של חוקים הזויים על אלו שלא מאמינים בהם.

המשפט שלך כאילו הדברים לא נעשו בכפייה הוא שקר מוחלט. ברגע שעצרתם את האוטובוס מלנסוע במרחב הציבורי, פעלתם בכפייה. חד וחלק, פשוט וקל.

והוא ממשיך:

"אתם תטיפו לנו?! תבדקו את גלריית האישים המכובדים שלכם ואת הרקורד המורכב שלהם ותבינו מדוע יש צורך בהפרדה המקדימה רפואה למכה. איך אתם מביטים במראה מדי בוקר ולא מורטים את שיערותיכם מבושה"

אנחנו צריכים להתבייש בעצמינו?! יקירי – לא אני רואה בילדה בת 4 ובאישה בת 80 מושא לפנטזיות מיניות – אלא אתה. סליחה – אתם. תחשוב שוב על המשפט האחרון.

ואז מגיע האידיוט למשפטי המפתח של המאמר שלו:

"צאו לנו מהוורידים. אתם יכולים לטקבק נגדנו כמה שנאה שתרצו, ליצור רוע אפשר תמיד, אבל לא תצליחו להתערב באורחות חיינו.

"תוכלו לטקבק במלוא הרוע נגד העברת תקציבי-קיום לישיבות ולשכוח את תשלומי המס שלנו ואת תקציבי העתק המוזרמים בחופשיות לאוניברסיטאות ולתיאטרונים; תוכלו לטקבק בארסיות נגד דחיית הגיוס החרדית ולהתעלם מכך שחצי תל-אביב אינה מתגייסת; תוכלו גם לטקבק שאתם עוזבים אוטוטו את הארץ למרות שאנחנו יודעים שלא ממש אוהבים אתכם בשום מדינה אחרת ואין לכם לאן ללכת; תוכלו לנפח בסקרים את יאיר או כל מפלגת שנאה אחרת וללא לרצות להבין כי גם המיעוט החרדי זכאי לזכויות יסוד לפחות כמו חמישים אלף המסתננים מאריתריאה – אבל לא תוכלו, גם אם מאוד תרצו ותצרחו, לשנות את עקרונותינו".

אז בואו נתחיל לפרק את הדברים שלו אחד לאחד:
ראשית, לא אנחנו נמצאים בוורידים שלכם – אלא אתם בשלנו. נשמח להתנתק מכם ברגע שרק תגידו. נשמח להפסיק להגן עליכם, לשלם עבור בטלונתכם ולחיות תחת כפייה דתית שאתם כופים עלינו על בסיס יומי. אנו לא רוצים להתערב באורחות חייכם – אלא רק לוודא שאתם לא מתערבים בשלנו. ולצערינו – אתם לא מאפשרים לזה לקרות. בעיקר כי אתם יודעים שלא תשרדו ולו דקה אחת בלי מימון חילוני.

שנית, לגבי "תשלומי המס" שלכם: על איזה מס אתה מדבר? אתם לא משלמים כמעט כלום! נשותיכם משלמות מס, בעוד שאתם מתבטלים בבתיכם ובכוללים שלכם. אתם אינכם בונים דבר בישראל מלבד כוללים ובתי כנסת, שנאה מגדרית וכפייה דתית. אלה הם הסממנים שלכם – ותו לא. מי שמשלם בכדי שכל זה יתקיים הם אנחנו, החילונים. ומה לעשות – קשה לנו לקבל זאת כעובדה מוגמרת.

שלישית, לגבי ה"אין לכם לאן ללכת" – מעניין שזה מגיע דווקא ממי שאמור לייצג את חבורת הבטלנים הגדולה בישראל. אם הייתם מעזים לדרוש ולו מאית ממה שאתם דורשים (ומקבלים בישראל) בכל מדינה אחרת על פני הגלובוס, היו מעיפים אתכם לעזאזל! תראה לי כמה בטלנים כמוך יש היום בארה"ב. תראה לי מה קורה שם, כשחרדים מנסים לכפות הדרת נשים או הפרדה מגדרית ממרחב ציבורי – גם כשזה נעשה בתוך שכונות יהודיות הומוגניות. לא היית שורד שם דקה, טמבל. לאחרונה אפילו ניסיתם את הטריק הזה בתחבורה הציבורית בניו יורק. ראינו לאן זה הביא אתכם.

רביעית – אתם רוצים זכויות כמו אלו של המסתננים מאריתריאה? בבקשה! על כל כניסה שלכם מעתה למרחב "החילוני", תיאסרו מיד למס' שבועות, ותושלכו בסופו של דבר לתחנה המרכזית בבאר שבע. רוצים לחיות כאן? אין בעיה. תתחילו לעבוד כמוהם. בניקיון, במטבח ומה לא – בכדי שתוכלו לשלוח כסף הביתה למרחב ה"חרדי" שלכם. הם – בניגוד גמור אליך ולחבריך – דווקא חיים בכל מקום ששמים אותם בו, מתל אביב ועד אילת – ולא מנסים להשתלט על האוטובוסים שבהם הם נוסעים מדי יום. אז אל נא תנפנף בפליטים שמגיעים הנה מארצות שבהן הם עמדו להירצח ולהיאנס על לא עוול בכפם. אתם לא נמצאים שם, וככל הנראה לעולם גם לא תהיו. אתם חיים על חשבונינו, כטפילים וכאבן ריחיים על צווארינו, ומקבלים זכויות שאפילו אנחנו לא מקבלים (כגון הקצבאות הידועות, שאתם מקבלים בזמן שאנחנו לומדים במוסדות ההשכלה הגבוהה, בשאיפה להיות חלק מהמשק היצרני בישראל באחד הימים – קצבאות שאני ממש מקווה שבג"צ יורה לבטלן בזמן הקרוב).

והנה עוד משפט מפתח של גוטמן:

"העקרונות שלנו, אולי בניגוד לשלכם, (ע"ע: שרון, אולמרט, לבני, ביבי) אינם ניתנים לשינוי ואינם כפופים לגמישות כזו או אחרת של 'מה שרואים מכאן'"

אתה בטוח? אז תגיד לי בבקשה, מר גוטמן: מדוע עד לפני שנתיים לא שמענו בכלל על קווי המהדרין שלכם? על הפרדת המדרכות? מדוע אתם לא פועלים בדיוק כפי שמצווה ההלכה, לפיה על האישה להישאר בבית כל הזמן, ועל הגבר לצאת ולפרנס? להיכן בדיוק נעלמה ה"נוקשות" שבחוקים שלכם?

מר גוטמן, אתה צבוע. כל ההלכה שלכם זו פוליטיקה ותו לא. אין בה שום קשר לחיים דתיים. כל אחד מכם יכול להחליט מחר בבוקר מה מן ההלכה הוא מיישם ומה לא – על פי צו מצפונו (בהנחה שיש לכם כזה בכלל). כל רב יכול להחליט מחר שאתם חייבים לקפוץ על רגל אחת ולצעוק "קוקוריקו" שלוש פעמים ביום – ואתם תעשו בדיוק את זה. למרות שמעולם לא דרשו זאת מכם בעבר. אז אל תדבר איתנו על "גמישות".

"אלף טַנְיות וחמשת-אלפים דוקטורים או פרופסורים וגם פרובוקטורים לא יצליחו להעביר גבר חרדי אחד או אשה חרדית אחת אל מעבר למחיצה, ולו משום שמדובר בהדרה הדדית נבחרת של יחידה מובחרת המשתייכת לעם נבחר, ולא בהדרת-נשים"

הנה אחד המשפטים האהובים עליי. והוא כזה, בגלל שהוא מצביע על סתירה פנימית מאוד קשה אצל הסופר. ואני שואל: אתה בטוח, מר דוטמן? ולכן אתם כל כך חוששים מהחזרה בשאלה…? חוצמזה, אם אלף טניות ואלפי פרופסורים לא יצליחו להעביר גבר חרדי אחד – מדוע יש לכם בעיה כל כך גדולה לראות ילדות בנות 4 מסתובבות ליד ילדים? הרי שום דבר לא ישנה זאת, לא? מתברר שהאמונה כבר לא כל כך חזקה כמו פעם, הא?!

"הגברים מדירים את עצמם להֵנָה והנשים מדירות את עצמן להֵנָה, בבחירה, מרצון, ובגאווה קהילתית זקופת קומה. ככה טוב לנו, לכולנו. ככה נוח לנו, גברים ונשים כאחד אך לא יחד. כולנו נהדרים. על אפכם ועל חמת קנאתכם. ולא אתם, נאורים בגרוש ופלורליסטים בפרוטה, תעזו לקבוע לנו את צביון חיינו ולצבוע את צבעיו"

ההדרה שלכם כל כך "הדדית", שאתם נאלצים לכפות אותה על מגדר שלם… גם אם נניח לרגע שאתה צודק לגבי החברה שלכם – ואתה לא: יש הרבה נשים חרדיות שכבר הביעו מורת רוח מהסידור הזה שלכם – למה אתם חושבים שאתם יכולים לכפות זאת עלינו, על קווי אוטובוס שבהם נוסעים גם חילונים וגם חרדים? מי שמכם?

"תתפלאו, אבל כן, אנו חיים את חיינו בגאון מופתי ומסתדרים יופי בלי עזרתכם. (כן, טוקבקיסט יקר, נסתדר בלי התקציבים, אם מנגד לא תחייבו אותנו בתשלומי מיסים. תרגיע, חבר. מה?)"

אני מת לצטט אותו בפני יו"ר ועדת הכספים בכנסת ח"כ גפני.
אני גם מת לראות איך הדבר הזה באמת יסתייע.
אתה יודע מה, מר גוטמן? בוא ננסה את זה. אני בעד. עזוב דיבורים. בוא ננסה את זה: אתם לא תשלמו מיסים, לא תשתמשו בשירותים החברתיים שאתם לא משלמים עליהם, לא תכפו את דעתכם עלינו – ובתמורה, נניח לכם לנפשותיכם, לחיות על "כספי המיסים" שלכם. תקימו לכם חברת אוטובוסים פרטית, תעברו למדינה אחרת שבה יאפשרו לכם לחיות כך (ואני עדיין תוהה: לאיזו מדינה תבחרו לעבור? לאירן? לערב הסעודית? אולי לאריתריאה!), ותעזבו אותנו ואת כספי המיסים שלנו. והנה נתון קטן ששכחת, גוטי'לה: בינתיים, הערים העניות בישראל – כמה מפליא – הן הערים החרדיות.

"אנו לא ממש 'מתים' על אגד ונשמח מאוד אם יאפשרו לנו להתנייד בתחבורה חרדית פרטית. אבל, כל עוד משרד התחבורה לא יאפשר לנו להפעיל קווים פרטיים, כרצוננו וכהעדפתנו, וכל עוד הוא יאלץ אותנו להשתמש על כורחנו רק בקווי חברת 'אגד', נקבע אנו את אופיים של הקווים החרדיים, שלנו (!), המשרתים מאה ואחד אחוזים של הציבור החרדי ופועלים בתפוסה חרדית מלאה פלוס (כן, לרוב אנו נוסעים גם בעמידה)"

יופי! אז הנה עוד נושא נפתר! הפסיקו להשתמש ב"אגד"! להזכירך, מר גוטמן – הקווים האלה אינם "שלכם", ומעולם לא היו. כפי שבני נוער, מבוגרים, קשישים, פיליפינים, סודנים, ישראלים, חילונים ודתיים (ועוד) יכולים לנסוע בשלווה באוטובוסים מעורבים – כך יכולים גם אתם. ואם לא – זו בעיה שלכם. הקווים הללו אינם "שלכם", הם של החברה בישראל. אם החלטתם להתבדל מהחברה בישראל – זו בעיה שלכם. לא של החברה.

והנה פסקת הסיכום של האיש:

"זה לא המרחב-הציבורי, נאורים קטנים שלי. זה המרחב החרדי, שבו אין לכם שמץ זכות להכתבת תפיסתכם. שבו נא בשקט וטפלו לכם בנחת בתחלואי החברה החילונית שאותם אתם מטיבים להכיר טוב יותר מאיתנו. הניחו לנו, כי אין לנו זמן אליכם. אל תייבאו את כללי המרחב הציבורי הנגוע לתוככי המרחב החרדי הטהור.

אם בכל זאת החלטתם לכעוס, וחבל לכם לוותר על ההנאה המזוכיסטית הצרופה, פיתחו את היומן האישי, דפדפו בו והזמינו את עצמכם לתהלוכת-הדגלים הבאה של ברוך מרזל בחוצות אום-אל פחם. דין טניה כדין ברוך. הבנתם את זה?.

אני לא אהיה ולא אצעד שם, כי אני נאור אמיתי. כזה שבאמת מכבד את זכויות המיעוט לחיות בהתאם לעקרונותיו. איני כופה את עצמי ועוצמתי על האחר".

ראשית – "המרחב החרדי הטהור"?! לא שמעתי את זה איפושהו בעבר..? תמהני.. אני לא זוכר שהיו לכם עיניים כחולות ושיער בלונדיני בפעם האחרונה שבדקתי. אבל אולי זה רק אני.

שנית – ממש נהניתי מההשוואה שלך למרזל. אני רוצה להזכיר לך: ברוך מרזל הוא אדם דתי. בדיוק כמוך, "פלורליסט" יקר. הוא מאמין באותו אל, מתפלל לאותו אל, ופועל בשמו בדיוק כפי שאתה פועל בשמו. יתרה מכך – הוא גם "פלורליסט" בדיוק כמוך!

שלישית – אתה מכבד את זכויות המיעוט?! הממ.. ומה עם זכויות הרוב, מר גוטמן? גם את זכותם אתה מכבד? כי נשים הן עדיין 51% מהאוכלוסיה, ואיך לומר בעדינות? חבריך מהווים רק כעשירית מתושבי מדינת ישראל, אבל כופים עליה חוקים כאילו היו הרוב המוחלט והחשוך כאן.

כבר אמרתי שאני אוהב מאמרים כאלו..? 🙂

ועכשיו לתגובות נציגי ממשלת ישראל לפרשת רוטבליט. נתחיל עם ראש הממשלה:

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפרשייה ביום א' השבוע, ואמר בפתח ישיבת הממשלה כי אסור לאפשר לקבוצות שוליים לפרק את המכנה המשותף של החברה הישראלית: "חייבים לשמור על המרחב הציבורי כמרחב פתוח ובטוח לכל אזרחי ישראל"

אבל כל עוד ביבי ימשיך לתת להם מתנות בדמות תקציבים וכוח פוליטי, וכל זאת תמורת אי-מוכנותם לחיות על פי חוקי מדינת ישראל – אל נא יתפלא ראש ממשלתינו הנהדר, שהסיפור הזה לא רק שיחזור על עצמו – אלא אף יתגבר. ואז נראה פסקי הלכה הזויים כמו אלו.

ומה יש למשרד התחבורה ולעומד בראשו, מר ישראל כץ, לומר על הדברים? ובכן:

במשרד התחבורה, נזכיר, גינו השבוע את המקרה שחל בקו באשדוד, והצהירו כי יחקרו את פרטי האירוע. עוד צויין במשרד כי על פי הנהלים, חל איסור מפורש על נהגי האוטובוסים להפריד בין נשים וגברים באוטובוס, וכי כל נוסע רשאי לשבת בכל אחד מהמושבים באוטובוס.

אני לא מבין: מה יש פה לחקור?! האם הנושא חדש עבורכם? הרי ידוע שהסיפור הזה מתרוצץ כבר למעלה משנתיים! אז מה יש לחקור? בפעם הבאה, יש להוציא פקודה עבור שוטרי ישראל, שלפיה כל חרדי שמעכב תנועה של תחבורה ציבורית, באופן שעובר על חוקי מדינת ישראל – ייעצר באופן מיידי (בדיוק כפי שהיה נעצר כל חילוני אחר באותה סיטואציה). מה כל כך קשה בזה? יישבו נא שר התחבורה ישראל כץ והשר לביטחון פנים מר אהרונוביץ' (יש ! זכרתי איך קוראים לו!), ויסגרו את הסיפור הזה אחת ולתמיד! ויפה שעה אחת קודם..


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

7 תגובות לפוסט “חוצפת החרדים”

post_author." -->\n"; ?>
  1. איש הגיב:

    יש לך טעות גדולה מאוד, מיסטר
    מרחב ציבורי שייך לציבור
    ישנם כמה ציבורים
    אתה לא יכול לבוא למרחב הציבורי של ציבור חרדי, כמו בעיר חרדית מובהקת, ולצייר להם את הרחוב, הם הציבור, הרחובות שם שלהם נטו, הם אגב שילמו גם על הפיתוח שם, הם משלמים את הארנונה, הם בציבור יקבעו בינם לבין עצמם כיצד ייראה הרחוב שם והאוטובוס שעובר שם ואשר כולו מורכב מנוסעים חרדים
    אתה לא יכול לבוא להשליט את דעותיך עליהם,
    הנשים שלהם רוצות לשבת מאחור, הגברים רוצים לשבת מקדימה
    ובמחילה, אל תהיה דיקטטור ואל תקבע להם את ארחות חייהם, כדי שהם לא יקבעו לך עוד 30 שנה כשהם יהיו רוב במדינה, אתה עוד עשוי לאכול את הדייסה שאתה מבשל כעת לעצמך

  2. גיא הגיב:

    "אתה לא יכול לבוא למרחב הציבורי של ציבור חרדי, כמו בעיר חרדית מובהקת, ולצייר להם את הרחוב, הם הציבור, הרחובות שם שלהם נטו, הם אגב שילמו גם על הפיתוח שם, הם משלמים את הארנונה, הם בציבור יקבעו בינם לבין עצמם כיצד ייראה הרחוב שם והאוטובוס שעובר שם ואשר כולו מורכב מנוסעים חרדים…. ואל תקבע להם את ארחות חייהם, כדי שהם לא יקבעו לך עוד 30 שנה כשהם יהיו רוב במדינה".

    בוא נעשה קצת סדר בדברים שלך:
    א. הם משלמים ארנונה? אתה בטוח? אין ציבור בישראל שזוכה לגובה כזה של הנחות בארנונה כמו הציבור החרדי. יתרה מכך – 15 הערים החזקות בישראל – כולן חילוניות, לידיעתך – תרמו מיליוני שקלים בכדי לעזור לאותן ערים חלשות במענקי איזון.

    ב. "אל תקבע להם את ארחות חייהם, כדי שהם לא יקבעו לך עוד 30 שנה כשהם יהיו רוב במדינה" – אני לא יכול לבוא למרחב ציבורי חרדי ולשנות את צביונו? יפה שכתבת את זה, והזכרת את העובדה שהם עדיין לא הרוב. כי זה בדיוק מה שעושים החרדים בימים אלה בתל אביב – עיר חרדית מאוד ידועה.
    ובבקשה אל תספר לי שזו החלטה של גדעון סער, ושלחרדים אין קשר לזה.. הייתי רוצה להאמין שמי שקוא את הבלוג הזה הוא לא עד כדי כך תמים.

    ג. אם קראת את מה שכתבתי עד הסוף – ואני מניח שלא, כי הדברים שכתבת מוכיחים את זה – אין לי שום בעיה שיעשו ברחובות "שלהם" מה שהם רוצים. אבל בשאר המדינה – שהיא חילונית ברובה למיטב זכרוני – אין להם שום זכות לקבוע על הפרדה מגדרית – לא על מדרכות ולא בתחבורה הציבורית. הסיפור של ההפרדה שאליו מתייחס הפוסט הזה קרה באשדוד. לא במאה שערים ולא בבני ברק – אלא באשדוד.

    ד. אין לי שום כוונה להשליט את דעתי עליהם. שיעשו במרחב שלהם מה שהם רוצים. אבל לא במרחב הציבורי הכללי. בניגוד אליהם, אני לא מנסה לכפות עליהם שום דבר:
    מעולם לא ניגשתי לגן ילדים חרדי עם הצעה להפוך לנוצרי או לחזור בשאלה (בניגוד לחרדים שכן עושים את זה ליד גני ילדים חילוניים).
    מעולם לא גירשתי אף חרדי מרחובות העיר החילונית, רק בגלל שהוא ניסה לשכנע אותי לשים תפילין (גם אם זה נעשה בגסות).
    מעולם לא אמרתי להם איך להתחתן, להיקבר ולחיות. אבל – ומה הפלא בזה? – אני גם לא מוכן שהם יכפו עליי את הדברים האלה.
    ובינתיים, זה עובד באופן חד צדדי בלבד. החרדים קיבלו מונופול על היהדות, וכולנו צריכים להתיישר לפי הקו האורתודוכסי. למה? כי בממשלה שלנו יושבים פחדנים. זה למה.

    בשורה התחתונה, נכון להיום יש ציבור גדול של אנשים שתורמים למדינה (צבא, מיסים, משק יצרני) ומקבלים חצי כלום, ויש ציבור שתורם חצי כלום ומקבל מיליארדים. אז מי בדיוק כופה על מי?

  3. איש הגיב:

    גיא

    לא עשית סדר בדברים שלי, אלא בלבול גדול, מלווה בדיס אינפורמציה ושקרים, וכעת נעשה את הסדר האמיתי בדברים

    א. אתה כותב מחוסר ידע, שהערים החילוניות תורמות כביכול לעיריות העניות יותר, שקר וכזב, המדינה מתקצבת את הערים האלו שציינת, כמו את כל הערים, ניתן בבירור לראות בספרי התקציבים של כל שנה ושנה את תקציבי העיריות, ולהיווכח כי למעלה ממחצית תקציב העירה בא מהמדינה, פשוט – תשלומי הארנונה אינן מכסות אפילו את מחצית הוצאותיה של העיר הכי עשירה.
    ההנחות שמקבלים חלק קטן מהחרדים (שהרי חצים בכלל עובדים) אינן משמעותיות

    ב. אתה כותב שהחרדים מנסים לשנות בימים אלו את הצביון בתל אביב.. האמת שאף חרדי לא ניסה ולא שינה, לא היו הפגנות חרדים ואף לא התבטאויות בנושא החנויות בתל אביב, מי שכן שינה כעת את הצביון הגויי של תל אביב, הוא דווקא השר החילוני גדעון סער – שר הפנים, שרק החליט לאכוף את החוק של חוק יום מנוחה.
    אתה כותב גם, שלא איכפת לך שברחוב החרדי יעשו מה שהם רוצים, אבל האמת היא שהחילונים התערבו התערבות גסה באורחות חייהם של החרדים ברחובות שלהם, עיין ערך כביש בר אילן, רחוב חרדי במרכזה של שכונה חרדים, אין שם חילוני אחד לרפואה, ועד היום כופים החילונים את פתיחתה של הכביש בשבת, יהודי חרדי מקדש על היין כשלמטה רעשי מכוניות עוברות, בשביל זה היינו צריכים מדינה יהודית? לחיות כמו גויים גמורים?

    ג. אשדוד כמובן עיר שיש בה כמה רבעים חרדים למהדרין, המרחב הציבורי ברבעים אלו, הוא מרחב ציבורי חרדי. וכנראה שאתה הוא זה שלא טרח לקרוא עד הסוף את דברי מר גוטמן, הוא ציין במפורש שהוא מתייחס לקוים חרדים נטו, שבהם משתמשים רק חרדים באיזורים חרדיים.

    ד. המדינה חולבת את החרדים, יושבת על הכסף שלהם כמו עלוקה, ואז בכיינים שקרנים כמוך עוד טוענים את ההיפך,
    המדינה חולבת סכום אדיר בין 15-20 מליארד שקלים בשנה, לפי הערכות הכי מחמירות, כולל מע"מ מס הכנסה ומיסים נוספים (כבר ציינתי ש48% מהחרדים עובדים) וזאת לפני שדיברנו על חצי מליון שקלים של מיסים נטו שמשולמים ישירות למדינה על ידי כל חרדי כשהוא קונה דירה, כידוע לכל מי שמכיר, כל חרדי קונה דירה, הם לא גרים בשכירות. המדינה לא נותנת לחרדי אפילו חצי מהכסום הזה במשך חייו. די לשקר כאילו המדינה מממנת ולו חרדי אחד.

  4. גיא הגיב:

    אני מבין שאתה לא ממש בקיא בפרטים, הא?

    א. "אתה כותב מחוסר ידע, שהערים החילוניות תורמות כביכול לעיריות העניות יותר, שקר וכזב" – מדינת ישראל "הלוותה" בשנה האחרונה 450 מיליון ש"ח מ-15 הרשויות החזקות בישראל, בכדי להעביר את הכסף לערים העניות בישראל. אני אתן לך ניחוש אחד מיהן אותן ערים.
    את ה"הלוואה" הזו, יוכלו ראשי הרשויות לגבות בחזרה – לא מהמדינה – אלא מהתושבים, ע"י העלאת הארנונה ב-10 השנים הקרובות.

    ב. "כביש בר אילן"?? האם היית פעם בשכונה הזו בכלל? כביש בר אילן עובר מחוץ לשכונה החרדית – לא בתוכה.. מאה שערים עצמה סגורה לגמרי בשבתות. החרדים מציבים (או לפחות הציבו בפעם האחרונה שאני הייתי שם) חביות בכניסה לסמטאות, שלא מאפשרות להכניס רכב לתוך השכונה (בבני ברק מדובר במחסומים של ממש).

    ג. "מי שכן שינה כעת את הצביון הגויי של תל אביב, הוא דווקא השר החילוני גדעון סער" – אתה מדבר שטויות:

    ראשית, הצביון של תל אביב הוא לא גויי, אלא יהודי חילוני. תתפלא – אבל יש דבר כזה. אני יהודי לא פחות ממך, אולי אפילו יותר. ההלכה – אותה אגדה משתנה (תלוי בתקופה), שאתם טוענים שהיא-היא קובעת הכל (אלה לא הרבנים האווילים – זו ההלכה! בטח!), אומרת במפורש שאין לימוד תורה ללא עבודה. אני גם מציע לך לקרוא את הרמב"ם מפעם לפעם. אולי תחכים.

    ד"א – התורה, זו שקצת שכחתם עם הזמן, מדברת על כך שנשים וגברים היו חוגגים יחד בבית המקדש. מעולם לא דיברו שם על הפרדת גברים ונשים או על ילדות בנות 4 שמפתות גברים. זו המצאה חרדית של מאה השנים האחרונות. אני עדיין מנסה להבין איך הרבנים שלכם פותרים את הסתירה הזו, אבל כששאלתי אותם הם סירבו לענות לי (אתה לא מכיר אותי – אבל כשהייתי צעיר דווקא ממש התקרבתי לדת, ואחרי כמה שנים ברחתי ממנה כמו מאש – בגלל רבנים מטומטמים, שחשבו ש"ככה" או "כי אלוהים אמר" זו תשובה לשאלה לגיטימית).

    שנית, גדעון סער עושה את זה מסיבה אחת ויחידה: הוא רוצה להתחזק פוליטית, ובשביל זה הוא צריך את החרדים. גם הוא מבין שביבי בדרך החוצה. אם לא מחר בבוקר – אז בקדנציה הבאה. סער קורץ לחרדים ולימין הקיצוני כבר כמה שנים (כולל הביקורים ההזויים של בתי ספר בחברון).

    ד. "אשדוד כמובן עיר שיש בה כמה רבעים חרדים למהדרין" – גם לא נכון. באשדוד יש רובע חרדי אחד – רובע ז'. רובע נוסף, רובע ג', מיושב במחציתו בידי חרדים. באשדוד יש 20 רובעים בסה"כ + איזורי תעשייה. בקיצור, רובע וחצי מתוך 20 רובעים הם חרדיים. האם אשדוד היא עיר חרדית? אפילו לא קרוב.

    ה. "המדינה חולבת את החרדים, יושבת על הכסף שלהם כמו עלוקה, ואז בכיינים שקרנים כמוך עוד טוענים את ההיפך, המדינה חולבת סכום אדיר בין 15-20 מליארד שקלים בשנה, לפי הערכות הכי מחמירות, כולל מע"מ מס הכנסה ומיסים נוספים (כבר ציינתי ש48% מהחרדים עובדים)".

    אז אם כבר קראת לי שקרן, בוא נברר את העובדות: נכון ל-2012, 45% מהגברים החרדים עבדו, וזאת לאחר זינוק של כ-18% מאז 2009. יחד עם זאת, ב-2013, מחקר שערך מרכז טאוב, הראה שגם כמות הגברים החרדים שבכלל לא מסיימים בי"ס יסודי קפצה בצורה מטורפת. ומאחר והחרדים הם חסרי השכלה פורמלית, הם משתכרים הרבה פחות לרוב, ולכן לא מגיעים בכלל לרף המס. אה, ובהשוואה לחילונים, ה-45% שאתה מדבר עליהם הם חצי כלום. בקרב החילונים, שיעורי התעסוקה מגיעים לקרוב ל-80% (או ליתר דיוק, נכון לפברואר 2014, 79.9%). כפול מהמצב אצליכם. אז בבקשה – של נעליך מעל רגליך, כשאתה מדבר איתי על שיעור השתתפות בתעסוקה.

    ו. ".. וזאת לפני שדיברנו על חצי מליון שקלים של מיסים נטו שמשולמים ישירות למדינה על ידי כל חרדי כשהוא קונה דירה" – לגבי דירות – תפסיק להתבכיין בעצמך. לרוב עמישראל – זה שעובד, כלומר (ולא זה ששולח את הנשים שלו לעבוד בזמן שהוא "לומד תורה") – זה שצריך לשלם מחירי דירות מלאים, ולא בקומבינות – אין כסף לקנות דירה בעשור האחרון. תגידו תודה שבכלל זה מתאפשר אצליכם. לנו אין שר שיכון שדואג לעניינינו. בשני העשורים האחרונים, שרי השיכון היו כמעט תמיד מתנחלים או חרדים, והם דאגו בעיקר למגזרים שלהם.

    אז בפעם הבאה שאתה קורא לי שקרן – כדאי אולי שתלמד לקרוא ולהסיק קצת מסקנות.
    אה, שכחתי – הסקת מסקנות היא לא חלק מלימודי החובה במגזר החרדי.

  5. איש הגיב:

    ענית כאן בגיבוב של שקרים
    ונפרק אותן אחת אחת

    א. ללא כל קשר להלוואה שיאיר לפיד סידר לעצמו מכמה עיריות, בשנים אלו יקבלו כרגיל כל הערים האלו תוספת תקציבית מעבר לארנונה, כי – מה לעשות – אף עיר אינה יכולה לחיות מכספי ארנונה נטו, גם תל אביב מקבלת תוספת של מאות מליוני שקלים מהמדינה

    ב. מי שלא עבר מימיו ברחוב בר אילן זה כנראה אתה, כי אני עברתי שמה מאות פעמים,
    אסבר את אזנך, כדי שיהיו לך קצת פרטים על הרחוב אותו אתה מתאר כאילו ראית אותו אי פעם..
    משני צידיו של רחוב בר אילן, לכל אורכו, ישנם בנינים, בכל הבנינים האלו גרים רק חרדים, לא חילונים, לא דתיים, רק חרדים!!
    הוא לא "חוצה רחובות חרדים" הוא רחוב חרדי, עם כמה מאות תושבים חרדים שגרים משני צידיו של הכביש ממש. אתה רוצה לנסוע בתוך המרחב הציבורי החרדי, כדי לקצר לך את הדרך. כי אתה בהמה אנוכית שחושבת רק כל טובת עצמה, ותדרוך על כולם כדי להשיג את מבוקשה
    ו.. אה… חינכו אותך בבית הספר ששקר זה בסדר.. ולהיות אגואיסט זה מצוה

    ג. אתה כותב שלחיות כמו גוי, לא לשמור שבת ולכפור באלהים זה לא גויי.
    האמת שהשם חילוני, הוא שם נחמד, שמחליף בעצם את התואר "מומר" אתה בטח יודע, גוי למדן שכמותך, שאם אתה נוגע ביין, הוא הופך להיות יין נסך האסור באיסור חמור לשתות אותו, כי ידיך בעצם יש להן דין כידיו של גוי..
    אתה משקר כשאתה כותב שבבית המקדש רקדו נשים וגברים יחד,
    ההיפך, בתלמוד שנכתב באותם ימים, בזמן בית המקדש (ברייתא) מובא "תיקון גדול עשו בעזרת נשים" שגדרו אותו בגדר כדי למנוע התעברות נשים וגברים..
    איזה קטע, ממש כמו החרדים של היום, בבית המקדש הגדילו את המחיצה. שהיתה בין עזרת נשים בבית המקדש – כן כך קראו לשטח הגדול בצורת +
    בדיוק הפוך ממה שכתבת
    ומה הקטע הכי גדול.. פתאום כשגדעון סער מבקש להביא לשמירת החוק הקיים שנים רבות, האוסר על מסחר בשבת. פתאום החוק לא שווה בעיניך,
    רק כשהוא מפריע לחרדים ולאורחות חייהם אתה יודע לצעוק כמו צבוע ש"חוק הוא חוק"

    ד. כתבתי שבאשדוד יש כמה רבעים חרדים, ואכן יש בה כמה רבעים, מה משנה לי אם יש להם 2 או 4, כל רובע מונה אלפי משפחות, והרחובות שם הם חרדים לחלוטין, והמרחב הציבורי שלהם הוא מרחב ציבורי של ציבור חרדי נטו
    מה אתה מערבב פתאום למי יש יותר רבעים
    למה בדיוק אם יש יותר רבעים חילונים, הם אמורים להשליט את אופי ואורח חייהם החילוני ברבעים החרדים?
    למה הם צריכים לקבוע להם איך הם ישבו באוטובוסים שלהם ובתחנות שלהם, יאללהשך צא להם מהורידים. חיה ותן לחיות.
    החרדים לא ביקשו לסגור כבישים בשבת ברבעים חילונים.

    ה. מה אתה רץ פתאום אחורה ל2012 כדי למצוא פחות אחוזים עובדים חרדים, כתבתי, וכך הוא בדיוק, 48% מהחרדים עובדים, בשקלול נשים וגברים יחד (נשים חרדים עובדות באחוזים גבוהים הרבה יותר) הנושא לא היה מה גובה שיעור ההשתתפות, אלא העובדה שהמדינה חולבת מהחרדים בכל סוגי המיסים סכומים אדירים של 15-20 מליארד ש"ח בשנה, בעוד כל התקציבים יחד, לכוללים הישיבות וביטוח לאומי מגיעים ל3.7 מליארד
    והשטויות שכתבת בקשר לדיור, לא הבנתי מה בדיוק אתה רוצה, החרדים כולם קונים דירות, משלמים כל אחד סכום שנע בין חצי מליון עד מליון ש"ח מיסים, ואם לא בא להם, הם לא יגידו תודה רבה ש"סידרו להם דירות" (המצאה מבית היוצר?) המיסים שולמו על ידיהם, והתודה רבה שלך למיסים שחלבת מהם מגיעה בצורה גסה ומעוררת דחיה, כפי שהספקנו לראות
    ו.. אה… חינכו אותך בחינוך החילוני שכפיות טובה זה דבר נחמד..

  6. גיא הגיב:

    תראה – אני בדילמה:
    מצד אחד אני ממש לא אוהב להאכיל טרולים. וברור לי שאתה טרול.
    מצד שני, אין לי הנאה גדולה בחיי מלהוכיח לתלמיד "חכם", שחושב שהוא יודע משהו על התלמוד, שהוא טועה.

    אז החלטתי להתפשר: על כל הטענות המופרכות שלך כבר סיפקתי לינקים. אני לא מתכוון להמשיך להתפלסף איתך לגביהן, כי הן נבובות. אבל לגבי הנושא של גברים ונשים בבית המקדש בימי המקרא? אוהו, איך שאני הולך להנות מזה (אם אתה לא מוכן להעמיק את הידע שלך בתלמוד – זה הזמן להפסיק לקרוא).

    ==============

    אז בוא נתחיל:
    נשים וגברים בתקופת המקרא בהחלט התפללו ביחד.
    למעשה, ההפרדה המגדרית נעשתה ביום אחד בשנה: שמחת בית השואבה. אז – ורק אז – הקימו גדרות וגזוזטראות, שמהן היו משקיפות הנשים על הגברים בעודם רוקדים, בכדי למנוע מה שמכונה "קלות ראש". לא הייתה שום הפרדה של סדינים או גדרות גבוהות (זוהי המצאה הזויה של רבנים, שהגיעו מאות ואלפי שנים לאחר מכן).
    בשאר השנה, כולם התפללו ביחד, ויש לכך מס' הוכחות בתלמוד.

    ניקח לדוגמה את רשימת עשר רמות הקדוּשה המוזכרות בראש סדר טהרות:

    עשר קדושות הן:
    ארץ ישראל, מקודשת מכל הארצות…
    עיירות מוקפות חומה, מקודשות ממנה…
    לפנים מן החומה, מקודש מהן – שאוכלין שם קודשים קלים, ומעשר שני.
    הר הבית, מקודש ממנו – שאין זבים וזבות נידות ויולדות נכנסין לשם.
    החיל, מקודש ממנו – שאין גויים וטמא מת נכנסין לשם.
    עזרת הנשים, מקודשת ממנו – שאין טבול יום נכנס לשם, ואין חייבין עליה חטאת.
    עזרת ישראל, מקודשת ממנה – שאין מחוסר כיפורים נכנס לשם, וחייבין עליה חטאת.
    עזרת הכוהנים, מקודשת ממנה – שאין ישראל נכנסין לשם אלא בשעת צורכיהם, לסמיכה ולשחיטה ולתנופה.
    בין האולם ולמזבח, מקודש ממנה – שאין בעלי מומין ופרועי ראש נכנסין לשם.
    ההיכל, מקודש ממנו – שאין נכנס לשם אלא רחוץ ידיים ורגליים.
    בית קודש הקודשים, מקודש מהן – שאין נכנס לשם אלא כוהן גדול ביום הכיפורים, בשעת העבודה (כלים א, ו-ט).

    [במאמר מוסגר: מתברר שהם לא היו טובים במתמטיקה גם אז. יש פה 11 רמות קדושה, אבל מי סופר?]

    עכשיו שים לב למשהו מעניין: הרשימה מבחינה בין יהודים ונוכרים, בין טמאים וטהורים, בין ישראל וכהנים, מזכירה את עזרת הנשים אך אינה מציינת הבחנה בין גברים ונשים!

    יתרה מכך – גם הרב דוד מאיר דרוקמן (אחד מהרבנים החשובים בדור הזה למיטב זכרוני) אינו טוען אחרת, וכשנשאל על כך ע"י תלמידיו – הוא מסרב לענות על כך, וממהר לסיים את השיעור!

    אבל אם נחזור לרגע לחכמים האמיתיים – גם חז"ל התלבטו בשאלה הזו, ואף נרמז יותר מפעם אחת בכתובים (מסכת בבלי קידושין ומסכת ערכין – אני מציע שתחפש איפה זה נמצא), שלמעשה אישה התפללה עם הגברים, ולעיתים אף הקריבה את קרבנה בעצמה.

    "מעולם לא נראית אשה בעזרה אלא בשעת קרבנה בלבד"

    כלומר: נשים נכנסו לעזרת ישראל ואף לעזרת הכהנים כדי להקריב את קרבנן. נשים הקריבו קרבנות וככל הנראה אף שחטו את קרבנן או לפחות היו מותרות לעשות כן, ומכאן שבמקרים מסוימים הן נכנסו למעגלים הפנימיים ביותר של בית המקדש.

    רגע – מה? נשים? עם גברים ביחד?! שומו שמים! השם ירחם! אז הוא לא ריחם, וגברים ונשים התפללו ביחד.

    וכפי שכותבת בעצמה הרבה דריה מרקס:

    "בימים שבהם אנו שומעים על מגזרים בעמנו הקוראים להפרדה לא רק בקודש אלא גם בנסיעה באוטובוס ולעתים אף בחנויות וברחובה של איש, כדאי לזכור שהפרדה מוחלטת בין נשים וגברים לא התקיימה אף בתוככי בית המקדש."

    בקיצור – אני מציע שתלך לחפש תשובות במקום אחר. אולי הרב שלך יוכל לתת לך תשובות.

    ==============

    ד"א – מאחר ויש לך קישור אינטרנט (זה לא חטא בימינו?), אני מציע שתנבור קצת בכתובים לפני שאתה מטיח בי שאני לא מכיר את התלמוד (או גרוע מכך – להשתמש בשפה מלוכלכת, ולומר שאני שקרן).

    כאמור – אני התעמקתי בדת בצעירותי, הרבה יותר מרוב החרדים שאני מכיר. כנראה גם יותר מהנוצרים שאני מכיר (כן – קראתי גם את הברית החדשה. זה לא הופך אותי ל'מומר', אלא לאדם שאוהב לקרוא ולהתעמק במה שהוא קורא).

    אבל בניגוד לאיש חרדי (שחושש להזדהות בשמו משום מה), אני גם שאלתי שאלות ולא הסכמתי לקבל את דברי הרבי כתורה מסיני. ומאחר שאת התשובות סירבו לתת לי, נאלצתי לחפש אותן בעצמי. והפלא ופלא – מצאתי אותן (וזה עוד היה טרם עידן גוגל הטוב והמיטיב).

    כשתתחיל לעשות את אותם הדברים – דבר איתי.

    עד אז, בכל פעם שתכתוב פה בצורה נלוזה שאינה מכבדת את האתר הזה, התגובה תימחק. אני מקווה שהדברים ברורים.

  7. איש הגיב:

    הבכיינות שלך פתטית ומעוררת רחמים, אתה קורא לאחרים טרול, ו"חכם" במרכאות, אבל כשמכנים אותך שקרן, כי שיקרת בנוגע לרחוב בר אילן למשל, כן נעצרים החיים שלך.. (אגב, למה למשל לא תתיחס לנושא רחוב בר אילן? למה אתה בורח מכל מה שאמרתי לך ותופס רק נושא אחד – עזרת הנשים בבית המקדש)

    ולנושא עזרת הנשים בבית המקדש
    הפלא ופלא, ישנה עזרה, שמה עזרת נשים, מדוע היא נקראת כך, אם לא כי שם היה מקומן של הנשים
    ההוכחה שניסית להביא, מכך שכאשר אשה מביאה קרבן היא נכנסת לעזרה ישראל, דווקא עומדת בעוכריך, כי זוהי דווקא הוכחה לכך שנשים נכנסות לעזרה אך ורק כשהן מביאות קרבן, וכי מה חשבנו? שהיא לא תיכנס? גם היום אשה נכנסת לתוך בית הכנסת כשיש צורך בכך, ברית מילה, או חליצה. ביתר הזמנים – כפי שבעצמך ציטטת – מעולם לא נראית אשה בעזרה אלא בשעת קרבנה בלבד
    בעצם מאמר חז"ל זה כבר סתם את הגולל על הויכוח, אשה לא באה לעזרת ישראל מלבד באותן פעמים שהביאה קרבן, לעומת זאת בשמחת בית השואבה היא כן הגיעה, על אף שלא הקריבה קרבן, איך זה לא סותר? כי היא נכנסה כמובן לעזרת נשים.
    אבל גם ה"תיקון גדול" שעשו בשמחת בית השואבה, אינו כפי שאתה מנסה לתאר, אתה לא למדת בעיון את הדף הזה, אני לעומת זאת למדתי אותו לא מזמן בסדר הדף היומי, כמו שצריך, מה מסתבר מתוך דברי התלמוד – הנשים עמדו כל הזמן בעזרת הנשים, והתיקון הגדול היה שהגביהו והרחיבו את הגדר המפריד.
    מסתבר שלא מספיק לגגל, צריך ללמוד.
    חוץ מזה ידועה ההלכה, שקבעו חז"ל, שאם יושבים גברים ונשים יחד בסעודת שבע ברכות, אין מברכין שבע ברכות כי אין השכינה שורה כשאין צניעות, מאמרי חז"ל ידועים בהמון הגבלות, אשה לא תקרא בתורה, אשה לא תזמן עם גברים. אנחנו החרדים לא המצאנו את הגלגל, אנחנו ממשיכים לסובב אותו באותה מתכונת, קשה לנו, אנחנו לא מחפשים חיים קלים, היצר שלנו רוצה בדיוק מה שהיצר שלך רוצה, להתערבב עם נשים. אנחנו עושים מה שאלהים רוצה, ואתה עוד מנסה לצאת הצדיק.

    לסיום, לא ממש הבנתי למה אתה אדם נחמד, וכל מי שמנסה להוכיח לך סתירות וטעויות בדבריך הופך להיות טרול
    אתה מעין דיקטטור קטן על הכתבות והאתר שלך, ואם בא לך ליישם את הדיקטטורה שלך ולצנזר אותי, יערב לך, בטח תדע אז כמה אתה חלש.