על ירושלים, פוליטיקה ומה שביניהן

אף על פי שאני לא מהאנשים ששומעים חדשות לרוב, בשום צורה שהיא (וגם לא כותב עליהן, מנתח אותן או מרגיש צורך לספר עליהן לאף אחד), גם אלה מגיעות אליי טיפין טיפין. חלקן דרך בלוגים ורובן דרך אנשים שאני משוחח איתם. הרי אי אפשר באמת לברוח מהחדשות במדינה הזו. באחרונה, דווקא אחד הנושאים שעולים שוב ושוב על השולחן לאחרונה, המו"מ עם הפלשתינים, נושאי הליבה וספציפית בנוגע למעמד ירושלים וגורלה העתידי, מטרידים אותי. לא בגלל שאני מבקר קבוע במזרח ירושלים (מבחינתי היא כבר מזמן שייכת לפלשתינים, בדיוק כמו חברון, וזה רק עניין סמנטי עד שזה יוגדר כך רשמית. עם יד על הלב – כמה מכם ביקרו באחת משתי המוזכרות כאן בזמן האחרון?). העניין הוא, שאני שומע על ההכחשות של אולמרט (ולו בשביל שש"ס לא תעזוב את הקואליציה), ומצד שני אני שומע את אבו מאזן, מכריז שוב ושוב שירושלים כבר נמצאת על השולחן. כאן גם נכנס דיון רחב בנושא האמון כאן: למי אנחנו מאמינים? גם על זה מדברים די הרבה, אבל בעיקר בצורה מאוד שטחית. כאילו זה לא רלוונטי. אז יש לי נקודה נוספת למחשבה, שחשבתי להעלות אותה כאן.
מין הידוע הוא, שפוליטיקאים הם לא מזן האנשים האמין ביותר שאפשר למצוא, וזאת בלשון המעטה. גם אם הם היו כאלה לפני כניסתם לתחום הפוליטיקה, משהו במקצוע הזה גורם להם לאבד אמון מהר יותר מהזמן שבו אני אני מוריד צ'ייסר עם הבירה שלי. יחד עם זאת, יש פה תהייה לא פשוטה. נניח לרגע, שאולמרט אכן משקר, ושירושלים כן נמצאת על שולחן הדיונים, ולא רק זאת, אלא שהיא כבר היתה שם תמיד. בהנחה שזה אכן כך, התהייה היא לגבי הצד הפלשתיני: האם הם עד כדי כך טיפשים? הרי כל הצהרה של אבו מאזן או מקורביו, מביאה את הממשלה הישראלית, צעד אחד קרוב יותר לקיצה. והרי זו אחת הממשלות היחידות שאשכרה מוכנה לתת את חצי ירושלים לפלשתינים. אז מה יוצא להם מזה, כשהם מצהירים על מו"מ ישיר על ירושלים יומם וליל, מעבר לערעור יציבות "השלטון הציוני"? בניגוד גמור לאנשים בצד הימני של המפה – אני לא חושב שההנהגה הפלשתינית הם חבורה של אנשים פשוטים חסרי בינה. בכל זאת – יש צעדים שנבנים לאט ובחוכמה בצד השני של הגדר. מה שאני לא מצליח להבין פה, ואולי זה רק אני, הוא מה לעזאזל הם בכל זאת עושים?
מצד אחד – זה נראה לי כמו ירייה ברגל. מצד שני, אני נמצא תמיד במצב של "כבדהו וחשדהו" על הצד הפלשתיני. עכשיו תכניסו את אולמרט וש"ס למשוואה הזו, ואם מישהו יכול להסביר לי WTF, אני אשמח לשמוע רעיונות.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.