הו, הטיפשות

אם יש משהו שמצליח לעורר אותי בעולם הזה, זו טיפשות. לפעמים זה צחוק, לפעמים זה כעס, אבל תמיד מתעורר בי משהו. אתמול ושלשום היו 2 אירועים כאלו. נתחיל בזה שארע ביום שלישי בערב.

מכיוון שמדובר בסימסטר האחרון ללימודיי, החלטתי לשנות את מערכת השעות שלי, ולהצטרף לכמה כיתות אחרות, ולו בשביל לקחת כמה קורסים שמעניינים אותי יותר מאשר אלה שנקבעו עבור הכיתה המקורית שלי (בתכנית של BA למנהלים ברופין – בגלל עומס של קורסים וזמן – מנהל הסטודנטים קובעים עבור כל כיתה את הקורסים שהיא תעבור, בהתאם לאלוצים, קורסי חובה / בחירה, ועוד). אחד מהקורסים הללו נקרא בפשטות "אפיקי השקעה בשוק ההון בישראל", והא עוסק בכל מה שקשור להשקעות למיניהן (פק"מים, מניות, אג"חים, ועוד). אבל לא זו הסיבה שאני כותב על הקורס.
הסיבה היא, שהכיתה שאני לומד איתה, התברר, היא כיתה של אנשים שטיפשות היא מחמאה עבודם.
במהלך ההצאה, לדוגמא, ישבו כמה סטודנטים בכיתה (בעיקר מאחוריי ומצדדי – בגלל שאני נוטה תמיד לשבת בשורה הראשונה) ושאלו 5-6 פעמים את המרצה מהי הכותרת של הנושא החמד, כאשר היא היתה כתובה שחור-על-גבי-לבן על הלוח. אבל זה עוד כלום. מה שציפה לי בסיום השיעור ביום שלישי האחרון הצליח להפתיע אפילו אותי. זה הזמן גם לספר, שהכיתה הזו נמצאת מחזור אחד מתחתינו, כלומר יש לה עוד סימסטר אחד נוסף לסיים את התואר (בנוסף לנוכחי).
מאחוריי ישבו להן שתני בנות, האחת יותר מטומטמת מהשנייה (וכן – האחת היא בלונדינית). בסיום ההרצאה, מגיעה לכיוונן חברה נוספת, ומתפתחת השיחה הבאה:

2 המפגרות אומרות לה: "עשינו עכשיו חישוב, כמה מרצים טובים – אבל טובים ממש! – היו לנו עד כה".
"כמה?" – שאלה החברה.
"שבע!" – קפצה הבלונדינית עם יד פתוחה באוויר, "אפילו לא יד!"

נשבע לכם שחשבתי שהיא צוחקת. כבר התחלתי לספור לה אצבעות בכף היד כדי לוודא שאין לה 8 אצבעות….
הו הטיפשות!

ויש עוד!

הסיפור הזה מזכיר לי את התקופה שעבדתי בבזק. מן הידוע הוא, שהבנות שעובדות ב-199 – איך לומר בעדינות? – לא חכמות במיוחד. וזה באמת בעדינות.
בגיבוש שעשו לנו בבזק באותה תקופה, לקחו אותנו ליומיים במלון בחיפה (והנה! ככה יוצרים יש מאין חיי לילה בחיפה. אפילו גוגל לא מצליח למצוא מה אפשר לעשות בחיפה אחרי חמש בערב! והם הקימו שם מרכז פיתוח!).
במהלך ארוחת הצהריים,שהוגשה בבופה חופשי, עמדו לפניי ולפני חבר טוב מאותה תקופה, 2 "נערות 199". הן הגיעו לקדרות המרק שעמדו מולינו, עם שלטים ברורים וגדולים ליד כל קדרה, המציינים על קדרה אחת "מרק פטריות" ועל השנייה "מרק עוף". להלן שיחה שהתפתחה בין שתי נערות 199:

נערה 199 א': אוף! אני שונאת מרק עדשים".
נערה 199 ב': "גם אני! מה עושים?"

בשלב זה התפתח דיון סוער על "מרק עדשים – האמנם" (כמעט דיון אקדמי, אבל לא). זה היה הזוי בדיוק כמו שזה נשמע. הן עמדו ממש לפנינו, והתווכחו בלהט אם כדאי או לא כדאי לקחת מרק עדשים.
היו עוד כמה קטעים עם נערות 199 באותו גיבושון, אבל מספיק שאזכיר את העובדה, שהיו שם לא מעט "פניני חוכמה" מאותה קבוצת בנות.
הו הטיפשות!

אבל מתברר שיש גם ארגונים שיכולים להיות טיפשים. הנה הדוגמא מאתמול:
אתמול בבוקר לקחתי את הרכב לטסט, במכון 'דינמומטר' ברעננה, המקום שבו אני תמיד מעביר את הרכב טסט (פעם אחת עשיתי טעות לנסוע למכון של דרום תל אביב, וניכוויתי). עם הרכב הנוכחי שלי, הונדה שנת ייצור 1998, שרכשתי בשנת 2004. אני עושה את הטסטים שם כבר כ-7 שנים. כמעט אף פעם לא נתקלתי בבעיה. בטח שלא עם כל מיני הערות, שאינן כתובות ברישיון הרכב. אתמול התברר לי, שהטמטום מגיע עד לשם: הבוחן ביקש ממני להראות לו אישור, שה-Sun-roof שיש לי ברכב, הוא מקורי. WTF?? – שאלתי את עצמי. הרי מעולם לא נתבקשתי להוציא אישור כזה בכל שנותיי עם הרכב.

"זה משהו חדש" ענה לי הבוחן. "אתה צריך לנסוע ליבואן הרשמי של הונדה בחולון, לבקש אישור בכתב, ללכת למשרד הרישוי, ושהם ישנו לך את הרישיון".
"הא???" שאלתי בתדהמה "ולא תוכל להעביר אותי את הטסט לפני זה?"
"המממ…" התלבט הבוחן – אני ממש חושש לעתידך על הכביש. ואם המשטרה תיתן לך קנס על זה? טוב – אתה יודע מה? עד הטסט הבא תתקן את זה. בינתיים אני מאשר".

ואני שואל שוב – WTF???
מישהו אשכרה חושב שישבתי עם זכוכית מגדלת על הגג מול השמש וחרכתי לי חלון? שהשתמשתי במסור ביתי כדי להוסיף לי קצת שמש על הראש? ולא פחות חשוב – האם השוטרים כאלה מפגרים, שהן יבדקו אם החלון-גג שלי מקורי?? ועוד יקנסו אותי?? על מה?? הרי אין בזה שום סכנה בטיחותית, וברור לגמרי שלא אני הוספתי חלון גג למכונית! (איכשהו, אני די בטוח שישראל כץ עומד מאחורי זה).
הו הטיפשות!

לא פחות מכך, הדהימה אותי כותרת ב"ידיעות" אתמול, שמשלם המיסים עדיין משלם – וימשיך לשלם – 1.8 מיליון ש"ח בשנה ללשכתו של משה קצב, אנס מורשע בע"מ. וזאת לאחר שוועדה בכנסת אישרה לו בימים האחרונים, תוספת של 50 אלף ש"ח לשנה הקרובה. הסיבה: האיש עוד לא בכלא. רק כאשר ייכלא דה-פקטו, ההקצבה הזו תיפסק. עכשיו קחו בחשבון, שהפרקליטות הסכימה לדחות את מאסרו (גם לאחר שיינתן פסק הדין במחוזי) עד לקבלת פסק הדין של הערעור, שיתקבל בעליון. דהיינו: עוד שנה לפחות.
תחשבו על זה: במהלך השנים האחרונות, מאז שהואשם באונס, האיש המשיך לקבל קצבה שנתית של 1.75 מיליון ש"ח לשנה! (כמובן, שזה עבור עוד מזכירה שיוכל לאנוס. כמובן!).
העניין הוא, שעורכי הדין שלו מנסים לגרום לביהמ"ש להאמין, שהאיש חי-מת, חסר כל, תולעת ממש. אז לגבי הגדרתו כתולעת אני אולי מגזים (למרות שהוא באמת תולעת), אבל איכשהו – עם 1.75 ציליון ש"ח פלוס קיצבאות אישיות (הוא מקבל גם פנסיה בגובה כמה עשרות אלפי ש"חים בחודש וכאלה), קשה לי לדמיין אותו במסכנותו.
מה שקל לי לדמיין, זה את טיפשותה של הכנסת. האיש כבר הורשע!! ואני לא מדבר על איזו עבירה מינורית כמו "הפרת אמונים". האיש הורשע באונס! בכמה מעשי אונס! (והיו עוד כאלה שהוא לא הרושע בהם בגלל סיבות למיניהן או אלוהים יודע למה). למה הוא בכלל ממשיך לקבל הטבות על חשבונינו?! האם יש סיבה שאנחנו נמשיך לשלם עבור ציון אמיר? עבור פלדמן?
הו, הטיפשות!

אבל מתברר שגם בחו"ל קמים להם מתחרים על תואר "האידיוט המסוכן בעולם".
אחד כזה הוא מושל טקסס, ריק פרי, רפובליקני (בעזרתו האדיבה של הסנאטור ג'ף ונוורת' – גם הוא רפובליקני, אלא מה?) – שהצליח להעביר בסנאט של טקסס חוק, לפיו כל מרצה וכל סטודנט בקמפוסים בטקסס, יוכלו לשאת מעתה נשק חם על גופם. להגנה עצמית, כמובן. ייאמר לזכותו של פרי, שהוא לא היה הראשון שחוקק את הטמטום הזה, והבכורה שייכת ברוב הדר וכבוד למדינת יוטה – ועדיין. שימו לב לדבריו של האיש הנפלא הזה, שעל שמו ייחרטו מעתה כל מיני מעשי "הגנה עצמית" בקמפוסים בטקסס:

|אני לא רוצה לראות באוניברסיטה בטקסס מקרה דומה לזה שהיה בווירג'יניה-טק שבה נטבחו ילדים, כאילו היו ברווזים במטווח".

למי שלא זוכר, באפריל 2007 רצח סטודנט ממוצא דרום-קוריאני 32 סטודנטים ופצע עשרות נוספים.
מה הפיתרון, לפי מר מר פרי? ברור! מעתה תנו לחצי מיליון סטודנטים לשאת נשק! לא רק לאחד! וכמובן – שהכל תחת מעטה של "הגנה עצמית".
נפלא.. פשוט נפלא… איזה עולם נהדר לחיות בו.. עולם שבו לכל רד-נק יש אקדח משלו בחסות החוק…
הו הטיפשות!


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

3 תגובות לפוסט “הו, הטיפשות”

post_author." -->\n"; ?>
  1. גלעד הגיב:

    בשביל להצטרף לאוירה,ועם מושלים רפובליקאים, עלתה הצעה (נדמה לי בטקסס) שכל מי שבן/בת פחות מ-18 ושולח תמונה אירוטית של עצמו בסלולרי יואשם בהפצת פורנוגרפיית ילדים ודינו יהיה שנה מאסר. מי שלא ידווח על תמונה כזו דינו גם כן יהיה שנת מאסר. מעולה, לא? חבר בן 16 מקבל מחברה שלו תמונה בחזיה ולא מדווח – לשניהם שנה בכלא!

  2. אנוני הגיב:

    סיפור אמיתי,
    קראתי באיזה בלוג שבחיפה אין חיי לילה
    הו הטפשות!