סתם, כי בא לי להתנתק

כולנו יודעים איזה סיוט זה להתנתק מספקיות השירות למיניהן, ולא משנה מאיזה תחום הן מגיעות: הסלולר, הטלוויזיה (בכבלים או בלוויין), האינטרנט ומה לא. מבחינתן של החברות הללו, המשפט "אני מעוניין להתנתק", הוא רק פתיח למשא ומתן ארוך ומתיש, שבמהלכו ימשיכו לחייב אותך על שירות שאין לך שום עניין בו.

על פי סעיף 42.2.4 לחוק התקשורת, יש להפסיק למנוי את השידור בתוך 2 ימי עבודה ולחדול מן החיוב הכספי בתוך 2-5 ימי עבודה. כמו כן, על פי רשיונן של ספקיות התקשורת, אותן הנפיק משרד התקשורת, “ניתוק מוחלט של המנוי יבוצע לאחר בקשה בכתב, חתומה על ידי הלקוח". ובנוסף, על פי החלטת בית המשפט לתביעות קטנות (תק 2115/07), הערמת קשיים על לקוח המבקש לנתק עצמו משירותי חברה של שירותיה הוא מנוי, תזכה את הלקוח בפיצוי כספי מצד החברה (כל הנתונים לקוחים מכאן).

עכשיו ירים יד מי שבאמת הצליח להתנתק מספקית תקשורת על פי הוראות החוק.
לדעתי תישארנה לי כמה אצבעות עודפות מספירה בכף יד אחת, של כל אלה שמרימים כרגע את ידם.

בדיוק בשביל זה, הוקם האתר נתק.

האתר נתק מאפשר לכם, בשניים וחצי קליקים, להתנתק מספקיות התקשורת השונות ולצאת מעבדות לחירות. תודו שזה פשוט גאוני.
בלי שיחות מתישות עם נציגי שימור מעצבנים, בלי מלחמת התשה ארוכה, בלי המתנה ארוכה על הקו תוך הקשבה למוסיקה המעצבת ביותר ששמעתם מעולם.

ועל זה, גבינותיי ורובוטיי – מגיע Thumbs-up לקלינגר ול-2 שותפיו לפרויקט הזה.

עכשיו הגיע הזמן שנעזור להם קצת עם תמיכה ו-SEO, במיוחד בכדי לקדם את הדפים הייעודיים שהוקמו; כך שאם בא לכם להתנתק מסלקום ותחפשו את המונח במנוע החיפוש המועדף שלכם, האתר יוצג כתוצאה הראשונה בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. לפרטים נוספים, נסו את הפוסט הקצרצר בהיתוך.

הצעה קטנה לשיפור: אני מציע להוסיף עוד כמה ספקיות שירות, לאו דווקא בתחום התקשורת, כגון כדי המים של חברות המים המינרליים.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

6 תגובות לפוסט “סתם, כי בא לי להתנתק”

post_author." -->\n"; ?>
  1. ולנסיה הגיב:

    אם הם לא מתחייבים על ניתוק או על שום דבר, בעצם, אלא רק "לנסות לשלוח פקס", למה אני צריכה לשלם להם?
    אני יודעת לשלוח פקס בעצמי.

    • גיא הגיב:

      @ולנסיה – דבר ראשון, לא קראתי את הסעיפים בהסכם השימוש לפני כן, ולא שמתי לב לתשלום. יכול בהחלט להיות שזה לא משתלם לכל אחד. בעקבות ההערה שלך כאן, הלכתי לקרוא את כל פרטי ההסכם.
      שנית, למיטב הבנתי, מדובר בשקל אחד בלבד, עבור משלוח הודעת SMS. תקני אותי אם אני טועה.
      שלישית – אני משתמש כבר די הרבה זמן בשירותים של פריפקס (לא לעיתים קרובות, כי לרוב אני מעדיף שימוש באי-מייל). עם הרעיון של שילוב שני השירותים שהם נותנים, בעיקרון נראה לי סביר לשלם שקל אחד.

      • ולנסיה הגיב:

        נכון, זה רק שקל, אבל זה שקל על כלום. יש לי גם בבית וגם בעבודה פקס (ואחד אצל ההורים) ואני יכולה להשתמש בהם בעלות אפסית של כמה אגורות לשיחה.

        לא הבנתי את ההערה בנוגע לפריפקס. זה תחליף פקס דרך האינטרנט?

        • גיא הגיב:

          פריפקס הוא אכן שירות שליחה חינם של פקס דרך האינטרנט, ואני ממליץ עליו בחום.
          תראי, כמי שאין לו פקס בבית (ולנסוע מראשל"צ עד רעננה (להורים) נשמע לי מגוחך בשביל משלוח פקס אחד), פריפקס עושה את העבודה בצורה נהדרת.

          לגבי השקל – כמו שכתבתי – אני מניח שזה לא מתאים לכל אחד.
          אבל יש כאלה שזה עשוי לחסוך להם לא מעט כאב ראש, זמן וכסף.

          • ולנסיה הגיב:

            אני בספק אם זה אכן יחסוך כאב ראש, היות שהחברה יכולה להתעלם ולהתעמר גם אחרי משלוח הפקס דרכם בדיוק כמו שהיא תעשה אחרי קבלת פקס ממך בלי עזרת החברה.

            • גיא הגיב:

              ברור שהם יכולים להתעלם.
              הבעיה שלהם היא, שמבחינת החוק – אין להם את הזכות הזו יותר.
              ברגע ששלחת פקס או כל הודעה בכל דרך אשר מגדיר החוק בישראל, הוא מחייב את החברה לנתק אותך.
              לא נותקת? יש לחברה הזו עניין עם בית משפט לתביעות קטנות.

              תשמעי, גם "חוק הטכנאים" שבא לפטור אותנו מהעוול המטומטם של לחכות לטכנאים יום שלם בבית, מכריח את החברה השולחת או כל בעל מקצוע אשר דורש ביקורי בית, לתחום את שעות הביקור שלו בשעתיים במהלך היום, וחובה עליו להגיע במהלך השעתיים הללו.
              כל חריגה כזו מהזמן שנקבע, תעלה לו 300 ש"ח לפי החוק.
              יום המתנה יעלה לו 1,000 ש"ח – אלא אם כן הדברים נעשו בהסכמה, ובעל המקצוע יידע את מי שמחכה לו בבית לפחות 24 שעות לפני כן.

              האם החוק זה פתר את בעיית האיחורים לחלוטין? לא.
              אבל אני יכול להישבע לך שהם עושים מאמצים גדולים יותר, כי הם מבינים את העלות שכרוכה בזה.

              כנ"ל לגבי ספקי התקשורת – אם אנשים יתחילו להשתמש ב"נתק", החברות יחליטו להתעלם, ותגענה תביעות לבתי המשפט – תראי איך לפתע הכל יתקתק.

              אני לא אומר שהשירות של "נתק" הוא full proof, אבל זו התחלה. האם זה באמת יקל על המשתמשים בשירות הזה? אני מניח שהזמן יגיד.
              בשורה התחתונה, אני חושב שכרגע אפשר פשוט לפרגן למישהו שהעלה רעיון חדש (ואני לא מאמין שמי שהעלה את זה השירות הזה יעשה מיליונים – אפילו לא קרוב לזה), ולקוות שזה באמת יעבוד.