זיגזוג כדרך חיים

למרות שלא היה לי יותר מדי זמן לכתוב, אני חייב לציין, שלאחרונה אני נדהם מהדרך בה נוהגת המדינה שלנו כלפי אזרחיה.
וכשאני אומר המדינה, אני בעצם מתכוון לביבי נתניהו.

אני יכול להבין את הדרך בה החרדים מנסים להשוות סטודנטים לאברכים.
אני יכול להבין את ליברמן, שמנסה להביא את המדינה הזו לרמת גזענות ופשיסטיות מטורפת.
אני אפילו יכול להבין איך ח"כ שאמה (שיש שטוענים שאינו בדואי, אבל את זה עוד נצטרך לחקור) מנסה להשתלט על ועדת הכלכלה הכל כך חשובה, כשבפועל הוא מעולם לא מילא תפקיד ציבורי ברמה זו (מלבד איזו התשלטות כוחנית על סניף ליכוד ברמת גן).
הרי הטמבלים עושים את זה עבור האנשים שבחרו אותם!

אבל את ביבי אני לא מצליח לקרוא. בחיי.

זה גם לא התחיל אתמול או בשנתיים האחרונות. האיש תמיד זיגזג. זה נראה כאילו היועצים שלו עברו קורס בזיגזוג, או לפחות ממש משתדלים לתת לו את העצות הגרועות ביותר האפשרויות, והוא תמיד בוחר בהן, מבלי להפעיל את מוחו הקודח אפילו פעם אחת.
רק בשנה האחרונה, האיש נאלץ לזגזג כמו מטורף מול כמה חבלנים-חרדים בנושא בי"ח ברזילי באשקלון – וכולם יודעים איך זה נגמר.
והוא נאלץ לזגזג עם הפלשתינאים ועם ארה"ב על נושא ההקפאה בשטחים. ואנחנו יודעים שתהיה הקפאה. זה אולי יהיה תחת שם אחר – אבל זו תהיה הקפאה.
והוא מזגזג בצורה מבישה מול ליברמן בנושא המטורף של "חוק האזרחות", שמראש לא היה צריך לעלות על סדר היום. וגם זה ברור שיימס תחת לחצם של חרדים ועולים חדשים (התמונה של עולה חדש נשבע אמונים למדינה בה, החרדים יושבים בה, אינם מחוייבים להישבע לה, ובזים לקיומה – עולה בראשי שוב ושוב).

ועכשיו? עכשיו הוא ייאלץ לזגזג מול חוק החרדים לקצבאות, אשר מפלה – בניגוד מוחלט להוראת בג"צ – בין סטודנטים לאברכים. כולם מלבד ביבי ומפלגות החרדים כבר יצאו נגד החוק המטומטם הזה: אנשי קדימה, אנשי ישראל ביתינו, כל חברי העבודה (שאותם אפשר ואולי צריך – לספור על אצבעות יד-אחת) ואפילו גדעון סער וחברים נוספים בליכוד!

"ידיעות אחרונות" הביא השוואה מאוד יפה לזה אתמול:

לדברי גפני (יו"ר ועדת הכספים, ג.א.), משרד הביטחון והחשב הכללי באוצר קבעו שהתמיכה המוענקת על ידי המדינה לסטודנטים עומדת על 450 מיליון שקלים חדשים, ובנוסף הם זוכים למלגות נוספות לחיילים משוחררים על ידי המוסדות להשכלה גבוהה והיחידה להכוונת חיילים משוחררים. "זאת בעוד שהסעיף התקציבי להבטחת הכנסה לאברכים עמד ב-2010 רק על 121 מיליון שקלים חדשים". לדעת גפני, הנתונים מלמדים על כך שלסטודנטים יש מכלול הסדרים למלגות מחיה ולמלוגות הלשכר לימוד, ומוצע לקבוע הסדר ייחודי לגבי תלמידי הישיבות.

אך חשוב לציין, שגפני מערבב בין מספר נתונים שאינם קשורים זה לזה. 450 מיליון השקל לא מועברים לסטודנטים, אלא לאוניברסיטאות, על מנת לסבסד את שכר הלימוד. במקביל, גם הישיבות זוכות זוכות לתקציב של 950 מיליון שקל מהמדינה. לכן, שכר הלימוד באוניברסיטאות עומד על כ-12 אלף שקלים לשנה, ואילו את 121 מיליון השקלים צריך להשוות לתקציב שמעניקה המדינה למלגות המגיעות לכיסם של הסטודנטים: מדובר ב-51 מיליון שקל בלבד. בנוסף, יש לזכור כי את ה"עוגה" יש לחלק בין 290 אלף סטודנטים, ואילו בישיבות לומדים רק 70 אלף אברכים

זו התמונה האמיתית. יתרה מכך, יש להוסיף את ימי המילואים שהאברכים לא עושים, וגם הסטודנטים במכללות הלא-מסובסדות, שמשלמים קרוב ל-30 אלף ש"ח לשנה עבור הזכות ללמוד שם! (ובואו נהיה הוגנים – ל-90% מהסטודנטים במדינת ישראל אין ולו מלגה אחת. רובם צריכים לעבוד למחייתם כדי לשלם שכר לימוד, וחלק מהכסף הזה, שהם מרוויחים בעבודת סטודנטיאליות, מממן אברכים ואת מדינת ישראל וגחמותיה. כולל את ההחלטות התמוהות של ביביהו).

מה שגפני מדבר עליו הוא הטעיה, ולא פחות מכך: שקר מוחלט. אם הייתי האל שהוא מאמין בו כל כך, הייתי מעיף לו סטירה מצלצלת על עבירה על דיבר "לא תענה את רעך עד שקר".
אבאל כאמור – גפני מייצג את השקרנים שלו, שבחרו בו, ולכן אינני מתפלא על דבריו. שקרנים שכמותו, ה"מאמינים" באל עליון ובדבריו היכן שמתאים להם, יש הרבה. הרבה יותר מדי, אם תשאלו אותי.
מה שמענין אותי, זו תגובתו של הביבי:

"אני מתכוון להעביר את החוק אחרי שינויים שיעודדו את האברכים לצאת לעבודה. החוק המוצע לא משנה את המצב הקיים, אשר החל לפני 30 שנה".

ואני שואל:
אתה רציני? האם אתה מקשיב לפעמים למה שאתה אומר בכלל??
אז מה אם החוק הדפוק הזה חי 30 שנה? האם זה מצדיק את קיומו? למה לא להחזיר בכלל את תקפותם של חוקי התורה, כפי שהציע לפני פחות משנתיים שר המשפטים של מדינת ישראל?
באותה מידה, בוא נחזיר את חוקי המנדט הבריטי, או את חוקי היאקוזה! הם קיימים מאות שנים, לא?
החוק הזה הוא אידיוטי, וצריך לעוף מעל שולחן הממשלה – לא היום, אלא אתמול. ואם אפשר היה להזיז את הזמן אחרוה – אז לפני 30 שנה!

והנה עוד סיבה למה הדבר הזה באמת לא צריך להישקל ברצינות: הרי אם תמשיך לסבסד אברכים – למה לעזאזל שהם ייצאו לעבוד? איזו סיבה יש להם לעשות את זה? ההיפך הוא הנכון – אם תעביר את החוק, בחיים לא תצליח לעודד אף אברך לצאת לעבוד.
כבר היום הם לא יוצאים לעבוד. ויש להם שלל תירוצים, כמו למשל – שמקומות העבודה אינם רגישים לאמונתם ואינם מותאמים לצרכיהם.
לדוגמא: לנשים, רחמנא ליצלן, מותר ללכת לבושות איך שהן רוצות! מדהים, נכון? ועוד במאה ה-21! וגם אין בתי כנסת בכל חברה וארגון! וואו! כל כך מיושנים שכמותינו!

השאלה היא, אם אפשר לעתור לבג"צ לגבי העניין הזה. כלומר – גם אני רוצה שמקומות העבודה יותאמו לצרכיי: אני רוצה מסאז' כל יום בשעה 15:00 בדיוק. אתם יודעים – אחרי ארוחת הצהריים וכאלה. בכלל, אני רוצה גם איזו שלאף-שטונדה חביבה של שעתיים אחרי הארוחה. קשה לעבוד בתנאים כאלה בלי מנוחה בכלל. אם אפשר, אני אשמח גם לנפנוף של עלי דקל מעליי, ואם כבר – שיאכילו אותי בענבים כמו בימי רומי העליזים. ואתם יודעים מה? זה אף פעם לא רחוק מדי – אני רוצה שמעתה בכל בוקר, כשאני מגיע לעבודה, יפרשו בפניי שטיח אדום, יקראו לי "אדוני הקיסר" או "הוד מנכלותו", יתנו לי 50% מהמניות של החברה, וידאגו שהסטייק שלי יהיה בדיוק – אבל ממש ובדיוק – במידת עשייה שאני אבקש לאותו יום. אה, כן – ושהפרה שהסטייק עשוי ממנה – תגיע מדי בוקר במיוחד מארגנטינה.

אבל אני סוטה מהנושא העיקרי כאן: ביבי.
אני באמת מנסה להבין מי הם היועצים שביבי ממנה לעצמו, ואם יש להם קשר להחלטות שלו ולדברים שהוא מוציא מפיו.
האיש חסר מדיניות בשיט!
זה לא שאפשר באמת לבקר אותו על המדיניות שלו.
ואולי כאן גם טמונה גאוניותו. אם אין לך מדיניות לגבי שום דבר – אי אפשר לבקר אותך על מדיניות שאין לך! פשטני, גאוני, מדהים! איך באמת לא חשבו על זה קודם?!

מעניין לראות איך המדינה שלנו הופכת ליותר ויותר חולנית:
סותמים פה פיות לאנשים שדעתם שונה מדעת הרוב.
הופכים פה נשים ל"בשר זול" כמעט בכל פן תרבותי.
מפלים פה אנשים לרעה על ימין ועל שמאל (סליחה – בעיקר על שמאל), ויוצאים נגד כל דבר שהוא מודרני, ואינו חובש כיפה (לפחות) או רוצה לנגוש בעובדים זרים.
שר הפנים שלנו מגרש אנשים, כאילו היה שר מלחמה בימי הרייך השלישי או בתקופות חשוכות אחרות, שר השיכון מחליט להקים עיר חרדית על גבי שמורת טבע מבלי להתחשב בתושבי המקום (להלן בעלי חיים, שלא עשו רע לאיש), סגן שר הבריאות מנסה לגרום לפרויקט שאמור להציל חיי בני אדם לא לקום, בגלל כמה עצמות פגאניות (ואם תשאלו אותי – גם אם הן היו יהודיות, לא צריכה להיות שום בעיה עם זה), וראש הממשלה יושב בצד, ושותק.

הממ.. או אולי לא. הוא אומר הדבר הכי לא נכון בהזמן הכי לא נכון. תמיד. ואחרי זה מתחרט על זה. ושוב מדבר שטויות.
לשמוע איך הוא דיבר על מורשת רבין לפני שבוע היה פשוט מקסים. כאילו מעולם לא השווה את רבין לצורר ישראל. כאילו הוא ורבין היו עשויים מאותו חומר בדיוק. אז עזבו – אני לא הולך להשוות עכשיו בין השניים )כי רבין לא היה הצדיק הגמור שעשו ממנו ברבות השנים).

אבל מישהו מוכן להסביר לי איך לעזאזל הביבי הזה הפך לראש ממשלת ישראל? ועוד פעמיים?!!
מתי זה קרה??? ואיך עדיין אין מספיק אנשים ברחובות?

לך תבין מדינה.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

4 תגובות לפוסט “זיגזוג כדרך חיים”

post_author." -->\n"; ?>
  1. שמוליק הגיב:

    חשוב להגיד שההתנגדות של בגץ היתה על רקע זה שהחוק הישן נתן הבטחת הכנסה למרות שחוק הבטחת ההכנסה קובע מפורשות שלא תינתן הבטחת הכנסה לסטודנטים.

    על זה קבע בגץ שזו הפלייה, או יותר מדוייק – שזו סתירה בין שני חוקים.

    אבל אם חוק הבטחת הכנסה ישונה באופן שיאפשר מתן קיצבה לכל מי שעומד בקריטריון, אפילו אם הקריטריון יהיה מופרע לגמרי, כמו קביעת איזור עדיפות למי שגר בין ר"ג לפ"ת, או שרק בעלי זקנים שאשתם בהריון יהיו זכאים לה, וזה כולל גם סטודנטים שיתאימו לקריטריון, אז בגץ אולי ירים ידיים.

    חשוב להבין גם שלא הכל בגיץ. גם אם לפי החוק בגץ יכול להתערב, הרי שהוא לא נוטה להגיד דבר שאיננו נשמע.

    גם הקביעה שביטלה את ההבטחת הכנסה לחרדים נגררה 10 שנים, כאשר לכל מי שמסתכל על זה ברור שבגץ פשוט לא רצה להגיד את מה שהוא היה חייב להגיד. בעיתוי נוח של דעת קהל עויינת לחרדים אז גם יצא הבגץ הזה. אחת לכמה זמן יש מיאוס כללי מההתנהגות שלהם (הפעם זה היה ברזילי) ובגץ ידע שהחרדים לא יזכו להבנה בציבור אחרי התעלולים שלהם, אז זו היתה שעת כושר.

    אגב, במלחמת המפרץ הראשונה היו ברדסים מיוחדים לבעלי זקנים. רק חרדים נהנו מהם. בגץ לא צפצף. לדעתי היו עתירות בנושא שמוזמזו עד שנגמרה המלחמה.

    • גיא הגיב:

      @שמוליק – גם אם זה נכון – כל מה שכתבת לגבי החלטת בג"צ – ההחלטה היא נכונה. פסק הדין, גם אם ניתן רק "ברוח הזמן", נכון וצודק.

      סטודנט במדינת ישראל, כדי להצליח בלימודיו נדרש לעשות סאלטות באוויר, ועוד לא התחלתי לדבר על סטודנטים/ות שיש להם ילדים, או באים ממשפחות מצוקה.
      לרובם אין מלגות.
      וד"א – רוב המלגות שכן מגיעות לסטודנטים נצרכים, מגיעים מתורמים מהארץ ומחו"ל, ולא מהממשלה.
      וגם מלגות אלו, כידוע – לרוב לא מכסות את שכר הלימוד, את שכר הדירה ואת שאר הגורמים המאפיינים את יוקר המחייה בארץ.

      אחד הדברים שנתקלתי בהם לא מס' שנים, היה סיפור של חבר מאוד קרוב, שרצה לעשות דוקטורט בארץ בפיסיקה. רוב המוסדות האקדמיים בארץ המאפשרים זאת, לא רק שלא דורשים שכר לימוד, אלא שאף מממנים למצטיינים מלגת מחייה בסיסית של כמה אלפי שקלים.
      אותו חבר, שרצה להמשיך באוניברסיטת ת"א (כי שם היה המנחה שהוא רצה לעבוד איתו), דרשו שכר לימוד וכמובן שלא הסכימו לתת לו מלגה, למרות שהוא היה ועדיין מצטיין מאוד בתחומו. אני זוכר איך הוא חיפש מתחת לאדמה, עד שמצא מלגה, שהאוניברסיטה לא פירסמה מטעמים שאני לא רוצה אפילו לנחש אותם, ושיכנע את האנשים שם לאפשר לו לקבל את המלגה הזו, שתכסה רק את שכר הלימוד (למיטב זכרוני) מאחר ועמד בכל הקריטריונים.
      אמנם אז היה נשוי ועוד לא היו לו ילדים, אבל בכל זאת – כדי להביא הביתה משכורת, הוא היה צריך לעבוד קשה מאוד גם מחוץ לקמפוס.

      עכשיו בוא תסביר לי משהו:
      הבחור החביב עושה מילואים, לומד לדוקטורט, יש לו אישה ויש חשבונות שהוא צריך לשלם. ושוב – הבחור באמת מצטיין בתחומו, ומה הוא מקבל בארץ? – יוק.

      [במאמר מוסגר, להלן עדכון ותיקון קל שהועבר אליי במייל ע"י אותו חבר: זה לא לגמרי מדוייק. הבעיה היתה שלמנחה שלי לא היה תקציב לסטודנטים בכלל, ומלגות ניתנות "שקל מול שקל" בין המנחה לאוניברסיטה. על שכר לימוד מוותרים אוטומטית אם יש לך מלגה. אז היה הרבה מתח והמתנה עד שהמנחה שלי קיבל מענקי מחקר. מרגע שהיה לו כסף, אני קיבלתי מלגה (3700 ש"ח), ואם לימדתי, אז כפול. משכורת מכובדת. ]

      ובמקביל, אי שם בשכונה חרדית כלשהי (פשוט תבחר אחת): אברך, שלא תורם דבר למדינה מקבל מדי חודש כמעט 900 ש"ח ישירות לחשבונו, רק בגלל שהוא לומד בכולל. אם אין לו רכב ויש לו יותר מ-3 ילדים, הוא זכאי לעוד 1,040 ש"ח לחודש, הבטחת הכנסה.
      תעשה חשבון: כמעט 24,000 ש"ח מדי שנה. כפול משכר הלימוד שמשלם סטודנט חילוני במוסד אקדמי (ושוב – בהנחה שהמוסד מסובסד).

      הוא לא עושה מילואים, הוא לא משלם מיסים, הוא מקבל הנחה של 80%(!!) בארנונה (יותר מנכים ומגימלאים!), ועוד כהנה וכהנה הטבות.
      ובנוסף, הרי ברור שגם מתוך אותם 70 אלף אברכים – והם מעידים על כך בעצמם – ברור שלא כולם לומדים ממש, ולא כולם "עילויי תורה". אני צנצנת אם יותר מ-20% מהם הם באמת כאלה.

      אני רק רוצה שתסביר לי איך אתה היית פותר את העניין, בזמן שהמדינה מפלה באופן ברור את החילונים לרעה? הדבר היחיד שאני לא מבין – ואותו כתבת בעצמך – הוא למה לקח לבג"ץ כל כך הרבה זמן לפסוק בצורה הזו?

      קראתי במקרה, שאלי ישי מאיים לא להעביר את התקציב אם העניין לא יוסדר.
      ואני אומר: אז מה? מי זה בכלל אלי ישי? הרי רוב הממשלה והכנסת נגד החוק המטומטם הזה גם ככה. לא מתאים לך – לך הביתה!
      אלי ישי עומד בראש מפלגה שהיא כולו – כמה? – 13 מנדטים? נגיד שאני מוסיף לזה עוד 5-6 מנדטים של יהדות התורה – לא יותר מ-20 מנדטים. מתוך 120. אז מה אם לא יתמכו?
      יודע משהו? בוא נעשה את זה יותר פשוט: לא מתאים לך ולחברים שלך לתמוך בתקציב? בוא נסגור את הברז למועצות הדתיות ונראה איך תגיב אחרי זה.

      בג"ץ הגיע להחלטה שהיתה צריכה להתקבל ממזמן. את הטעות שבן-גוריון קיבע בתחילתה של מדינת ישראל אפשר עוד לתקן, וגם צריך לתקן.
      נכון – חבל שלא עשו זאת מוקדם יותר. אבל לומר ש"זה מה שקורה 30 שנה" זה אחד הדברים הכי טיפשיים שמעתי מימיי.

  2. Lem הגיב:

    איך פעמיים?
    כי יש לך עם עם זכרון קצר, שרק צלצול המילה "בטחון" עושה לרובו ויברציות של להצביע לביבי, כי בטחון מנצח את הכל, ומי שרוצה בטחון חייב להצביע ימין, כי הימין יגדיל את תקציב הבטחון, ישמור על האמונה, וכמובן ישמור על כולנו מערבים (גוועאלד).
    לצערנו חלק גדול מהעם, גם אם אינו "חרדי" מצביע למפלגות דוגמת ש"ס בגלל שקר זה או אחר שאלי ישי מכר לו מתישהו, בין אם זה בגלל הצעות חוק של "חזרה למסורת", סבסוד מוסדות חינוך, או כל צורה אחרת שהנחש הנ"ל מצא להגיד "תצביעו לי, זה טוב לכם".. ואותו ציבור, אנחנו כבר יודעים, לא חזק בלחשוב בעצמו, יש לו בשביל זה מקובלים ורבנים ושרוכים אדומים.

    וליברמן? לליברמן היה המון מזל, וקצת טיימינג, שעזר לו להעלות יפה את הנושא של "בטחון – אנחנו חייבים את זה.. ביבי? ביבי נמושה לידי, חכו מה א-נ-י אעשה לערבים", ואת הקהילה של כל מי שרצה להתחתן עם מישהו\מישהי לא יהודי\יה ולא טרח לבדוק את הפרטים הקטנים מעבר להכרזה הנוצצת "נישואין אזרחיים"..

    כל זה עשה לנו מרק יפה של ארץ ברגרסיה. זה שהפסקנו להתקדם, זה כבר התחיל לקרות מזמן, עכשיו אנחנו ממש בנסיגה.

  3. […] דברים כמו אגרת האינטרנט, כמו הצהרת הנאמנות, וכמובן כמו תקציבי הענק המחולקים לחרדים בשקרים, מרמה, והתעלמות מחוקים כרגיל, ללא שום סיבה […]