סמייל ופלאפון – נראה אותך מתנתק

איזה כיף לחיות במדינה שבה כולם כל כך הגונים איתך, הא?
עם 012-סמייל-אינטרנט-זנב היה לי בעצמי קטעים לפני כשנתיים:
לפני מספר שנים, חתמתי איתם על חוזה, שדרשתי לקבל אותו בפקס, והם אכן שלחו לי אותו, שלפיו הם מתחייבים, עד הודעה חדשה מצידי, לקחת לא יותר מ-45 ש"ח לחודש כולל מע"מ, עבור 1.5 מגה. כמובן, שזה לא כלל את התשתית לבזק, אבל את זה נעזוב לרגע.
עברו להן כשנתיים וחצי, ולפתע אני מגלה, שהחשבוניות שלי מגיעות אליי, עם סכום לא ברור של מעל ל-70 ש"ח לחודש. לי היה ברור, שאף אחד מהצד שלי או של משפחתי, לא בדיוק דרש לשנות את החוזה, כך שאשלם להם יותר על אותו דבר בדיוק.
התחלתי לבדוק באתר שלהם חשבוניות לאחור ומצאתי, שהם מחייבים אותי בסכום הגבוה במשך למעלה מ-6 חודשים, וזאת מבלי להודיע לי דבר.

בחוזה היה כתוב במפורש, ובאופן חד-משמעי, ששינוי החוזה תלוי אך ורק בי, ולא במבצע כלשהו שלהם או בשינויים במחירים שלהם. ואני עוד הייתי לקוח ותיק שלהם (במשך 10 שנים לא עזבתי ולא ניסיתי לעזוב לאף מתחרה!), ועל נאמנותי שילמתי ביוקר.
בשלב הזה כבר החלטתי שאני מעוניין להתנתק. לשמחתי, ידעתי שאני לא מחוייב בשום קנס, אלא שגם להתנתק מהם לוקח זמן. מבחינתם, הם מנתקים אותך "תוך 72 שעות" – רק לא ברור מתי אותן 72 מתחילות אצלן. לפי החוק, זה אמור להיות מהרגע בו אני מודיע להם שאני רוצה להתנתק. מבחינתם, 72 השעות האלה לא יגיעו לעולם. הם ינסו לשנות את דעתך במיליון דרכים, גם אחרי שהם שיקרו ורימו, ומה לא. הם ינסו להצדיק את עצמם ואת מה שהם עשו, כ"תום לב" או אפילו לזרוק את האחריות על הלקוח, ש"לא בדק בזמן" מה קורה בחשבון שלו.
נכון להיום, אין לי שום קשר איתם. בניגוד לאנשים אחרים שזועקים זעקתם לשמים, לאלוהי האינטרנט, אני כבר ידעתי שאני מתנתק מהם. הסברתי להם, שגנבים לא מדברים אליי (וד"א – את הכסף מהם כבר התייאשתי מלקבל לפני הרבה זמן).

דבר דומה קורה לי היום עם חברת "פלאפון" – לפני כשנה פלוס, חשבתי לתומי לעבור מאורנג' לפלאפון, בשל הצעה מאוד טובה שהיתה להם על מכשיר של LG ומחיר אטרקטיבי במיוחד לחבילה. פניתי אילהם, נפגשתי עם נציג מכירות שלהם, הוא הציע מה שהציע, והחלטנו ללכת על זה. היה חשוב לי להבהיר, שאני יכול לבטל את העיסקה תוך 14 יום אם אהיה מעוניין בכך, ודבר זה נכתב בחוזה. בהמשך השבוע, אחרי שראיתי התנהלות בזויה מאוד של השירות שלהם (אפילו עבור לקוח חדש הם לא ממש מתאמצים להיראות שווים), החלטתי לבטל את העיסקה: דברים שהובטחו לא קוימו, הטלפון הגיע עם כל מיני דברים חסרים בערכה, ובאופן כללי, החבר'ה שם לא ממש ספרו אותי ואת הבעיות שלי.
במרכז של פלאפון בראשל"צ (ליד קניו הזהב) המתנתי שעות, והגעתי אפילו במשך יומיים, כי ביטול העיסקה לא אושר (כאילו שאני צריך "אישור" כלשהו כדי לבטל עיסקה תוך פחות מ-14 ימים), אבל לבסוף נחלתי הצלחה קטנה, כשהעיסקה בוטלה, וחזור-חזרתי לאורנג', עם עיסקה טובה יותר. עד כאן דווקא הייתי מרוצה. הצלחתי "לדפוק את השיטה" ולהתנתק מפלאפון תוך פחות משבוע!!

אלא מאי? – כמו תמיד, הדברים אף פעם לא כאלה פשוטים עם החבר'ה האלה: מדי חודש, מאז אותו חודש ארור (אוגוסט 2009), אני ממשיך לקבל חיובים חודשיים בסך 20 ש"ח על מכשיר טלפון שלא נמצא ברשותי. כמה וכמה פעמים ניסיתי ליצור קשר עם המחלקה הפיננסית שלהם כדי לקבל את הכסף שלי בחזרה. אבל יוק. נאדה. תמיד באופן תמוה למדי, הקו מתנתק לי בדרך לשם, אחרי המתנה ארוכה לשירות לקוחות טלפוני. כדי לעצבן אותי עוד יותר, הם גם החליטו לתת את מספר הטלפון שלי לחברה-בת שלהם, שעוסקת בשיווק של חבילות שונות והנחות למיניהן, כך שבכל חודש-חודשיים, אני מקבל מהחברה הזו טלפון, שמציע לי, כלקוח של פלאפון, כל מיני הטבות חדשות. הבעיה היחידה היא, כאמור – שאני לא לקוח שלהם. והחברה-הבת תמיד מתנערת ממני, אומרים שזה לא הם. הם לא אחראים על נושא החיובים. וכמובן שאין דרך ישירה להגיע למחלקה הפיננסית. למה שיהיה? הייתי במשך 4 ימים לקוח שלהם, ואין ספק שאלה היו ארבעת הימים שאני לא אשכח לעולם. וגם הוויזה שלי לא תשכח.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.