"מדינת השטן"

כנראה שאני ממש לא מעודכן.
עוד לפני שפירסמתי את הפוסט בצהרי אתמול, יצא האדמו"ר מסלונים, שמואל ברזובסקי (יש המוסיפים בהה"צ מוהרש"נ זצללה"ה לשמו – כנראה בגלל שהוא צרפתי. רק לצרפתים יש אותיות מיותרות לגמרי במילים שלהם), במכתב כועס (PDF קל משקל), המשווה את מדינת ישראל לשטן, ולמוסד שיש להלחם בו עד חורמה.
יתרה מכך, הוא גם טוען שאין לו בעיה לעמוד בפני כיתת יורים, כדי לא להתפשר בנושא בית הספר בעמנואל.

ד"א – שימו לב להודאתו של הרב ה"נכבד", שחור על גבי לבן, באשר למה שכתבתי בפוסט הקודם על ה"סטאטוס קוו" שכולם מבכים עכשיו:

"..אין זה אלא מאבק בין אמונה לכפירה, בין כוח הקדושה לכול הטומאה של הסטרא אחרא – מאבק שתמיד ידענו שיפרוץ באחרית הימים"

כלומר: גם לדידו של הרב ברזובסקי, לא היה מעולם סטאטוס קוו של ממש. כל עוד הרוב התכופף מול מרותו של רבנים, הכל היה בסדר.

בינתיים, ללא לאות, מנסים כל מיני פוליטיקאים מהמגזר החרדי, לעקוף את בג"ץ ואת פסיקתו (שד"א, החליט עוד אתמול לשלוח גם 9 אמהות לכלא מיד אחרי, שבעליהן ישוחררו). ח"כ מאיר פרוש אמר לטמק"א לפני הפגישה, כי

"נדרוש מראש הממשלה שייקח פיקוד. קורה פה משהו במדינה והוא צריך להסדיר עניינים"

אז ככה – מר פורוש, מה ש"קורה במדינה", זה שבית המשפט דורש ממך ומקהל מצביעיך לשמור על החוק. מה שהוא דורש ממך, זה לא להפלות בין דם לדם, בין צבע לצבע. ואיך לומר בעדינות? ראש הממשלה לא יכול "להסדיר עניינים", כי ביום שזה יקרה, רוב האנשים שמקיימים אותך ואת שכמותך, יקומו ויעזבו את המדינה הזו.
ביום שהדבר הזה יקרה, אנחנו יכולים להתחיל להנות מאנרכיה בחסות הדת, לסגור את האור, ולהשאיר את המפתחות למי שרק ירצה בהם. גם ככה אנחנו מתקרבים לרגע הזה בצעדי ענק.

לא שאני משלה את עצמי שתעשה את זה באמת – אבל הייתי ממליץ לך, מר פורוש, לקרוא את "מרד הנפילים" של איין ראנד. זהו ספר היפוטתי המדבר על היום בו כל הכלכלנים, אילי הון ואנשי הגות – אנשים שבעצם נושאים בעול העולם הזה –  מחליטים למרוד, וללכת מכאן. הייתי מת לראות איך היית חי שתי דקות בלי אותה 'מדינת שטן' שאתה והרב ההזוי שלך מנסים כבר שנים להחריב (ולפחות יש כאן מעט קולות שפויים שמצליחים לטרפד את המהלכים שלכם בעניינים הללו). רוצה לראות כמה ספרה של איין רנד היפוטתי וכמה ניתן ליישם בפועל? תמשיך בכיוון שאליו את הולך. זה בהחלט הכיוון הנכון לבדוק את ההיפותיזה הזו.

מאמר דעה נוסף שהתפרסם בטמק"א היום, הוא של לאה פריד – סופרת חרדית, ואם לשניים מהגברים העצורים בפרשת בית הספר בעמנואל.
היא מצידה, אינה מבינה איך לבה של האמא היהודיה לא יוצא אל האמהות שבדרך לכלא:

חשבתי לעצמי לתומי, שברגע שתשמענה שאמהות בישראל, שכבר שבוע מנותקות מבעליהן, ללא משענת ותמיכה רגשית וטכנית של אב המשפחה, מתמודדות לבדן מתוך חששות וחסר וודאות באשר לעתידן ועתיד ילדיהן ומיועדות להישלח לכלא, בוודאי יתארגן למענן חיש קל מצעד מחאה המביע את מחאתכן האנושית, או לפחות מפגן קטן מול הכנסת, ואם לא, אז איזו קריאה או מכתב גלוי לביטול הגזירה הקשה הרובצת לפתחן של אחיותיכן.

וגם לגברת פריד יש לי מה לומר בכמה מילים קלות:
מרת פריד היקרה – אני חושש שאת פשוט לא מבינה.
דווקא בגלל שהאמהות במדינת ישראל דואגות להן ולעתיד ילדיהן, הן אינן מוחות נגד החלטת בג"ץ, ואינן מפגינות סולידריות עם אמהות, שעוברות על החוק במדינה. שהרי אם כל האמהות תדאגנה לילדיהן כפי שאת דאגת לילדייך, אוי ואבוי לנו ולעתידינו. האם את חושבת שאנחנו עדי כך טיפשים? האם את חושבת שאנחנו מוכנים לחיות במדינה שבה יש הפרדה ברורה בין ספרדי לאשכנזי, רק בגלל מוצאו? האם את חושבת שמערכת החינוך, שמנסה בכל זאת להנחיל קצת ערכים בילדים – ערכים של שיוויון הפני החוק, שוויון הזדמנויות ועוד – יכולה לסבול את מה שהרבנים דורשים ממנה לעשות?

אם אחת מהתשובות שלך לשאלות הנ"ל היא "כן" – אז ברוכה הבאה לעולם האמיתי.
זה לא יקרה.
כי יקום יום שבו זה כן יקרה – את תישארי עם ילדייך הבורים, עם נכדייך חסרי ההשכלה, ועם נינייך הבלונדינים – אבל לבד. אף אחד לא יממן אותך יותר. אף אחד לא ישמור על ילדייך או עלייך. ואז, רחמנא ליצלן – עוד תיאלצי לומר לילדים שלך שהם באמת צריכים לקום ולעבוד למחייתם.

62 שנים הצלחתם לעבוד עלינו. 6 שנה הצלחתם לסחוט אותנו. די! נמאס! בית המשפט אמר את דברו, וטוב שכך.

למרות שאיני חובב גדול של אריאנה מלמד, אני חושב שאת דבריה אני אביא כאן כדברם וכלשונם, כי מכתבה לאדמו"ר מסלונים מייצג ומסכם נאמנה את כל מה שיש לי לומר לאיש האידיוט הזה:

שלום לאדמו"ר מסלונים,

עיינתי במכתבך שהתפרסם היום ב-ynet, ונדרשו דקות ארוכות כדי שאבין: כשאתה מדבר על טומאה, אתה בעצם מתכוון אלי. כשאתה מגנה את כוחות הסטרא אחרא, מבלי דעת אתה שוב מכוון אלי ואל שכמותי: אזרחים שומרי חוק שמוכנים להעלים עין מזכויות היתר מהן נהנה המיעוט שלך בחסותנו. דתיים, חילונים, מאמינים בקריסטלים, לא חשוב מי – זה אנחנו. השטן שלך, הטמאים שלך.

צא וראה איזה שטן נאור אנחנו: כזה שנותן לך לקלל אותנו בראש חוצות – ולא נזרוק עליך אבן כשתבוא בשערינו. כזה שמוסדות – האופל שלו פתוחים בפניך ואתה יכול ליהנות מהם בדיוק כמונו. בטיפת חלב ובביטוח לאומי של השטן, בלשכת הרווחה ובבית החולים שלו ובכבישיו ובפארקים שלו, שהם כולם גם שלך, וכולם – בדיוק כמו בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ, נגזרו מאותה מזימה איומה ונוראה: לאפשר לי ולך לחיות כשווים בפני החוק, כשווים בזכויותינו, במדינת השטן.

כשאתה בחרת עבור מאמיניך את עמנואל כמקום מגורים, ודאי שמת לב לכך שכוחות השטן – במדים – מאפשרים לך לחיות שם בשקט יחסי מבלי שבניך ובנותיך וקהל מאמיניך ייטלו בחלק במאמץ (השטני?) לשמירה על חייהם. טומאתם של הללו, כטומאתי-שלי, לא הפריעה לך להמשיך ולקבל מהם שירותים. מעניין למה.

טומאתנו מתבטאת העיקר בכך שאנחנו מאמינים כי כל בני האדם נבראו בצלם. גם אתה, כמובן. וכמוך גם כך תלמידה בבית הספר של מאמיניך, שהודרה אל מעבר לגדר בהפסקות שבין השיעורים, שמא ספרדיותה – אותה תכונה חמקמקה שהופכת את הילדה הזאת לאתר של טומאה – תפגע חלילה בכשרות הבנות האשכנזיות.

שטניותנו מתבטאת בין היתר בכך שזמן רב מדי אפשרנו לך ולדומיך לנקוט מדיניות של אפליה ואי שוויון, שמוכיחה בעליל כי אתה לא מאמין שכולנו נבראנו בצלם. אולי רק בכת השטן הגדולה, זו שאסור לה נגוע בטהוריך, עדיין מאמינים בכך. מי יודע, אולי עצם האמונה הזאת היא טומאה, באשר לא באה עליה חותמת ההכשר שלך.

מצפצפים על השטן
לבסוף ניסו להידבר איתך ועם מאמיניך, אבל כבר היה מאוחר מדי. שנים רבות אפשרו לך לצפצף על השטן ועל חוקיו עד כי באמת האמנת שכך יישמר המחנה לך מפני רעיון השוויון. טעית. והיה שם מוסד אחד, זה שממונה על פרשנות חוק וקביעת התנהגויות נורמטיביות לכל הברואים באשר הם, שקבע כי טעית וביקשו לאפשר לך לחזור בך מן הטעות, וסירבת, ושלחת במו ידיך את מאמיניך לכלא. אבל בזה כנראה לא די לך.

ועכשיו אתה מבקש ללבות מלחמה בדמגוגיה ואומר, שאפילו אם יעמידו אותך בפני כיתת יורים לא תשנה את החלטתך, ובכך אתה מגלה גם גזענות וגם בורות: לא רווחתם האנושית של מאמיניך חשובה לך, כי אם עיקרון ההפרדה בין מי שנחשב בעיניך טהור לבין מי שבעיניך טמא. ואגב – מי שמך להבדיל ביניהם?

ואתה בור, מפני שבמדינה השטנית בתוכה אתה יושב לא מחכה לך שום כיתת יורים, אלא רק החובה האזרחית הפשוטה לנהוג כחוק. במדינה הטהורה שבדמיונך, לעומת זאת, מי שינהג כחוק, צפוי כנראה לסקילה, או לכל מה שעושים לבני שטן.

בניגוד למה שאתה מאמין בו, המאבק שלך אינו מלחמה המבשרת על אחרית הימים. זה סכסוך פשוט למדי בין אזרחים הגונים לבין נבלים ברשות התורה. את הנבלים לא תוכל להכשיר במלים, ואת האזרחים ההגונים לא תוכל לטנף במילותיך.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

5 תגובות לפוסט “"מדינת השטן"”

post_author." -->\n"; ?>
  1. יובל הגיב:

    זה נשמע כאילו חיפשת תוכן לפוסט ולא ממש יצא לך.

  2. Guy הגיב:

    וואו.. ממש החזרת לי.
    אני מניח שיש אנשים שנוחים להיעלב יותר מאחרים.
    בכל מקרה – לא היתה כוונה לפגוע. פשוט נשמע לי שבאמת עניין ה"מי זה אנחנו" הוא מאולץ למדי.

  3. גלעד הגיב:

    אם נתעלם מחוסר חיבתי לראנד, כתוב כבר משהו! מתגעגעים!
    גי.