כתיבה מהבית! ממש כך!

מאחר ועבדיכם הנאמן כמעט מובטל (למעשה
ממש מובטל – אני מצליח לקושש מדי פעם כמה שקלים על כמה מיילים שאני מעביר), ומצבי הבריאותי הידוע מקשה עליי לעבוד כרגע במשהו מחוץ לבית (קשה לי קצת לשלב את ההתקפלויות שלי מכאבים עם הלימודים ועם החובות לבית – מודה ומתוודה), אני מחפש עבודה שהיא בעיקר ביתית ולא מאוד מחייבת. וכן – ההצעות "ממש זורמות", כפי שאתם יכולים לדמיין..

בכל מקרה, אל המייל שלי הגיעה מודעה מפורטל דרושים, אשר עונה – לא ברור לי איך – על הקטגוריה "עבודה מהבית". וזו לשון ההודעה (כל ההדגשות במקור):

לחברה העוסקת בתחום האינטרנט וקידום אתרים דרושים כותבי תכנים מהבית בנושאים מגוונים. לעבודה בזכיינות אשר דורשת כ: 5-10 שעות שבועיות וניתן לשלב אותה עם משרה מלאה או עם עסק אותו אתם מנהלים. אפשר לבצע משרה זו גם כמשרה מלאה מהבית. המשרה מיועדת לנשים וגברים כאחד. אין צורך בניסיון או בידע מקדים.

דרישות התפקיד
רציניים בלבד, יש לצפות בוידאו ולהגיש מועמדות באתר הבא בלבד:
www.vre.co.il

נסיון:0

איזור: מרכז, ירושלים, צפון, דרום, השרון, השפלה

החלטתי לעצמי – I'll bite. ננסה לראות מה זה אומר מבחינתם "עבודה מהבית".

ובכן גבירותיי ורבותיי, הצליחו להרגיז אותי, החבר'ה האלה. לא הצלחתי לאמבד את הוידיאו באתר, אז הנה הכתובת, ואתם מוזמנים לראות בעצמיכם, אבל אני כן אסביר לכם בקצרה, אם אין לכם את הסבלנות לשבת קרוב ל-7 דקות, בכדי להגיע לפאנץ' ליין:
החבר'ה רוצים 1,200$ טבין וטקילין, בכדי לבנות לכם תשתית לאתר, מלאת פרסומות של Google-ads, תוך שהם מבטיחים הכנסה חודשית של מאות ואלפי שקלים. הם גם מבטיחים מערכת יפה של SEO (למי שלא מכיר, מדובר ב-Search Engine Optimization), שתשאיר אתכם בעמוד הראשון של תוצאות גוגל. המודל הכלכלי שלהם הוא Pay-Per-Click, מודל שבעצם מבטיח תשלום על כל קליק שילחצו צופים באתר שלכם על פרסומות (התשלום נע בין כמה סנטים בודדים לכמה דולרים לכל קליק).

כמה מילים על SEO: למי שעוד לא יודע, SEO הוא תחום מאוד בעייתי בלשון המעטה. ישנן לא מעט חברות שחושבות ש"פיצחו" את האלגוריתם שגורם לגוגל לשים אתרים מסוימים בעמוד התוצאות הראשון. החברות האלה עושות זאת בעיקר באמצעות מילות מפתח של Google-Adsense, שממנה מרוויחה גוגל את מרבית לחמה. העניין הוא, שגוגל כבר מדברת זמן מה על שינוי האלגוריתם שלה למשהו שונה לגמרי, שגם ישנה לחלוטין את כל מה שידוע עד כה על SEO. כך שזה נחמד מאוד שמוכרים לכם אשליות, אבל זה לא באמת יעבוד עוד הרבה זמן.

באתר של VRE, גם לא אומרים דבר לגבי הזמן שבו יטפלו לכם באתר עבור התשלום ה"חד-פעמי" הזה, וברור לי לגמרי שיהיו עוד תשלומים בדרך.

כיצד זה עוזר עבור אנשים שרוצים לעבוד מהבית בגלל מוגבלות? זה לא.
מדוע פורטל דרושים מאפשרים להם להעלות מודעה כזו? אני מניח שיש מאחורי זה תשלום מסוים עבורם.

אבל הנה מה שמפריע לי באמת: חברת VRE נותנת את החינמון "ישראל היום" בתור דוגמא נפלאה ל"איך תרוויחו כסף מפרסומות?" (בסרטון הוידיאו). ובתכל'ס, אומרת: "שבו, פיתחו בלוג, כיתבו איזה תכנים שרק תרצו! הכל הולך!" (מהבית! כמובן שמהבית!) – ותודה רבה לכם על זה שלא צינזרתם אותי באתר שלי – "ותתחילו להרוויח". הם אפילו מפשטים את זה ל-"שישה שלבים פשוטים!" (שאפשר לראות אותם בוידיאו וגם בתמונה בתחילת הפוסט).

בשום שלב אף אחד לא מספר לך, למשל, שכתיבת בלוג דורשת תחזוק מסויים. אף אחד לא יספר לך, שיש אנשים שפשוט לא מצליחים לכתוב טוב. אז אני מניח שעליהם בעיקר VRE תעשה את ה"מכה" הראשונה של אותם 1,200$, ותברח לטמבל הבא.
ואותי זה ממש מצליח לעצבן. ולמה? כי מדובר פה בעשיית כסף על גבם של אנשים שלהרבה מהם אין את הכסף באמת, והחברה הזו מוכרת להם חלומות. להרבה מהם עלולה להיות מוגבלות, ואני מתנצל אם אני נשמע סקפטי פה, אבל לא נראה לי שמוסר זה חלק ממה שמנסים למכור להם כאן. אז אולי אני מספיק חכם לראות את השקיפות שבזה, כי אני מכיר קצת את "חוקי משחק הכתיבה", אבל אחרים כן יפלו, ואני מניח שכבר נפלו במלכודת הזו. לא לכולם יש את היכולת לשבת ולכתוב במשך שעה ביום. לא לכולם יש את היכולת לבטא את עצמם בכתיבה, נקודה. אז הם יישבו במשך חודש או חודשיים, יתלהבו מ"כוחו של האינטרנט", ויחזרו לעולמם האלמוני, עם חור בגודל 1,200$ בכיס, במקרה הטוב. ומי כמוני יודע, שזה בהחלט לא כסף כיס.

מעניין באמת איפה נמצא משרד התמ"ת בעניינים האלו.. האם יש חוק שנוגע בכלל לדברים כאלו?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.