עבודה חדשה

אני מניח, שמי שקורא את הבלוג הזה, יודע כבר על סיום הסאגה הארוכה שלי עם אורנג', מקום עבודתי הקודם. מאז התברר לי, שזכיתי לכבוד להכנס לתדריכים שלהם, תחת הכותרת "דברים שאסור לעשות". אפילו הוחמאתי כשסיפרו לי, שדיברו על זה שלכלכתי עליהם בבלוג שלי. לכלוך או לכלוך, שיהיה ברור – מה שסופר אז, הם דברים שאני עומד מאחרויהם. מאחורי כל מילה. לא סילפתי מילה בתהליך המגוחך מאוד של עזיבתי.
באותו יום אחרון באורנג', התברר אפילו שלא ידעתי על חלק מהפסיליטיס בבניין. שלחו אותי להחתים את טופס הטיולים בספריה. ואני – לא ידעתי שיש בכלל ספריה.. מתברר שזה אחד הסודות הקטנים האלה שמתגלים לכל העובדים ביום עזיבתם, ואני לא היחיד שדיווח על כך. מי אמר שאונג' לא רוצה שנצבור ידע..? אבל עזבו – כל זה תם ועבר. נגמר. זרמנו הלאה.

כמה ימים לפני אותה שיחת אזהרה מסוימת, היתה לי כבר הרגשה פנימית מאוד חזקה, שזה הולך לקרות כבר בזמן הקרוב. לא ידעתי על האמתלה, אבל זה פשוט היה שם באוויר ובאווירה. אז התחלתי לחפש משהו אחר, כדי לא להיתפס עם "המכנסיים למטה".אתם יודעים – יש חשבונות לשלם, אוכל לקנות, וכאלה.

האיש הראשון שפניתי אליו, היה אלי – בעליהן של החנות "ינשף ספרים" ברעננה, ושל הוצאת "מובי דיק", המוציאה ספרי פנטזיה ומד"ב בתרגומים חדשים. אלי בדיוק סיפר לי, שהוא מחפש מישהו שייקח על עצמו את תחזוקת האתר החדש שהוא מקים בימים אלו, וכן את כל עניין קשרי הלקוחות – בפייסבוק, בפורומים, בטוויטר וברשימות התפוצה שלו, וכן לקחת אחריות מלאה על כל מה שקורה עם מועדון המנויים של "מחתרת המד"ב והפנטזיה". נראה ש"נפלתי" עליו בדיוק בזמן עם זה, וחיש מהר גוייסתי למשימה.
זוהי משרת ניהול התוכן הראשונה שאני הולך לנהל בפועל, עיקר העבודה מתבצעת מהבית (מלבד גיחה שבועית לחנות, דבר שמאפשר לי גמישות לא רעה בכלל), והאתר אמור לעלות ביום-יומיים הקרובים. האתר יכלול קטלוג של ספרי החנות, כולל עותקים נדירים בעברית ובאנגלית של ספרות מתורגמת וספרות מקור, בתחומים רבים ושונים, כאשר הקטגוריה העיקרית, כמובן, תהיה מד"ב ופנטזיה. יהיו שם גם כל מה שקשור למשחקי תפקידים, חוגים, הנחות ומבצעים אחרים.
הדבר המשעשע היחיד – אני לומד בימים אלה להשתמש בפייסשמוק (וגם בטוויטר). מאחר ואף פעם לא סבלתי את השירות הזה, זה די משעשע שאני מתחיל לעבוד איתו באופן רב כל כך בזמן האחרון, ונראה שזה לא יסתיים כאן. יש עוד פרוייקט שאני אנהל גם אותו ברשת החברתית הזו. מעניין, שלא משנה כמה אני לא סובל את כל זה, אני עושה את זה בכיף. לשמחתי, אני עוד נמנע מלהעלות שם יוזר לעצמי, ומשתמש ביוזר של "ינשוף".

כמה ימים אחרי זה, ישבתי וסיפרתי לכמה חברים בלימודים על המשרה החדשה, ואחת מהן, לימור, סיפרה לי שאחיה זקוק לאדם שיעשה דברים דומים כדי לקדם את האתרים שלו, ואת העבודה שלו. שינהל את התוכן באתרים שונים, שיעלה את תוצאות החיפוש שלו לרמות גבוהות יותר (כבר היום הוא מגיע לעמוד ראשון-שני בגוגל, אבל עם Ad-words), והוא זקוק לימשהו שבכלל ינהל את כל מה שקשור לקשרים שלו באינטרנט. הבחור, שמו ירון, מנהל את האתר "בבית", והוא עצמאי. הסיפור של האיש הזה יוצא מגדר הרגיל – האו עבד בתור איש מכירות של "כתר פלסטיק", והחליט לצאת לדרך עצמאית, ולהפוך לספק שלהם. היום, לא רק שהוא ספק מורשה שלהם, הוא גם עובד עם עוד חברות, והוא יספק לכם כמעט כל מה שתרצו לבית – ממחצלות, ועד מחסני גינה, ארונות, צעצועים לילדים, ומה לא. מה שאהבתי מאוד בעניין שלו, הוא השירות שהוא נותן ללקוחות שלו. זה מאוד נוגע ללב, שאדם כמוהו עובד לבדו, בלי עוזרים, נוסע בכל רחבי הארץ כדי לספק מוצרים ללקוחות שלו באופן אישי, והוא עושה בדרך יוצאת מן הכלל, עד כדי כך, שהוא מקבל את "תו אימון הציבור", שמי שמכיר אותם, יודע איזה דרך חתחתים צריך לעבור כדי לקבל את התו הזה. ירון מתחייב למחיר הנמוך ביותר, והוא עובד גם דרך אתר זאפ, ועוד. האספקה שלו מגיעה בזמן, וכאמור – הוא לא שולח בדואר. הוא נוסע, מביא באופן אישי, ואם צריך – גם מרכיב.
אזגוייסתי לטפל גם בנושא שלו.

ועכשיו – אני מטפל ב-2 אתרים ובניהול קבוצות של לקוחות, כשרוב העבודה היא מהבית. יש בזה פלוסים ומינוסים, כמו לכל דבר.
את הפלוס הגדול, למי שזקוק, כמוני, לגמישות גדולה מאוד, אני לא צריך להבהיר פה. המינוס, הוא באופן בו צריך לנהל את הזמן. כשאתה בבית, אתה נמצא במקום שאין בו מסגרת של ממש. יש המון פיתויים – ספרים, שינה, אוכל ועוד (טלוייזיה, כמובן – לא מעניינת אותי, ואני לא צופה בה למעה מ-14 שנה). אז צריך להיות מספיק חזק, כדי לשים הכל בצד, ולהחליט שחייבים לשבת ולעבוד על שני האתרים האלה. עד עכשיו, זה עובד לא רע, למרות שעם המבחנים של סוף הסימסטר הנוכחי (שתודה לאל, אמורים להסתיים היום, טפו טפו), ההכנות לחתונה, ההכנות לטיול לאיטליה וכל הכאבים שאני סובל מהם יותר לאחרונה – זה לא ממש פשוט. אני מאוד מקווה לא לפגוע בלקוחות שלי במהלכים האלה שלקחתי על עצמי. זה מפחיד מצד אחד, ומצד שני – זה נראה כמו משהו שאני נהנה לעשות אותו. אני מקווה שגם תהיינה תוצאות לעניין הזה.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

9 תגובות לפוסט “עבודה חדשה”

post_author." -->\n"; ?>
  1. גורו יאיא הגיב:

    נהדר. הלוואי על כולנו ליפול מפיטורין ישר לעבודה.
    רק תהייה: האם תהיה אחראי גם על הצד הטכני של האתר?

    • Guy הגיב:

      @יאיא: תודה לאל – לא. לא רוצה לגעת בזה. תאמין לי – יש לי מספיק דברים להתעסק בהם גם בלי להתחיל ללמוד את הקוד.
      לאחרונה למדתי לא מעט על הקוד של תבנית הבלוג הזה, למשל, גם מזיגמונד וגם מעירא. אבל האם אני רוצה לעשות את זה מקצועית?? לא ממש. את תקופת התכנות/מימוש/תיקון קוד כבר עברתי. היא מאחוריי, וטוב שכך – לכל הנוגעים בדבר.. 🙂

  2. טל הגיב:

    ברכות, נשמע כמו מעבר מעבודה באמת נוראית, למשהו משלך שהוא ממש מצוין.
    עכשיו בתור דאגה ראשונה לתדמיתם כדאי לך לסדר את העניין של kishuran ששובר את האתר שלהם בפיירפוקס ונראה לי שיוצר יותר נזק תדמיתי מאשר הטרפיק שהוא מביא.
    אני חייב לציין שלרגע נשמעתי לעצמי כפולניה אמיתית "כן, זה יפה מאוד אבל .."

    • Guy הגיב:

      תודה!
      לגבי קישורן – אני יודע.. כבר שלחתי להם 2 מיילים בנושא, ובינתיים לא קילבתי מהם תשובה. מרגיז שגם אין להם טלפון שאפשר ליצור איתו קשר, אלא רק טופס באתר.

  3. יופי! בהצלחה.

    ואל תדאג מלעבוד בבית: אני עושה את זה כבר שנתיים וזו איכות חיים מדהימה.

  4. דניאל הגיב:

    לגבי אורנג' – כל טענה שלהם על לשון הרע והוצאת דיבתם רעה, יש לך את ההגנה האולטימטיבית: אמת דיברתי. הם לא יכולים לעשות כלום. מה שכתבת זה לא ללכלך, זה לומר את האמת, אז אין להם שום קייס. אבל יפה שנכנסת לפנתיאון שלהם! עכשיו תחת חגורתך גם נזק וגם חורנג'. פלאפון וסלקום הזהרו! קודוס!

  5. עופר הגיב:

    מזל טוב על מציאת העבודות!
    אני חבר ב"מחתרת" בערך מיום הקמתה, ואני שמח שסוףסוף יהיה לינשוף מנהל אתר מקצועי.