סיפורי משטרה

מדהים איך סיפורים כאלה נשארים חבויים במקומונים הקטנים שלנו, ולא יוצאים החוצה בקול תרועה. בשישי האחרון, התפרסמו במקומון "ידיעות השרון" כמה כתבות על משטרת ארצינו. סתם כדי להראות לכם מה החמצתם, הנה כמה דוגמאות מהשבוע האחרון:

1. תחנת כפר סבא – מפקד התחנה (רמי רז, שהתנדבתי איתו פעם במשמר האזרחי, והוא אחת הסיבות שאני מזלזל במשטרה) טוען שתושבי היישוב גן ירק טועים ומטעים, כשהם מפריחים שמועות באוויר על כך שבאחרונה יש פריצות רבות לבתים שלהם. החבר'ה בשכונה הקימו מעין משמר אזרחי עצמאי של יוצאי יחידות מובחרות, כי נמאס להם. כל סיבה אחרת, אפילו מחסור בכוח אדם, היה נשמע טוב יותר, מאשר הטענה שהתושבים מזיינים את המוח. הנתונים היבשים של המשטרה מראה שהתושבים פשוט טועים. לצערינו, הנתונים היבשים של המשטרה לא תמיד, איך לומר בעדינות, "פוגעים במטרה".

2. תחנת גלילות (שמככבת בפוסט הזה): האלימות שוברת שיאים חדשים בקרב השוטרים בתחנה. לא, זו לא טעות כתיב. שוטר "גיבור" אחד שבר לילדה בת 15 את האף, בעת חקירתה, לא לפני שהוא היכה אותה נמרצות. האיש, קצין משטרה בשם (פקד) רונן סורוקה, הורשע השבוע בעניין. הקטע הוא, שלא רק שהוא לא לבד, אלא שכל מפקדי ושוטרי התחנה מעודדים אותו ואת התנהגותו. מפקד התחנה, סנ"צ שמעון לביא סירב להגיב לידיה. המפקד הקודם, לעומת זאת, סנ"צ יצחק גטניו, מצוטט בראיון כך: "מי שמכיר את הסיטואציה של מעצר אדם, יודע שזה קשה מאוד. כל הגוף שלך מלא באדרנלין ולפעמים שוטרים מאבדים את עצמם. גם הפושעים עושים פרובוקציות. הם מקללים את השוטרים ומתגרים בהם כדי שאלו יתלהמו ויתקיפו אותם בחזרה… היו לי מספר מקרים של שוטרים שתפסתי ואמרתי להם 'תירגע'. אני תמיד גם אומר להם 'אל תדאג, אנחנו נשמור לך אמונים, נגן עליך ונלווה אותך'…. גם את סורוקה אנחנו נלווה עד הסוף. הוא היה קצין מצוין. פשוט איבדנו אותו בנקודות מסוימות". יש לציין, ש"נקודות מסוימות" הן 15 תלונות שכבר הוגשו נגד הקצין סורוקה בגין אלימות בעבר. רס"ר מוטי אברמוביץ' מהתחנה ועוד 4 שוטרי תחנת גלילות נשלחו כבר למאסר בזמן האחרון בגין אלימות מיותרת. כמובן, כולם היו "שוטרים מצוינים שנעשה להם עוול", לדברי חבריהם.

אנקדוטה קטנה מהתחנה הזו: לפני כמה שנים, יצא לי להגיע לשם עם ידידתי ר', שהתגוררה בהרצליה בזמנו. בעלה לשעבר, בחור פרסי עם אינטליגנציה של שטיח, הפר צווי הרחקה של בתי משפט, והיה דופק לה על הדלת בלילות, עוקב אחריה ואחרי ילדיה, ומפיץ עליה שקרים בכל מקום, גם בפני ילדיה (דבר שהוא עדיין עושה). בזמנו הוא גם לא הסכים בכלל לתת לה גט. אחרי שהייתי עד לכך ולפחד שלה לאורך זמן, הגענו, היא ואני, עם צו בית המשפט לתחנת גלילות. עזבו את היחס המחפיר שקיבלנו. לזה ציפיתי. לא ציפיתי לזה שהשוטרת שקיבלה את התלונה, כבר קיבלה תלונות מר' בעבר, לא עשתה עם זה כלום, אלא הפעם הגדילה לעשות, צעקה על ר' ואיימה להכניס את ר' למעצר אם היא לא תפסיק להתלונן. אני נאלץ להזכיר לכם: ר' היתה הצד המוכה בסיפור הזה. מאז, המונח "הכתובת היתה על הקיר" מהדהד לי בראש. "לא ידענו, לא היו סימנים", הוא לא תירוץ שאני מקבל מהמשטרה. זה בולשיט אחד גדול.

3. שוב משטרת גלילות: מתברר שמפקד התחנה, סנ"צ שלמה לביא בהחלט כן יודע לדבר כשהוא רוצה. לראיה: הישיבה עם ראשי הערים בשרון (איציק רוכברגר ויעל גרמן, ראשי הרשויות של רמת השרון והרצליה בהתאמה) בשבוע האחרון. האיש טוען, בלי למצמץ, ששכונת מורשה ברמת השרון הפכה ל"סדום ועמורה", שיש משפחות בדואיות שהשתלטו על אתרי בנייה ומנהלות עסק של פרוטקשן, ע"י הצבת שומרים באתרים אחרי שעות הפעילות. אם בעלי האתר מתנגדים, האתר נבזז ונגרמים נזקים למבנים. מה עושה המשטרה? פונה לעזרה מראשי הרשויות… לא רק זה – מתברר שסנ"צ לביא מבקש לוודא שלא יינתנו היתרי בנייה לחברות שלהן יש שומרים בעלי עבר פלילי, באתרי הבניה. ושוב – את זה הוא מבקש מראשי הרשויות ליישם, בניגוד לחוק!

שימו לב לציטוט מפי המפקד הנערץ באיזורינו: "אני יכול להבטיח לכם, שאני, ביחד עם האנשים שלי, עושים הכל על מנת לחזק את תחושת הביטחון של הציבור". החיזוק הזה כנראה מתבטא בלהכניס מכות לנערות בנות 15, ולהכניס נשים מוכות למעצר. אני מרגיש מוגן יותר מרגע לרגע.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

2 תגובות לפוסט “סיפורי משטרה”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עירא הגיב:

    אחלה תחנה. חשבת אולי להתגייס? מסתבר שחסרים להם אנשים טובים שיביאו שינוי מבפנים 🙂

  2. גיא הגיב:

    הם שכחו להוסיף תחת "תפקידי שטח" את הסעיף "פינוי מתנחלים", אבל עזוב – אני חושב שאני אנסה להשתמש בכישורים שלי במקום אחר. אני גם חושש שאני לא אעבור את שאלת הפוליגרף בראיון השני: "האם התנסית אי פעם בצמחים, שלא לצורך השקיה?".

    ד"א – סתם אנקדוטה משעשעת, ניסיתי בעבר להתקבל ליחידת המחשבים של המשטרה. אפילו לא החזירו לי תשובה. מעניין מה זה אומר עליי… 8)