קיץ 2012 – סרטים, סרטים!

קיץ 2012 הולך להיות חתיכת קיץ. לפחות בכל מה שקשור לסרטים חדשים.

אחרי בדיקה של רשימת הסרטים שיוצאים הקיץ, הגעתי למסקנה שצריך ממש לעשות רשימה מתי יוצא כל סרט בארה"ב, כדי שלא אפספס אותם בארץ.

אז אני יודע – לא את כל הסרטים שאפרט פה תרצו לראות. אבל בכל זאת, החלטתי להעלות את הרשימה שלי לקיץ הקרוב – קיץ שמבחינתי עוד לא היה כמותו מבחינת כמות הסרטים שאני רוצה לראות.

ברשימה הבאה אני אכתוב את שמות הסרטים, ז'אנר, תאריך יציאת הסרט בארה"ב, לינק לאתר הסרט ב-IMDB, וגם כמה מילים על כל אחד מהם. אני אשתדל מאוד לא לתת ספוילרים – בעיקר מכיוון שלמעט הסרט הראשון ברשימה – ראיתי עד כה רק את הטריילרים. אתם מוזמנים לראות את זה כ"שירות לציבור"…

הערה: קחו בחשבון, שחלק נרחב מהסרטים ייצאו בארה"ב בימי שישי, מה שאומר שהם יגיעו אלינו רק בשבוע שלאחר מכן.

אז בואו נתחיל:

The Avengers (הנוקמים) – קומיקס – יצא בארה"ב ב-4.5, והגיע אלינו בסו"ש האחרון – סרט מדהים, לכל הדעות. בסו"ש השני שלו הוא כבר עבר את רף מיליארד הדולר בהכנסות, ויש לכך סיבות טובות מאוד. ביום שישי האחרון כבר ראינו אותו, ובואו רק נאמר, שאני מאמין שיש יותר מסיכוי סביר, שיהיה סרט המשך (מה גם שסמואל ל.ג'קסון כבר חתום על 4 סרטים נוספים לפחות בסדרת ה- Avengers, ובסה"כ על 9 סרטים בסדרה כולה). למי שלא מכיר את הדמויות הפועלות, כדאי קצת בכל זאת לראות קודם את הסרטים מהשנים האחרונות, שקדמו לאיחוד המרגש של החבורה הזו: איירון מן, ת'ור, קפטן אמריקה והאלק (למרות שהאלק שוחק ע"י אדוארד נורטון, שאינו מופיע ב"נוקמים"). בכל מקרה – אל תעזבו את אולם הקולנוע לפני שהקרדיטים מסתיימים. כמו בכל הסרטים הקודמים, גם כאן יש סצינה נוספת (ויש אף סצינה אחת חסרה, שהועלתה לצערי רק בארה"ב, אבל אתם יכולים לראות אותה כאן – עם זאת, ולמרות שלא מדובר בספוילר של ממש, כדאי לפני זה לראות את הסרט).

=========

Dark Shadows (צללים אפלים) – קומדיה – יצא ב-11.5, ויגיע אלינו בחמישי הקרוב – הקומדיה החדשה של טים ברטון, עם הקאסט הקבוע שלו – ג'וני דפ והלנה בונהאם-קארטר. זו קומדיה שמחדשת סדרה משנות ה-60, ובה ערפד שקולל ע"י מכשפה, והיה קבור במשך כמה מאות שנים, חוזר לחיים בשנות ה-70 של המאה ה-20. אתם יכולים להתחיל לדמיין איך זה נראה.

=========

The Dictator (הדיקטטור) – קומדיה – יוצא בארה"ב ב-16.5 – החדש של סאשה ברון-כהן, הרי הוא בוראט. הפעם הוא משחק דיקטטור של מדינה אוטוקרטית מומצאת בשם "ואדיה", המגיע לביקור בארה"ב, ושם הוא נאלץ להתחיל להוכיח מיהו, לאחר שהוא נחטף, נשדד וזקנו המרשים מגולח. זוכרים את Coming to America של אדי מרפי מ-1988? אני מניח שיהיה יותר מקצת דמיון מסוים בין השניים.

=========

Men in Black III (גברים בשחור 3) – קומדיה – יוצא לאקרנים ב-25.5 – עוד סרט בסדרה של וויל סמית' וטומי לי ג'ונס, והפעם סמית' חוזר בזמן ופוגש שם את שותפו הצעיר. תתכוננו להרבה בדיחות חייזרים.

=========

Snow White and the Huntsman (שלגיה והציידים) – מתח – יוצא ב-1.6 – אחרי הקומדיה עם ג'וליה רוברטס, הפעם יוצאת גרסה אפלה של הסיפור הנודע, ועם שרליז ת'רון בתפקיד המכשפה. גם כריס המסוורת', שמשחק את ת'ור ב"הנוקמים", משתתף כאן בתפקיד ראשי (הפעם, בנות, בלי רעמת השיער הבלונדינית).

=========

Madagascar 3: Europe's Most Wanted (מדגסקר 3) – אנימציה – יעלה ב-8.6 בארה"ב – למי שאהב את השניים הראשונים בסדרה, אז הנה מגיע השלישי. אין הרבה למה לצפות מעבר למה שאתם כבר מכירים. אם לא אהבתם את הראשונים, אין לכם מה לחפש פה. החשש העיקרי שלי הקיץ הוא, שלישראל תגענה רק הגרסאות המדובבות של סרטי האנימציה. מישהו שם בחברות ההפצה טועה לחשוב שסרטים מצויירים נועדו רק לילדים רפי שכל. הם מעצבנים אותי בשנים האחרונות.

=========

Rock of Ages (איך מתרגמים את זה..?) – אופרת רוק/קומדיה – יעלה ב-15.6 – לזה אני ממש-ממש מחכה. טום קרוז, בתפקיד של מנהיג להקת רוק (בסוף שנות ה-70/תחילת שנות ה-80) בשם סטייסי ג'אקס, שמתנהלת נגדו מלחמת חורמה מוסרית בהנהגתה של קתרין-זיטה ג'ונס. אתם יכולים לצפות לראות את פול ג'יאמטי המצוין בשיער ארוך (וגם את אלק בולדווין)… אבל האמת היא שהעלילה קצת פחות מעניינת אותי. מה שבאמת מעניין אותי זה הפסקול המעולה, שכולל המון להקות רוק קלאסי מאותה תקופה (Foreigner, Journey ועוד). הבאסה היחידה – צפוי הרבה קיטש אמריקקי. אני מניח שזה מחיר שאאלץ לשלם.

=========

Brave (האמיצה) – אנימציה – יוצא בארה"ב ב-22.6 – עוד אנימציה, והפעם עם מבטא סקוטי. עם דיבוב של אמה תומפסון ובילי קונלי (בין השאר), אני מצפה לחגיגה שכולה תלתלים ג'ינג'יים ומבטא מתגלגל. אם מישהו יעיז להפיץ בארץ רק גרסה מדובבת לעברית, אני מבטיח לרדוף אותו עד סוף ימיי.

=========

The Amazing Spider-Man (ספיידרמן) – קומיקס – יוצא ב-5.7 – אחרי קרוב לשבועיים של "חופש" מבתי הקולנוע, מגיע ספיידרמן המחודש, הפעם אפל יותר, עם שחקנים חדשים ועלילה מורכבת יותר. בדומה למה שעשה כריס נולן לבאטמן בשנים האחרונות, יש כאן ניסיון לחזור להתחלה, ולספר את הסיפור של ספיידרמן בצורה קצת אחרת. נולן עבר בהצלחה רבה את המבחן הזה. האם מארק ווב יעמוד במבחן דומה? האם ספיידרמן ישחזר את ההצלחה? אין לי מושג, אבל דבר אחד בטוח – אני אהיה שם כדי לראות את זה.

=========

Ice Age: Continental Drift (עידן הקרח 4) – אנימציה – עולה לאקרנים ב-13.7 – לא הרבה מחבריי אהבו את סרטי ההמשך של 'עידן הקרח', אחרי הסרט הראשון המצוין בסדרה. האמת? גם אני לא כל כך. אבל יש שני כוחות חזקים ממני והם: אנימציה ואישתי. שניהם לא יאפשרו לוותר על התענוג – אלא אם כן המפיצים המגעילים יעשו לי את תרגיל הדיבוב פעם נוספת. אין סיכוי שתמצאו אותי הולך לקולנוע לשמוע את טל פרידמן (או כל אחד אחר, למעשה) עושה קולות של ממותה…

=========

The Dark Knight Rises (האביר האפל עולה) – קומיקס – ייצא בארה"ב ב-20.7 – השלישי והאחרון בטרילוגיית באטמן של כריס נולן. נולן לקח את כל מה שעשו מבאטמן בעשור הקודם (שנות ה-90 של המאה הקודמת), ועשה ריסטארט מדהים: אפל יותר, מורכב יותר, ונאמן יותר למקור. האיש יצר טרילוגיית מופת, ונותר רק לראות את הסרט האחרון, לפני שאנו מורידים בפניו את הכובע על השנים הנפלאות הללו. כריסטיאן בייל, טום הארדי, גארי אולדמן, מורגן פרימן, ליאם ניסן, מאת'יו מודין וקאסט מטורף של שחקנים – את כולם תוכלו לראות בסרט הזה. שווה לחכות. ולמי שלא יכול בלי שחקנים ישראלים – אפילו אלון אבוטבול הישראלי יופיע שם.

=========

Total Recall (זיכרון גורלי) – אקשן – יעלה ב-3.8 – עוד שבועיים של חופש מהקולנוע, ואז עולה הרימייק המדובר של הקיץ – של הסרט "זיכרון גורלי" עם ארנולד שוורצנגר מ-1990. הפעם, בתפקידים הראשיים יופיעו קולין פארל וקייט בקינסייל (וגם אחת ג'סיקה בייל). מהטריילר אני צופה הרבה בום-בום – יריות, פיצוצים, מכות ומה לא. למי שצריך – אנא הצטיידו באטמי אוזניים…

=========

The Bourne Legacy (זהות בדויה: מורשת) – אקשן – עולה ב-3.8 בארה"ב – באותו יום שבו יעלה "זיכרון גורלי", עולה גם הסרט הרביעי בסדרה של ג'ייסון בורן, על פי ספריו של רוברט לאדלום. הפעם את התפקיד הראשי נתנו לאחד בשם ג'רמי רנר היחסית אלמוני (שהופיע קצת ב"משימה בלתי אפשרית 4" לצד טום קרוז). לצידו, ישחקו גם אדוארד נורטון (אחד השחקנים האהובים עליי) ואלברט פיני. השם קצת מטעה הפעם, מכיוון שג'ייסון בורן בעצמו אינו מופיע בסרט, ובמקמו עולה הסוגן הרדוף ארון קרוס – אבל הקצב המהיר של כל שאר סרטי הסדרה אני מניח שישמרו גם כאן. צפו למתח מהיר, וגם כאן – להרבה בום-בום.

=========

Paranorman (פארא-נורמן) – אנימציה – למרות שבארה"ב הוא יצא כבר ב-26.4, אצלינו הוא יעלה לפי הצפי רק ב-17.8 – עוד סרט אנימציה חמוד, על ילד שרואה ומדבר עם מתים – רוחות, זומבים ומה לא. קצת כמו "החוש השישי", אבל לא – ושוב – תחת ההנחה שלא יהיה פה איזה מפיץ דפוק שיחליט להביא את הסרט בדיבוב לישראלית מדוברת בלי גרסת המקור.. בין המדבבים בשפת המקור אפשר למצוא גם את ג'ון גודמן ואת קייסי אפלק (אח של).

=========

זהו, גבירותיי ורבותיי.
זוהי הרשימה שלי לקיץ 2012. לפחות נכון לרגע זה.
אני יודע – יש כאלה שירימו גבה על כך שלא הכללתי ברשימה את Prometheus (פרומתאוס, יעלה ב-31.5) המדובר, אבל אני דווקא מאלה שהפסיקו להתלהב מ- Alien (הנוסע השמיני) של רידלי סקוט אחרי הסרט הראשון, וחושב שכל סרטי ההמשך – ובעיקר הרביעי בסדרה – היו ממש מיותרים.

אני מניח שיש עוד סרטים שצפויים הקיץ, ואשמח אם יש לכם עוד טיפים – על מנת שאוכל לעדכן את הרשימה זו.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.