הרבי אמר

עידוק כבר הקדים אותי אתמול עם הפוסט שלו בנושא, אחרי שאני התעכבתי על דברים קצת פחות משמעותיים, אבל לאחר איסוף כתבות קצרות מטמקא מהשבוע האחרון, הנחתי שיש לי עוד מה להוסיף. עוד קצת אש למדורה לא הזיקה מעולם לאף אחד (אלא אם כן היית מכשפה..).

אז נתחיל במהומה החדשה של התערוכה של מדעטק בחיפה: התערוכה המדוברת, שמציגה גופות משומרות לצורכי מדע/בידור/בריאות/סנסציה (מחקו את המיותר), יצרה כותרות בכל מקום בה היא הופיעה. בדרך כלל, לא היו אלה כותרות מחמיאות במיוחד, בעיקר בגלל שומרי הדת והמצווה אשר "הזדעזעו עד עמקי נשמתם" מחילול הקודש הזה. מצידו השני של המתרס יושבים המצדדים בזכויות האדם, וזועקים על שימוש בגופות של אסירים שהוצאו להורג בידי ממשלת סין. האמת – אותם אני מבין קצת יותר.

הדת, איכשהו תמיד היוותה שק איגרוף נהדר עבורי. אני אפילו לא צריך ממש להתאמץ בשביל זה. הרבנים ההזויים, האפיפיורים שמסתבכים בלשונם, או מי מנציגיהם, עושים את עבודתם נאמנה בשבילי, כך שכל מה שיש לי לעשות זה ללנקק אליהם. הם כבר יידעו לעשות מעצמם מטעמים. עו"ד אביעד הכהן (בין השאר פרשן לעיתון "ישראל היום") מצליח, בלי להאריך מדי בדיון, להעלות כמעט מיידית את חוק גודווין. איכשהו, המילה "נאצים" תמיד תעלה בנו משהו שאנו נסלוד ממנו. הבעיה היא, שככל שמשתמשים בביטוי הזה, ככל עושים לו עוול גדול יותר. הנאצים, והיטלר בראשם, היו השטן בכבודו ובעצמו. שימושם בכל דוגמא ודוגמא לעוול אנושי, גורמים לזילות של המושג, ולריכוכו.
הנה ציטוט ישיר מהמכתב של כהן, בנושא התערוכה, הישר מהטמקא הקרוב לביתיכם:

"האם, להבדיל, מישהו היה מעלה על דעתו שהצגת חלקי גופות של יהודים שנמצאו במחנות ההשמדה, באחד ממוזיאוני השואה, שתכליתה לזעזע את המתבונן, הייתה מתקבלת בשלווה במדינת ישראל?"

הבדיחה הגדולה היא, דווקא המשפט המקדים לציטוט זה:

"במדינה יהודית, שכבוד האדם הוא ערך מרכזי בה, אין זה ראוי שייעשה שימוש, לשם הנאה גרידא, מחלקי גופות"

כבוד האדם הוא ערך עליון פה? ממתי? האם יש משהו שהחמצתי לאחרונה? אה! כמובן! כבוד האדם הוא רק כאשר האדם הוא יהודי. אחרת אפשר לקבור אותו מחוץ לגדר, לא?! גם אם הוא תרם את חייו למדינה בצבא ההגנה שלנו. ואם זה אכן כך – מה מפריע לאותם דתיים שחרדים לכבוד המת, שגם פה הם אינם ממש יהודים, לקבל את גופותיהם בתערוכה. תסכימו איתי שיש פה לא מעט צביעות בקטע הזה. אין לחרדים בעיה לזרוק את הגופות של הגויים לזבל "מחוץ לגדר", אבל יש להם בעיה להציג את זה בפומבי.

ואם כבר דברים חביבים נוספים מעולם הדת – הנה עוד שני מקרים משעשעים יותר או פחות מהשבוע האחרון:
אוי, בנדיקטוס, בנדיקט, בֶּני – מה יהיה? אתה לא מפסיק, הא? הייתי חייב להעלות את עניין הקונדומים הזה, הא? לא יכולת לשבת בשקט, לעשות את עצמך חכם לכמה רגעים? היית חייב להוציא עוד שטות לפני שהחודש נגמר? כה אמר האיש והאגדה:

"לא נוכל לפתור את בעיית האיידס באמצעות חלוקת קונדומים. להפך, השימוש בהם רק מחריף את הבעיה"

ואיפה אומר את זה האיש? באפריקה, אלא מה? ביבשת הנגועה ביותר באיידס בכדור הארץ.
יפה, בֶּני. בפעם הבאה, אני מציע שגם תצא בתור פרזנטור של דובק: "סיגריות לא גורמות לסרטן. להיפך – הן אפילו מרפאות אותו".
בינתיים בצרפת ובבלגיה כבר התחילו לגנות אותו. אותי דווקא מעניינת דעתו של הרב עובדיה בנושא 🙂 בינתיים נראה שהוא שותק. אני לא מאמין שזה יהיה לאורך זמן.

אירוע נוסף, מראה שמתברר שיש דברים שלדתיים אין שום בעיה לקחת מהחילונים "האפיקורסים. בטמקא הציגו את "כוכב חזנות נולד", כולל הצבעות בסמס. לשמחתינו, לפחות אצלם הולכים ישר לתכנית הגמר. היה יכול להיות משעשע לראות את צביקה הדר מנחה דבר כזה, תודו. מעניין מה מרגול היתה אומרת. אה, ומעניין גם מה מקבל הזוכה? חוזה חזנות לשנה בבית הכנסת הגדול בניו יורק?


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

3 תגובות לפוסט “הרבי אמר”

post_author." -->\n"; ?>
  1. מרק ק. הגיב:

    התכוונת ללעוג, אבל אני די בטוח שבחוזה חזנות לשנה בבית כנסת בניו יורק מרוויחים הרבה יותר כסף מובטח מאשר זכיה בכוכב נולד.

  2. עירא הגיב:

    הייתי כותב על זה פוסט אם זה היה משנה משהו או אם ידי לא היו בכאבי תופת, אבל הנושא המוסרי הזה נטחן עד דק בכל מדינה שבה התערוכה ביקרה ובסופו של דבר כולם שיבחו את הרעיון והביצוע. מה שנכון הוא שקיימת התערוכה המקורית שבשבילה אכן אנשים תרמו את גופם למדע/אמנות, וקיימת עוד תערוכה (אחת לפחות) מטיילת שלא הוכנה בידי אותו הצוות, ועליה הביקורת על מקורות הגופות מבתי כלא סיניים ולגיטימיות שנויה בספק. לא עקבתי אחרי הנושא בחדשות כדי לגלות אם הענין בורר ונפתר או לא (אבל זה לא משנה את דעתי על התוצר).

  3. Danielle הגיב:

    את התערוכה המדעית שהשתמשה בגופות שנתרמו למדע ראיתי במו עיני. מדהים. אני חושבת שמי שחווה את התערוכה הזו רק יודע יותר עד כמה הגוף האנושי מדהים הוא, וכמה ה"מוסריות" האנושית מתנהלת כל כך הרבה מאחוריו. אחרי שראיתי את התערוכה, אני יכולה לומר בפה מלא שהיא רק הוסיפה לכבוד שיש לי לאדם, ולפוטנציאל האנושי שגלום בו. עכשיו רק צריך לנסות להבין איך להפסיק להתעלל בגוף המדהים הזה, ובאמת לתת לו את הכבוד לו הוא ראוי.