פרידה (זמנית) מחבר

איך נפרדים מאדם אהוב לתקופה ארוכה?
מחבר כל כך טוב?
מהאיש שהיה הנהג שלי בחתונה, ושהיה חבר כל כך טוב ב-12 השנים האחרונות?
איך אומרים לו להתראות?

אני יודע שזה לא "שלום ולא להתראות". ברור שזה לא איזה "הספד", אני יודע שזה לזמן מוגבל, שיש גם אימייל וסקייפ ועוד דרכים לשמור על קשר.
אני גם יודע שככל הנראה ייצא לנו להתראות בחופשות המולדת שלו. ובכל זאת – זה לא קל.

שי מכנס הוא מה שמכונה בלקסיקון שלי חבר לחיים.
הכרנו כחצי שנה אחרי מאבק הסטודנטים של 1998, ומאז הוא אחד האנשים הכי טובים שיצא לי להכיר. הוא גם מהאנשים הכי קרובים אליי.
הוא היה שם בכל הרגעים הכי טובים והכי קשים שלי בכל השנים הללו.
כשמיכל נפטרה, הוא עודד אותי. כשחטפתי את המחלה הארורה הזו, הוא היה שם בשבילי.
אפילו כשפעם אחת, שכעסתי ואמרתי דברים שלא הייתי צריך לומר, בטח שלא לו, הוא הרגיע אותי והסביר לי שהחברות בינינו חזקה מזה, והיא יכולה לספוג גם דברים כאלו.

לא פחות חשוב מכל אלה, מכנס הוא מי שהכניס אותי לעולם הסינגל-מאלטים לפני כעשור, והיה זה שנטע בי את חלום סקוטלנד, שאותו מימשתי לפני שנתיים וחצי.

מכנס הוא אדם שאני באמת מעריץ ומעריך. איש שאני באמת אוהב.
הרבה דברים למדתי ממנו, ואני מקווה עוד ללמוד.

איכשהו, הוא תמיד היה ה"דרדסבא" של החבורה – ההגיוני אם כי רגיש, החברותי, וזה שידעתי תמיד לפנות אליו ברגעים שבהם הרגשתי אובד עיצות.
כשהחלטתי לסיים את "קריירת" התכנות שלי, הוא האיש שפניתי אליו, כדי לקבל חוות דעת מקצועית. ויותר מכל מכון זה או אחר, הוא היה שם באמת, באופן הכי אמיתי, לומר לי את האמת בפרצוף מחד, אבל להכניס בי מוטיבציה לתחום אחר מאידך – דבר שבהחלט הצליח לי, ובזכותו גם השתפרתי ומצאתי את היתרון היחסי שלי מול אנשים אחרים.

אז עכשיו הוא עושה את מה שטוב עבורו, ורודף אחרי החלום שלו. והוא גם מצליח – הוא מצליח להיות הכי טוב בתחום שלו, תמיד מעודכן.
ביום ראשון הקרוב, מכנס עוזב את הארץ לטובת פוסט-דוקטורט בגרמניה. הוא עוזב ל-3 שנים.
ואני חייב לציין שאני שמח בשבילו, אני הראשון שתמיד אפרגן לו. אבל זה גם עצוב קצת בשבילי.

מאך – זו כבר פנייה אישית אליך: תעשה חיים שם. תהנה מכל רגע. אל תשכח לכתוב, להתעטף טוב (כי קר שם בחוץ), ולחזור מפעם לפעם לפה, כדי שאני אדע שלא נעלמת.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

2 תגובות לפוסט “פרידה (זמנית) מחבר”

post_author." -->\n"; ?>
  1. […] דרכים בירידה מגשר אלוף שדה, בואכה גבעתיים. היינו בדרך למסיבת פרידה ממכנס, שהיתה אמורה להיערך בתל אביב. לפני זה רצינו לקפוץ […]

  2. מכנס הגיב:

    (* blush *)