Third World Love בהופעה

הגיע הזמן לפרגן, חברים.
לאחרונה אני שומע את השם Third World Love שוב ושוב, בהקשר של הרכב ג'אז ישראלי מנצח. אין לנו הרבה אמנים שמצליחים בחו"ל ברמות האלה. בשבוע שעבר שמעתי מתמר שהם מגיעים לארץ ל-5 הופעות (פתיחת סיבוב ההופעות העולמי שלהם לקראת צאת אלבומם החדש, הנקרא New Blues), ובזכות יהודה, שארגן כרטיסים, הגענו הערב ללבונטין 7, כדי לשמוע מה נוסחת ההצלחה שלהם.
ההרכב קיים כבר 4 שנים, ויש בו 4 נגנים: מתופף, בס, פסנתר וחצוצרה. ההופעה ארכה כשעה ורבע, ותנו לי כבר לחסוך לכם קריאה ארוכה: אם יש לכם 80 שקל, לכו לראות אותם מהר, לפני שייגמר.

ועכשיו לרשמים:
דבר ראשון – תשכחו ממה שאתם יודעים על ג'אז, ובמיוחד ג'אז מודרני. החבר'ה האלה מביאים מוסיקה מתקופות אחרות ומתרבויות שונות. הם מצליחים לגרום לקהל להריע להם כל 2 דקות בערך, ולהתנועע בקצב שונה כל 5 דקות. לפחות ככה זה היה אצלי.
כל אחד מהנגנים בהרכב הוא וירטואוז בתחומו ומושך לכיוון שונה, אבל ביחד הם מצליחים להשמיע מוסיקה מורכבת מאוד, והרמונית לא פחות. קצת תיאור על הנגנים:
דניאל פרידמן – תופים – משך את המוסיקה לכיוון הפרוגרסיב הכל כך אהוב עליי. מהרגע שהערב התחיל עם Joy of Life, יכולת לראות את הכישרון האדיר שלו. הוא הזכיר לי מתופפים מהתקופה היפה של RUSH, King Crimson וכאלה. עולם הפרוגרסיב הפסיד מתופף נהדר.
עומר אביטל – בס – איש יקר, מחוייך כמעט כל הערב. הבנאדם עושה אהבה עם הבס שלו. אין לי דרך אחרת להגדיר את זה. הוא משך במהלך הערב לכיוון הבוסה נובה, והיה לו את קטע הסולו הטוב ביותר בהופעה – קטע שהוא חיבר/עיבד בשם "חמין". האיש פתח את הקטע עם סולו של קרוב ל-10 דקות יפהפיות, כשהוא פורט על המיתרים באמנות. הוא גם חיבר את שני הקטעים שפתחו את ההופעה. בכלל, הבחור נראה לי יוצר שעוד תשמעו עליו רבות.
יונתן אבישי – פסנתר – שונה. פשוט מאוד. האיש משך חצי ערב לכיוון הפסיכדלי, משהו שבהחלט לא שומעים בעולם הג'אז לעיתים קרובות. ריספקט.
אבישי כהן – חצוצרה – האיש שאחראי לעטוף את כל מה שתיארתי לעיל בעטיפה יפה של ג'אז ניו-יורקי מסורתי. הנעימות שלו הובילו את ההרכב בקדמת הבמה לגבהים חדשים.

ארבעתם נהנים לנגן ביחד – ורואים את זה. לעומר ודניאל לא מש החיוך מהפרצוף כל הערב. והם הדליקו את הקהל כשהם קבעו את הקצב.

לסיכום – כל הסופרלטיבים שמרעיפים עליהם – מוצדקים בעליל. גם אתם לא אוהבים ג'אז, או שהמשפט "ג'אז לא עושה לי את זה" שגור בפיכם, עשו לעצמכם טובה – לכו לשמוע את החבר'ה האלה. לא תתחרטו. אפילו מסעודה משדרות, ההיא מהמסדרון, הייתה קופצת משמחה 🙂


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

2 תגובות לפוסט “Third World Love בהופעה”

post_author." -->\n"; ?>
  1. Amos הגיב:

    I'm listening to the music on their web site and it feels very good.

    Alas they don't plan to come over to my area (Sydney).

    At least I sent a pointer to your review to my family in Israel.

  2. […] נכון. השם הזה הוא גם שמו של חצוצרן של Third World Love – שכבר ראיתי בהופעה, לפני לא מעט זמן – אבל זה אבישי כהן אחר לגמרי! הוא […]