מדינה אחרת

מדינת ישראל היא מדינה שמפלה בין אזרחיה..
"וואו!", תגידו – "ממש חדשות! למה אתה כותב על זה בכלל?!"

זה נכון – אבל נמאס לי שיש אזרחים ויש אזרחים.
מיעוט נמצא בקרבינו, והוא המיעוט החרדי. מיעוט של 10%-15% מהאוכלוסיה ביום טוב (ואין יום טוב איתם באמת), ויש איתו לא מעט בעיות, כפי שכולנו יודעים. הבעיה היא, שממשלת ישראל נוטה להתייחס אליהם בתור רוב, ולא ברור לי למה.
שמוליק ליברמן מהבלוג "תבוא מחר", העלה פוסט, שכבר זמן מה יושב לי בראש.
החרדים בני ארצינו, אשר כ"כ דואגים לנו, מבקשים עתה להקים עיר משלהם בנגב. אז כן – מצד אחד, כבוד. הולכים ליישב את הנגב וכאלה – זו באמת ברכה. במיוחד כשברור שטוב לכולנו שהחרדים יישארו בנגב.
אבל מצד שני, הבעיה היא, שמדינת ישראל לא באמת דואגת במקביל לשאר אזרחיה, הרוב החילוני.
העיר הזו היא לא יותר מכסת"ח. בינתיים, אותם חרדים ממשיכים להשתלט על שכונות של חילונים בהכשרת המדינה, ולנו , החילונים – נותר לבלוע את העצם הזו, אף היא תקועה בגרון ומסרבת להיבלע. ושוב – אני כבר לא מדבר על שכונות בבית-שמש, שהפכה מחילונית לחרדית תוך מספר ממש מועט של שנים (אף שהעיריה חילונית לגמרי). אני כבר לא מדבר על השלתטות של חרדים על עיירות קטנות או שכונות קטנות. אני מדבר על ערים גדולות יותר, כגון רעננה. עיר שהיתה חילונית להפליא עד לפני 15 שנים, והיא הופכת לחומייני-לנד מדי יום. וכן, שוב – העומד בראש העירייה הוא חילוני, וכך גם רוב החברים במועצה העירונית.

ורעננה היא באמת רק קצה הקרחון – האי-מייל שהגיע אליי לפני יומיים לגבי קווי התחבורה "למהדרין" בירושלים, מצליח להעלות בי חימה עזה. הנה מה שקורה שם בכמה מילים (למי שלא מעודכן, או הגיע היישר מהירח):

בשנים האחרונות מתחוללת "מהפיכת צניעות" במרחבים ציבוריים רבים בישראל. גורמים קיצוניים באוכלוסייה החרדית מנהיגים נורמות ציבוריות מחמירות הכוללות הפרדה מגדרית, תוך שימוש באלימות פיזית ומילולית, באוטובוסים, רחובות, מוסדות ציבור ואתרים ממלכתיים. תופעות אלו מהוות אפלייה חמורה כלפי ציבור הנשים החרדי והכללי ובו בעת יוצרים הדרה של אוכלוסיות בלתי חרדיות ממרחבים פתוחים בישראל ובבירתה. התופעה הבולטת ביותר במגמת ההפרדה היא קווי האוטובוסים המופרדים – קווי מהדרין.

בדצמבר 2009 הועדה הבין משרדית אשר דנה בהסדרי התנועה בציבור החרדי, קבעה כי קווי המהדרין אינם חוקיים ומהווים אפליה כנגד נשים. למרות מסקנות הוועדה, בינואר 2010, שר התחבורה ישראל כץ, בחר שלא לתמוך במסקנות אלו. יתרה מזאת בהודעתו לבג"צ, הוא הציע להוסיף קווים נוספים ולפתור את סוגיית האלימות באמצעות שילוט בלבד. החלטה זו היא מקוממת ומייצגת תקדים חמור ביותר בו שר בממשלת ישראל מביע תמיכה גלויה בהסדר המפריד על רקע מגדרי באוטובוסים ונאכף באמצעים אלימים. בינתיים, בג"צ נתן צו ביניים המכריח את שר התחבורה לקיים את מסקנות הוועדה. אולם השר מתמהמה בביצוע ההחלטה! לטענתו רק ציבור קטן של פמיניסטיות של נוסעות באוטובוסים מתנגד לקווים אלו

ועוד מידע בנושא:
לא פחות מ 37 קווי הפרדה פועלים בירושלים, מתוכם 31 בינעירוניים ו 6- עירוניים. 20 קווי הפרדה פועלים בבני ברק, כולם בינעירוניים. כל 13 הקווים הבינעירוניים שמגיעים לביתר עילית הם קווי הפרדה. עוד 5 קווים עירוניים בביתר עילית אינם נכללים בנתוני משרד התחבורה, ומוגדרים בעירייה "מהדרין פרווה". זאת, בגלל שעליית הנשים מתבצעת מקדימה.

ד"א – כפי שכבר כתבה ואנדר פוסט נפלא בנושא הזה היום, אותו ישראל כץ לומד ללקק לחרדים בעוד ועוד נושאים. קחו לדוגמא את הסיפור הבוער החדש – על בנייתו של חדר המיון הממוגן של בית החולים "ברזילי" באשקלון. מה לדעתכם היא תגובתו של שר התחבורה המצדיקה את תמיכתו בהחלטה המטורפת הזו? הנה היא, היישר מ"ידיעות אחרונות" של היום:

במהלך כביש 6 הומצאו פתרונות יצירתיים שעלו ממון רב, כדי לא לפגוע בטבע. צריך לעשות מאמץ גם בנושא בית החולים כדי לא לפגוע ברגשות הציבור.

דבר ראשון – "הומצאו פתרונות יצירתיים"? בכביש 6? כדי לא לפגוע בטבע? מתי זה קרה? אני דווקא זוכר טוב מאוד את המאבק בכביש 6. ולצערי משרד התחבורה לא ממש חשב על הטבע, בזמן שהוא הרס חצי מדינה בשביל עוד אספלט. גם משרד התשתיות לא חשב על זה יותר מדי.
ושנית – לגבי "רגשות הציבור" – כמובן, מר כץ! על איזה "ציבור" אתה מדבר? רגשות הציבור המת? הרי בסה"כ קם ארגון איזוטרי לגמרי, בשם אתרא קדישא או משהו כזה, והחליט לבדוק את כוחו על גבם של חולים חיים.

שר המשפטים כבר ציין בעבר את רצונו לחזור לימי "מדינת הלכה", בה מתקיים דין התורה כדין משפטי. קמו כמה אנשים, צעקו מרה, ואמרו – "לא יקום ולא יהיה". הרי זה מגוחך שמדינה הזו תחיה לפי חוקים של לפני אלפי שנים, לא? ובכן, גיברותיי ורבותיי – הנה לכם המהפיכה הדתית: בקרוב גם נסקול הומואים ברחובות (יש עדויות שגם זה כבר קורה), נרצע את אוזנם של עבדים מעמים זרים, ועוד כהנה וכהנה מידות "טובות".

אני מניח שיש לנו למה לצפות.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

4 תגובות לפוסט “מדינה אחרת”

post_author." -->\n"; ?>
  1. vandersister הגיב:

    עוד זה מדבר וזה בא – מסתבר שיש קו הפרדה גם בתל אביב:

    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3864765,00.html

    אני רוצה לראות את הבנאדם שינסה להכריח אותי לשבת מאחורה אם אני לא רוצה. גרררר.

  2. Guy הגיב:

    זה מטורף! מה בשם אלקובים קורה למדינה הזו?

  3. יעל הגיב:

    קראתי באיזשהו מקום שהשר טען שיש להמשיך את פעילות קווי ההפרדה כי יש לכבד את אמונתו ואורח חייו של כל אזרח ישראל, כולל החרדים. באופן לא מפתיע, הוא לא ענה לשאלת אחד הכתבים מדוע אם כך משרד התחבורה אינו מכבד את החילוניים בהפעלת קווי תחבורה ציבוריים בשבת.