בשם התחרות

הפעם הם הלכו קצת רחוק מדי.
Google, עם אופציית ה-Buzz החדשה שלהם, גורמים לנזקים, והם רחוקים מלהיות מועילים למשתמש הממוצע.
אם עד עכשיו יכולתי לחיות בשקט יחסי, בלי להירשם לרשתות חברתיות, ובלי שכל העולם ואישתו יעקוב אחריי לכל מקום בו אני גולש (היי, אמא! לא – זה לא אתר פורנו! אני פשוט לומד איך לעשות ילדים! בעצם, כל זה בשבילך!), אז מגיע לו הארגון הכי משוגע בעולם, שכבר היו רבים שהקדימו לכנות אותו "מפלצת מידע" בלתי מרוסנת, ובשם התחרות עם בוקפייס ועם כל מיני אחרים, היא יוצרת משהו מסובך, מאיים, ובכלל לא לגיטימי לטעמי.

החדירה הזו לפרטיות היא כבר ממש מוגזמת. אני לא אומר שלא צריך להשתמש בכלים של גוגל בכלל. אני דווקא מאוד נהנה מהג'אמיל וגם מלוח השנה שהם מספקים. לעיתים רחוקות אני משתמש במפות וגם במסמכים שלהם (למרות שאני עדיין מעדיף, נכון להיום – ויסלחו לי כל אנשי הלינוקס פה – את האופיס של מייקרוסופט. אפילו כבר התרגלתי לעבוד עם גרסת 2007). אבל עניין הבאזז סביב ה-Buzz הוא מבחינתי חצייה של כמה קווים אדומים.

כבר היו שהתלוננו לפניי על האופן שבו גוגל "מאפשרת" למשתמשים שלה לכבות את הפיצ'ר הזה. זה נראה כאילו גוגל ממש מכריחה אותנו להשתמש בפיצ'ר המוזר הזה, וממש מצפה שניתן לה אישור לעקוב אחרינו במובנים נוספים. וכאילו שזה לא מספיק, יש גם כאלה שמדברים על פרצות אבטחה ביצור החדש בשכונה.

בינתיים, אני כיביתי את הדבר הדפוק הזה. אמנם לא לקח לי חצי שעה כמו לעירא (בעזרתה האדיבה של רויטל סלומון, מצאתי את הלינק לכיבוי תוך 3 שניות), אבל לפחות אני יודע שאני בוחר אחרי מי "לעקוב", ושלא כולם רואים כל דבר שאני עושה.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.