קפיצת ראש לבריכה ריקה

בהמשך לפוסט המצוין של עירא מאתמול, ישבתי ונכנסתי ללינק שצורף שם, והתחלתי לקרוא את הידיעה הקצרה, וכשהגעתי לסופה, ישבתי פעור פה. אני חייב לצטט ממנה כאן, כדי להבהיר על טיפשותם על האנשים האלה, שאחראים על ביטחונינו.

הנה הציטוט מפיו של מנהל אגף הביטחון בנתב"ג, תא"ל (במיל') שמואל זכאי:

"בשום פנים ואופן אי אפשר לחדור באמצעות המערכת לפרטי כרטיס האשראי של הנוסע"

אהמ.. סליחה על ספקנותי כי רבה, אבל אני חייב לשאול פה כמה שאלות:
דבר ראשון – תגידו – נפלתם על הראש??? אין לכם משהו טוב יותר לעשות? כפי שכבר ציין עומר זק בתגובה לפוסט, הסיכוי של אנשים בעלי מוגבלויות שונות לעבור את מסכת הייסורים הזו, היא נמוכה עד לא קיימת.

שאלה שנייה, ולא פחות חשובה, שאותה עירא כבר החל להעלות, אבל אני מרגיש מחויב להדגיש אותה פה – ממתי סומכים על פוליגרף או מערכת שמודדת רעידות בקול/מגע כדי לקבוע משהו? ברוב העולם המערבי, לפי מיטב ידיעתי, פוליגרף אינו נחשב כלי מהימן, והוא אינו קביל בהליכים משפטיים. אז על זה להסתמך?

והדבר השלישי – והכי לא ברור כאן – מי לעזאזל נתן את המיקרופון לתא"ל (מיל' או לא מיל') לדבר על אבטחת מידע? ממתי הוא מבין בזה משהו? הוא חושב שעם כמה רובים הוא יצליח לשתק האקרים? מישהו צריך להסביר לביריון עם הדובון הצה"לי, שלא ככה זה עובד.

מר זכאי היקר, הרשה לי לחדש לך משהו – ועוד איך אפשר לחדור למערכת. זה רק עניין של זמן. ושום רובה או איום של איש צבא במיל' לא ישנה את זה.

אני באמת אשמח להתבדות, ולשמוע שיש עוד משהו מאחורי הדברים – משהו שלא מספרים לנו בינתיים..
כרגע, זו נראית כמו אחלה דרך לקפוץ קפיצת ראש לבריכה ריקה.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “קפיצת ראש לבריכה ריקה”

post_author." -->\n"; ?>
  1. שמוליק הגיב:

    אני בוחר להתייחס רק לנושא אמינות הפוליגרף:

    כפי שציינת, הפוליגרף אמנם לא קביל, אבל רק לצורך משפטי.

    כלומר – תוצאות פוליגרף לא ישמשו כראייה בדין, אבל בתור אמצעי סינון הפוליגרף הוא יופי של דבר וכבר היום הרשויות משתמשות בו לצורך ניפוי. יחד עם זאת, אם הפוליגרף מצביע על מישהו בתור שקרן, עדיין המשטרה צריכה להביא ראיות בלתי תלויות.

    הרבה פעמים חשוד ייזום בדיקת פוליגרף בשביל לנער מעליו את המשטרה. זה מה שקורה בבדיקת ביקורת גבולות עם מרכיב ביומטרי. אני מוכן שפוליגרף יקבע שאני נקי מאשר לעמוד בתור ואיזו שוטרת תעשה את זה. אם הפוליגרף יצפצף, תמיד יש את האופציה לעמוד בתור לשוטרת.