חתיכות של אנשים

אלמה כותבת על ידיד שלה, שלא מצליח לראות אנשים בכללותם, ושופט אותם/ן לפי איברים שונים בגופם/צורת הליכתם ועוד. כרגיל, התחלתי לכתוב תגובה אצל אלמה, אבל זה התארך (מה יהיה עם כל פוסטים-תגובה אצלי בזמן האחרון.. אני לא יכול לסיים משהו בשני משפטים..?).

נכניס אתכם פה לעניינים: אלמה כתבה בפסקה האחרונה בפוסט שלה כך:

אני יותר בנאדם של התמונה הכללית, אני לא טובה בפרטים ואני לא אוהבת לפרק את הכל לחלקים מסודרים. אני יכולה לסלוח לאנשים על הרבה דברים אם אני פשוט מחבבת אותם, ואם אני חושבת שמישהו נראה נחמד לא אכפת לי מה בו יפה ומה לא ממש. אולי בגלל זה אני לא מסתדרת עם אתרי הכרויות – זה כמו רשימת מכולת של יתרונות וחסרונות, אבל זה לא נותן לי שום מושג על הבנאדם עצמו. זמן למצוא חברים חדשים ויותר ידידותיים לסביבה.

תגובה שלי:love

… באשר לעניין אתרי היכרויות – זה נכון. הם בנויים בעיקר מרשימות מכולת. אבל זה מאוד תלוי בך ובדרך ההסתכלות שלך על זה. כל עוד את מוכנה לתת צ’אנס לאדם מולך, זה יכול לעבוד. כל עוד את מאמינה שאת לא מבזבזת את זמנך בדייט, אלא נותנת סיכוי להכיר מישהו שנמצא מאחורי “כרטיס” – זו עשויה להיות האהבה שלך.
אני הייתי בדיוק באותה סיטואציה לפני שנתיים וגם לפני זה. ובכל זאת, ברגע שלקחתי את הדברים יותר בקלות, הכרתי מישהי מדהימה.
מה שאני אומר בעצם זה, שאתרי היכרויות הם אמצעי למציאת זוגיות ככל כלי אחר. השאלה היא אם את מסוגלת לראות מעבר למה שכתוב בכרטיס של הבנאדם, ולתת לזה צ’אנס. זה הכל תלוי בך ובנקודת המבט שלך.

אלמה טענה, ובצדק, ש:

באתרי הכרויות אתה מקבל אלפי פניות ופונה לעוד כמה מאות אנשים, מה שאומר שחייבים איזשהי שיטת סינון, כי הרי אתה לא באמת יכול לצאת עם כולם. והדרך היחידה לסנן היא לפי פרטים טיפשיים כמו מה הוא חושב על יהדות או מה הבנאדם לוקח לאי בודד. בגלל זה רשימות כאלה נראות לי דביליות. מה הן כבר אומרות לי על מי זה הבנאדם הזה? זה לא בשבילי.

אבל איכשהו, בשלב הזה, הרגשתי את הצורך "להגן" באופן מסויים על אתרי ההיכרויות, שהרי דרכם גם הכרתי את ארוסתי.
אז בואו אני אסביר לכם איך אני רואה את כל זה: בגדול, חשוב להבין, שלכל אחד ואחת ומה יש את הדרך שמתאימה לו, כן?
אבל יש שיטות סינון די פשוטות. אצלי למשל, היה חשוב שמישהי תכתוב כמה מילים, ולא "אין הנחתום.." וגו'. כן, היו כמה "מילות מפתח" שחיפשתי, כי ידעתי שאני לא אצא עם מישהי דתיה, למשל. אבל לומר לך שפסלתי בחורות בגלל גובה/משקל/מראה/השכלה/מצב כלכלי/אהבתה לשלמה ארצי? ממש לא (טוב, נו.. אולי כן בנוגע לשלמה ארצי). .

בתכל'ס, האתרים האלה יכולים לעזור אך ורק לסינון הכי-הכי ראשוני. מי שיושב שם עם רשימות מכולת (ובואו נודה בזה – רובם/ן שם ככה, לצערי), לא יבין לעולם את הקונספט האמיתי של אתרי ההיכרויות. זו גם הבעיה עם כל הקטע של האשליה של ה"מבחר" שם. אנשים שם חושבים, שהם תמיד יצליחו להשיג משהו טוב יותר. לא משנה מה יש להם ביד, תמיד יהיה משהו יותר טוב. וזו, כמובן – טעות מפגרת. 1873_Pierre_Auguste_Cot_-_Spring
אני לא ניסיתי להבין מה ה"כרטיס" מלמד על הבנאדם, כי זה פשוט בלתי אפשרי. אבל סינון מאוד ראשוני הוא התחלה טובה. בתור בחור ביישן, אף פעם לא היתה לי היכולת להתחיל עם מישהי בפאב או בית קפה או אפילו ברחוב. אתרי היכרויות פשוט הקלו עליי את שתי המילים הראשונות האלה, שהיה קשה לי להוציא בקול רם, כי חשבתי שזה נשמע מפגר.

אתרי היכרויות הפכו את חיינו, הביישנים, לקלים יותר מחד, וקשים יותר מאידך.
כי לא רק הביישנים מנסים את האתרים הללו, אלא גם אנשים שלא באמת מחפשים פרטנרים לזוגיות, אלא יותר פרטנרים ל"זוגיות חד-פעמית", של לילה אחד או שניים. זה גם אחד הדברים, שהוציא להם שם כל כך רע. בין כל האנשים שם, קשה באמת למצוא מישהו/י שיתאימו לכם. זה דורש סוג של "עבודה", אבל היא לא שונה מכל דרך היכרות אחרת, אם לוקחים את הדברים בפרופורציה.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

3 תגובות לפוסט “חתיכות של אנשים”

post_author." -->\n"; ?>
  1. גורו יאיא הגיב:

    אמ….מממ… רק…. רציתי…. להגיד ש…. אממממ…
    טוב, אין דרך קלה, אז אני אגיד את זה ישר.
    אני אוהב את שלמה ארצי. באמת.
    זהו. אם תרצה לנתק איתי כל קשר זה ברור, אבל נאמנותי לשלמה ארצי לא תחלוף.

  2. עופר הגיב:

    בתור מי שפגש את בת הזוג הנוכחית שלו באתר כזה, אני מסכים מאוד. רק רציתי להעיר שלפחות האתר שבו השתמשתי (OKCupid) מאפשר לאנשים לרשום האם הם מעוניינים בזוגיות ארוכת טווח או "סטוץ"(ועוד כמה דברים באמצע) ככה שאפשר לפחות לסנן גם ע"פ הפרמטר הזה, ולא רק ע"פ אהבה לשלמה ארצי:)

  3. מודי הגיב:

    הבעיה עם הסינון הזה היא שאין לך שום מושג כמה הוא יעיל, כמה false positives יש לך, והאם כדאי לך להשתמש בו. בעצם, יכול מאוד להיות שהגרלה תהיה מדויקת יותר מאשר שיטות הסינון הרגילות שלך.

    מצד שני, מה זה משנה? חייבים לסנן, והזמן שיבוזבז על כיול הסינון לא יתרום לך. חשוב שתאמין שהסינון שלך עובד, ושאתה לא משקיע המון במטרה חסרת סיכוי.