פולניות! קדימה – צעד!

קפטנ'ס לוג, אולם חתונה מס' 3.
ביום שני בערב, הגענו זוגתי ואני, בליווי שתי האמהות, לבדוק את "עדן על המים" בקיבוץ ניר אליהו, ליד כפר סבא.
"עדן" הוא מקום שנחשב מצויין, ואין ספק שהוא בכמה וכמה רמות מעל שני האולמות הקודמים שראינו בשבוע שעבר.

זה הזמן לעצור ולספר רגע מה זה בעצם "פולניות".
המושג הזה השתרש בעקבות מסורת ארוכת שנים של זוגתי,כאשר היא נפגשת עם אמא, סבתא ודודה שלה (ביחד או לחוד) ליום כיף של סידורים ואכילת סלט גבינת חלומי (או כל דבר אחר). לאחרונה, אחרי שכבר זכיתי להיות נוכח באירועי-מיני מסוג זה, הוכרזתי גם אני כמקובל על מועדון הפולניות. ואחריי, זה לקח רק זמן עד שאמא שלי תכנס למועדון (על אף היותה רומניה..).

אז הנה אנחנו, 4 פולניות, הולכים/ות לנו בסך לאולמי "עדן" בניר אליהו..
את פנינו קיבלה אשת מכירות מחוייכת, אשר נתנה לנו הסברים מאוד יפים לגבי המקום, וענתה ממש על כל שאלה. היא אפילו נתנה לנו להכנס לבדוק את השירותים ואת המטבח. בהחלט לא כמו מקום שיש לו מה להסתיר. החופה על המים, באמצע הגן – פשוט יפהפיה! אני יכול רק לקוות, שלמרות שאנחנו רוצים להתחתן בדצמבר (כן – זה צומצם בשבת האחרונה לחודש ספציפי), יהיה יום יפה מספיק כדי לקיים את החופה על האגם. החופה משתקפת באופן מדהים על המים. גן האירועים מסביב לאולם יפהפה גם הוא, והאולם הרבה יותר ממספק.
נקודות בונוס רבות נוספות, קיבל המקום על כך שבתור מדיניות, הם לא מכניסים זיקוקים לאירועים, כדי לא להפחיד את הכלבים באיזור. זה דבר שכבר דיברנו עליו בעבר, זוגתי ואני, ושנינו לא מעוניינים במקום שכן עושה את זה.. אז "עדן" – גם אם לא נבחר בכם בסופו של דבר – סחתיין עליכם!
לכל דבר היה לאשת המכירות הסבר מאוד משכנע. בהחלט כזה שעמד בדרישותינו. אפילו הסכימו לארגן לסבתי כניסה מקורה לאולם, כדי שאם יירד גשם, היא לא תצטרך להיסחב בכסא גלגלים את כל הדרך לאולם. מאוד יפה מצידם.
גם שעת סיום החגיגה לא מוגבלת ל-1 וחצי בלילה כמו המקומות שראינו עד כה (ולא דורשים 2000 שקל לכל שעה נוספת, כמו חוצפנים למיניהם).

אז אם הכל כל כך מושלם, למה לא סגרנו? טוב.. למקומות כאלה, שנמצאים מתל-אביב וצפונה, יש מחיר. והמחיר בהחלט לא נמוך. הוא אמנם כולל כמה וכמה דברים ב"חבילה", אבל בהחלט לא הכל (כמו עיצוב, די ג'יי וצלם, אבל לא רק – החבילה כן כוללת הגברה, תאורה ועוד כמה דברים חביבים). תכל'ס, תשאלו – כמה רוצים החבר'ה בחורף? 244 ש"ח למנה, ואם נוסיף לזה את הרצון שלנו בהגשה (לא מתאים לנו שאנשים יידחפו בשביל אוכל) – צריך להוסיף עוד 12 ש"ח – כלומר 256 ש"ח המנה. זהו אמנם מחיר ראשוני (ואני מקווה קצת להוריד אותם בכמה שקלים), ועדיין.. זה לפני שמלות, חליפות, ספר (אין מצב שאני עובר אצל ספר לפני החתונה, למקרה שתהיתם) ומאפר, וכאמור – כל מה שנאמר לעיל.

ואיך הפולניות הגיבו?
זוגתי "התאהבה" במקום. אני מבין אותה מאוד _ומצד שני צריך להבין שהיא מתאהבת במקומות בקלות, ראו את מה שקרה בגני אלה). אמה שלה התלהבה מאוד מהמקום. מבחינתן – יש מקום לחתונה. אמא שלי גם אהבה את המקום, אבל יש כאן שיקולים כלכליים שצריך להכניס לחשבון.
בגלל העובדה שזוגתי ואני תפרנים, ודי חיים מהיד לפה, למרות הדירה בראשל"צ והכל – את החתונה, רובה ככולה, ההורים של שנינו ישלמו, ככל הנראה. זה גם אומר שצריך לראות איך מכבידים עליהם כמה שפחות.

בקיצור – יש עוד כמה מקומות לראות לפני שנחליט.

המשך השבוע הזה יהיה "שקט" מבחינת בדיקת אולמות, אבל ביום שני הקרוב, אנחנו מוזמנים לפגישה ב"גן הפקאן" ברמת הכובש. זה אמור להיות מקום לא פחות טוב מ"עדן", אולי אפילו טוב יותר (הייתי שם ב-2 חתונות של אחרים, אבל זה היה די מזמן). אני מניח שהמחירים יהיו די דומים. אני מקווה שלפחות הם יעזרו לנו לפתוח התלבטויות לגבי הדברים שחשובים לנו. התלבטות זה תמיד מצב חיובי, מבחינתי – זה אומר שיש לי אפשרויות בחירה.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

8 תגובות לפוסט “פולניות! קדימה – צעד!”

post_author." -->\n"; ?>
  1. ג'ירפה הגיב:

    אני מקבל חררה מהיחס של הבוסים למלצרים.
    כמו שקרה לי בגן הפקאן בחדרה (100 שח ל10 שעות ועל זה התבקשתי להגיד תודה כי הם משלמים 80 למתחילים – כמובן שלא עבדתי שם)

    למרות שזה לא עניינך (אבל בסופו של דבר כן)… תדאג שלא דופקים את המלצרים ומשלמים להם לפחות את מה שמגיע להם.

    בחתונה האחרונה שהייתי, בקדמת עדן , הבוסים גנבו את הטיפים של המלצרים ,דבר שהתגלה במקרה , כשאבא של החתן שאל את המלצרים אם הטיפ הספיק להם. והוא נענה :איזה טיפ?!.

  2. גיא הגיב:

    רונן – זה בהחלט כן ענייני.
    מה שאתה מעלה, היא אכן נקודה, שלא ידעתי עליה קודם לכן. נכון – גם לא טרחתי לשאול, כי כאמור – אני לא יכול להיות אחראי לניהול חברות קייטרינג בנוסף להכל (יש לי מספיק מה "לנהל" בימים אלו, מבלי לדאוג לניולה השוטף של עוד חברה), ועדיין העניין הזה בהחלט חורה לי.

    אז דבר ראשון, ברור לי שמהיום אני משתדל להתחיל לשאול, ואני מניח שאני גם אשאל את "עדן" לגבי זה.

    אני ממש מקווה שכל הדברים שאתה מדבר עליהם לא יקרו כאן, בחתונה שלנו.
    אתה יודע שאני רגיש לכל הדברים האלה, או לפחות משתדל להיות, עד רמה מסויימת.

    מצד שני (ושוב – אני מתכוון לזה בשיא העדינות והרגישות, למרות שעלול להשתמע מזה אחרת), אתה חייב להודות שקשה מאוד לבדוק דבר כזה. אם אין תביעות כלשהן נגד העסק בגין העסקת קטינים / הלנת שכר / ניצול עובדים, היכולת שלי לבדוק בציציות של העסק לא גדולות.
    אני לא אכנס לאירוע של מישהו אחר ואתחיל לשאול את המלצרים כמה הם מרוויחים, נכון?
    איפה נח הגבול בדיוק?

  3. שי הגיב:

    מה בדבר לייצר עמוד אחד של מעיין "התחיבות להתנהגות מוסרית" ולבקש מנותני השרות לחתום עליו?

    אפשר לנסות להפיץ את המסמך בין החברים שעומדים / חושבים של חתונה / ברית (עכשיו ובכל נקודה בעתיד ששומעים על ארוע כזה), וכך ליצר מעיין תנועה צרכנית.

  4. גיא הגיב:

    האמת? זה רעיון לא רע בכלל.
    אני מנסה לחשוב עכשיו איך להעביר דבר כזה.
    אולי עירא יוכל קצת לעזור בעניין.

  5. ג'ירפה הגיב:

    אני יודע שאתה איכפתניק,
    גם מכיר את הבעיתיות שלברר את העניין, אך אני מניח שאפשר לדבר עם המלצרים, אני מדבר עם המלצרים בזמן האירוע.

  6. ג'ירפה הגיב:

    שים לב שכנראה דיברתי על מקום אחר-> קדמת עדן, בקדימה.

  7. גיא הגיב:

    אה.. אותם ככל הנראה לא נלך לראות בכלל.
    החלטנו לקחת רשימה של כמה אולמות, וללכת אליהם, וקדמת עדן לא היה ברשימה.
    לא מסיבה כלשהי – אבל אני מניח שעכשיו בהחלט יש סיבה.