עבדאללה ב-Edison

דבר ראשון – הרשו לי להתנצל. הסיבה לכך היא, שכל כך הרבה פעמים ביקרתי ב-Edison ברעננה בזמן האחרון, ועדיין – משום מה בדקתי את העניין, ונראה שמעולם לא כתבתי על המסעדה הזו. וזה מוזר. כי מדובר במסעדה בהחלט לא רעה, שני מטר מהבית (ולאלו שתוהים – כן בתוך תחומי הקו הירוק – שב"ח או לא שב"ח?), ואין לי תירוץ טוב לזה שהיא נשכחה מהבלוג הזה. אז הרשו לי להציג: Edison ברעננה היא המקום הזה שבו אני נוהג לקחת אליו אנשים שרוצים לערב גינס טובה מהחבית ובשר אדום מעולה, עם אווירה נהדרת. יש שם מהכל לכולם: פסטות, סלטים, בשר ומה לא. בדרך כלל, כלל האצבע שלי היה מרחיק אותי מהמקום, בעיקר בגלל שמקום שמתמחה ביותר מדי דברים, בדרך כלל נופל בכולם. אבל זהו – שאדיסון דווקא מצליח ברובם.
המחירים לא יקרים מדי (אך גם לא זולים מאוד), האוכל איכותי מהמנה הראשונה ועד האחרונה, האווירה משתנה בהתאם לשעה ולקהל, השירות נהדר, ובאמת – אין לי הרבה דברים רעים לומר על המקום.
אז אמש, לכבוד העובדה שידידתי הנפלאה ד' נחתה בארצינו לחצי השנה הקרובה (שזה ממש מעולה, כי הציפייה היתה שהיא תגיע לכאן רק לשבועיים!!), לפני שהיא ממריאה חזרה לצורריה לקראת עתיד מזהיר יותר – התכנסנו לערב בנות (ידידותיי ד', נ' ואני) עם המון צחקוקים וכאלה. אוף ,כמה התגעגעתי לד'. לפני כמה חודשים היא המריאה לטיול בארה"ב, והיא חזרה מוקדם מהצפוי, אבל עם תכנית אב לפיה היא תתחיל ללמוד בצורריה בקרוב, בעזרת הדרכון הגרמני שלה, אחרי שהיא תלמד במכון גתה בארץ את השפה הגרמנית. לפחות עכשיו אני יודע שיש לנו עוד זמן לכמה וכמה חגיגות בזמן הקרוב.
אבל הגענו לדבר פה על אוכל, לא?
אז ככה, עבדאללה נאמנכם פצח את הערב בלחיים מהיר עם גינס, בינו לבין ד'. על הצד, לקחנו גם סודה ומים מינרלים.
עוד לפני שנ' הצטרפה אלינו, ובעקבות כך שהיא הודיעה לנו שהיא לא תהיה רעבה (בגלל סעודה מוקדמת יותר), הזמנו לנו פטה כבד (42 ש"ח) שמגיע עם טוסטונים ואגסים מבושלים עם קרמל ופיסטוקים וגם קרפצ'יו בקר (46 ש"ח) שמגיע עם פרמז'ן מגורדת מעליו, מלח וגם כמה עלים לקישוט, וכן פוקצ'ה עם צ'ימיצ'ורי ועוד איזה צלוחית רוטב כלשהו המבוסס מיונז.
פטה הכבד הוא מנה פשוט נפלאה. מדובר בשתי פרוסות גדולות של פטה, 4 טוסטונים, שני אגסים, ובקיצור – כל המרכיבים של המנה הזו עובדים בצורה נהדרת זה עם זה. לדעתי – אחת המנות המושלמות שלהם.
הקרפצ'יו סובל ממעט חמיצות יתר, ואותו רוטב מסתורי היה פשוט לא טעים. אבל מעבר לכך – המנה הזו סבירה. הפוקצ'ה שמגיעה עם המנה טריה וחמה, וזה מציל את הבעייתיות של שאר המרכיבים.

בשלב הזה נ' הופיעה, טעמה ממה שנשאר מהמנות הראשונות, ליקקה שפתיים, והתאהבה בבעל הבית, שמתברר שהוא גם בעל מבטא דרון אנריקאי בולט. מה לעשות – הבחורה אוהבת גברים גבוהים שיודעים איך מאייתים ואוכלים בשר… אין ספק שהעניין הזה גרם לערב להמשיך בכיוון בלתי צפוי אך מעניין ביותר, כשנראה שהשניים החליפו מבטים כל הזמן, והוא נעצר "במקרה" ליד השולחן שלנו כמה וכמה פעמים, רק כדי לבדוק "מה העניינים". בשביל נ', אני מקווה מאוד שהבחור יתקשר אליה (היא השאירה לו טלפון!!). אבל שוב – אני קצת גולש…

המנות העיקריות היו הסיבה העיקרית שלשמן הגענו לכאן.
אישית, אני אוהב בטירוף את ההמבורגר הקלאסי שלהם. יש להם גם איזה המבורגר מיוחד עם כל מיני תוספות של חצילים שלא מדברות אליי, אבל מדיווחים של חברים אחרים – הוא בהחלט שווה. אני, כאמור – לוקח את ההמבורגר הקלאסי (51 ש"ח), 250 גרם של בשר מדמם ונפלא, בתוך לחמניה עם ירקות (עגבניה, בצל, חסה, חמוצים) וגם תוספת (צ'יפס, סלט, פירה או הום-פרייז). הבשר הוא איכותי מאוד, ומרגישים שיש בו השקעה. זו מנה שאני חוזר ומזמין אותה שוב ושוב, בעיקר בגלל הערך שאני מקבל מול המחיר ההגיוני הזה. עם המנה הזו עוד לא נפלתי מעולם.
ד' עוד הודיעה לי זמן רב לפני הגעתה, שהיא מתכוונת ללכת על הסטייק. היא הזמינה אנטריקוט 350 גר' (118 ש"ח) שמגיע עשוי ביין אדום עם קלח תירס צרוב לצידו, וגם עם פירה ועליו מעט בצל מטוגן. הבשר עצמו עשה רושם חיובי מאוד על ד', אבל הרוטב שבו "שחה" הבשר, היה מיותר. בגדול, נראה שהיא נהנתה. לדעתי – המחיר של המנה הזו קצת פחות שפוי, ויש מקומות שאני יכול למצוא בהם סטייק לא פחות טוב במחיר הגיוני יותר.
נ' הלכה, באופן ממש לא אופייני (הבחורה ממש קרניבורית בדר"כ) על הסלט קיסר (54 ש"ח), שכלל לבבות חסה ברוטב קיסר, בצל סגול, קרוטונים, פרמזן ורצועות חזה עוף. היא אמנם סיימה את המנה, ואמרה שהיה לה טעים, אבל נראה לי שאת העניין הזה אני באמת אשאיר לשיפוטה. היא גם הזמינה כוס יין ריזלינג גרמני (36 ש"ח), שבהסנפה אקראית הצליח לסקרן אותי. אני אבדוק את העניין לעומק בפעם הבאה..

לסיום, הזמנתי לי אספרסו קצר (9 ש"ח), עוד סודה וגם חלקנו בינינו טארט-טאטן בננות (36 ש"ח) שנאפה במקום, מגיע עם כדור גלידה וניל מעליו, והוא קינוח מעולה, ללא שום צל של ספק.

משהו קטן על האווירה:
האדיסון מגדיר את עצמו כמעין שילוב של דיינר עם פאב ספורט לכל המשפחה, והוא כולל שני "חלקים": זה שבחוץ וזה שבפנים. בפנים, יש מסכי LCD מעל הבר, בר מגוון וגדול, וגם ספות וכיסאות נוחים מאוד, והכי חשוב לימי הקיץ הישראלי – מיזוג נהדר. בחלק החיצוני (שבו גם ניתן לעשן), יש מסך ענק עם מקרן, עליו מוקרנים אירועי ספורט מדי ערב, יש בו שמשיות, וגם כמה ספות. השילוב הזה, מצליח לתת לכל אחד את האווירה שהוא מחפש.
כאמור – גם השירות מצוין. המלצריות תמיד מחוייכות, וכפי שכבר ציינתי, כשאתה בא עם איזו ידידה פנויה ומושכת, יש סיכוי שאפילו בעל הבית ישהה לידך חצי ערב 😉

הערה קטנה לפני סיום:
אדיסון חולקת עם ארקפה שנמצאת צמודה אליה מאבטח. הוא יושב שרחבה הקטנה שבין שתי המסעדות. לפעמים הוא מחליט לבדוק, לפעמים לא. לעיתים קרובות אני עובר לידו עם תיק, בלי שלאיש בכלל אכפת, ולפעמים כמו היום, הוא עושה לנו סימן עם היד, שנבוא אליו כדי שיבדוק את התיקים שלנו, וזאת על מנת שחס וחלילה הוא יצטרך לקום מרבצו. זה לא היה מפריע לי, אלמלא היו מכניסים את עניין האבטחה לחשבון באדיסון (בארקפה סתם יקר באופן לא פרופורציונאלי, כך שאין לי מושג אם מכניסים את האבטחה לחשבון או לא). בדר"כ אני לא עושה מזה אישיו, אבל הפעם המלצתי היא לא לשלם את הסכום הזה, גם לא למאבטח באופן ישיר.

סיכום:
חשבון: 482 ש"ח ל-3 אנשים, לפני טיפ (כולל אבטחה – 1 שקל לכל סועד).
אוכל: לרוב מעולה, אף על פי שיש גם כמה נפילות.
שירות: מעולה, ללא רבב. תמיד עם חיוך, מוכנים להענות לכל שיגעון.
אווירה: רומנטית או משפחתית, כל אחד ימצא את מה שהוא מחפש. המוסיקה אינה מחרישת אזניים, ואפשר לדבר ללא הצורך להרים את הקול.
חניה: בשפע! יש מגרש חול ענקי ששייך לבית לווינשטיין, והוא חינמי לגמרי! עדיף לחנות בו, ולא במגרש המסודר שעולה כסף.
ציון סופי: 9.

edison.gif
Edison
אחוזה 282, רעננה
טלפון: 09-7743131


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.