כולם מדברים על קלינט

במהלך השבוע האחרון געשה ורחשה ארה"ב, כשנפתחה ועידת הרפובליקנים בטמפה, פלורידה.
הקטע הכי מפורסם שיצא משם בינתיים, הוא הנאום של אחד קלינט איסטווד שמו. שחקן מוערך מאוד, שהפך ברבות ימיו לבמאי מוערך מאוד. בעבר הוא אף כיהן כראש עיריית Carmel, עיירה קטנה בקליפורניה.

איסטווד מעולם לא הכחיש את הקשר ההדוק שלו למפלגה הרפובליקנית, אך הפעם הוא החליט לתמוך בה בצורה מאוד פומבית ורועשת. והוא גם הצליח בזה. הנה מה שהלך שם (למי שאין סבלנות, אתם מוזמנים לקפוץ הלאה להמשך הפוסט:

אני לא יודע מה איתכם, אבל אחרי שצפיתי בקטע הזה של איסטווד שכולם מדברים עליו, כל מה שיכולתי לחשוב עליו: "וואו, הבנאדם הזדקן". וגם "וואו. כמה שטויות יכולות לצאת מהפה של האדם הזה בדקות כל כך מעטות!".

אבל היה עוד הרבה מעבר לכך:
הרפובליקנים מדברים על כך שיש אבטלה נוראית בארה"ב. הם רק שוכחים מי ומה הכניס אותם למצב הזה. הם גם שוכחים מה בדיוק עשה רומני למאות החברות שהוא פירק ושלח אנשים הביתה. שלא לדבר על העובדה שרומני מעלים מיסים בגובה מיליוני דולרים במקלטי מס מחוץ לארה"ב. האיש משלם פחות מחצי מאחוז המס שמשלמים שאר האזרחים בארה"ב. הסיבה היא פשוטה: על השקעות משלמים בארה"ב רק 13% מס. על עבודה משלמים מס הכנסה גבוה בהרבה. מיט רומני ואישתו לא עובדים כבר שנים.

הם מדברים על המלחמה באפגניסטן, אבל הם שכחו מי הכניס אותם לשם. וגם את העובדה שהרבה מאוד חיילים אמריקאים קיפחו את חייהם בעיראק ללא שום הצדקה. יתרה מכך: אותו נשיא, שהס מלהזכיר את שמו, הכניס אותם לעיראק באמתלות שווא ובשקרים.

אז מיהו אותו נשיא מדובר?
לבעלי זיכרון קצר, הנה רמז דק: מילה אחת, שלוש אותיות, משמש גם ככינוי לשיער ערווה.

הם מדברים על כך שאובמה טס במטוס ענק ולא "ירוק". הם רק שוכחים שמירב הכסף שלהם מגיע מאילי נפט, שהמילה "ירוק" היא האחרונה שמטרידה אותם. שלא לדבר על העובדה שהנשיא הקודם טס במטוס דומה.

הם מדברים על כך שהפוליטיקאים הם המועסקים של העם האמריקאי, רק שבזמן שאיסטווד טרח להזכיר את זה, הוא שכח להזכיר שעשרות אם לא מאות אלפי אנשים נמצאים באותו זמן ממש על גג בית שהוצף – ולא נראה שאכפת לרפובליקנים יותר מדי. הדבר היחיד שהיה אכפת להם ממנו היה אם "אייזק" יחריב להם את הוועידה או לא. ואם כבר מדברים על "אייזק", אי אפשר שלא להזכיר מי היה הנשיא בזמן ש"קתרינה" נחתה על אותם איזורים ממש, החריבה את ניו אורלינס – ואיך טיפל בזה הנשיא ההוא. כן, כן – אותו רפובליקני. הוועידה הזו נראית בעיקר מנותקת מהמציאות. חבל רק שרוב האזרחים שנפגעו מ"אייזק" לא יכולים לראות את הוועידה המגוחכת הזו בטלוויזיה. אני בטוח שהם היו נהנים.

ולבסוף – המם החדש של Eastwooding (רק לי השם הזה נשמע אירוטי בצורה מוזרה?) – כלומר: קלינט איסטווד מדבר אל כיסא ריק, שעליו כביכול, יושב אובמה. אחרי שצפיתי בקטעים האלה, הם נראו לי בעיקר פאתטיים. בחיי. זה לא באמת היה מצחיק. ההומור הנבוב של אדם סנדלר יותר מצחיק מהקטע הזה. זה בעיקר היה מביך. גם עבור איסטווד, אבל גם עבור כל הרפובליקנים שהריעו לו על המעשה ה"אמיץ" הזה.

אני מעריך שביום שיהיה עימות בין אובמה לרומני – לרומני לא יהיה סיכוי. מלבד התספורת המעוצבת למשעי שלו, אין בו כלום. הוא כלי ריק, חסר תוכן וחסר יכולת, שחייב את קולותיו למיליונרים ומיליארדרים, שלא שילם מעולם מיסים בארה"ב כמו כל אזרח אחר, ובעיקר – אני מאמין שהאיש יהיה אסון לכלכלת העולם אם הוא ייבחר. כי אין מה לעשות – כלכלת ארה"ב משפיעה על כל העולם המערבי.

ויחד עם כל אלה, חשוב לי להבהיר נקודה אחת חשובה: אני לא חושב שאובמה הוא נשיא יוצא מן הכלל. פרס הנובל לשלום שהוא קיבל שנייה אחרי שהוא הפך לנשיא – הרבה לפני שהוא בכלל הוכיח את יכולותיו – היה מגוחך, וכבר אז סימן את הבעיות שהעולם יצטרך להתמווד איתן, בגלל מהלכים שגויים שלו. כן – גם הוא עושה טעויות, ואפילו לא מעט.

אלא שנכון לרגע זה, כשבראש המפלגה הרפובליקנית יושבים אנשים שמאמינים שבחורה שנאנסה "לא יכולה להכנס להיריון" או ש"לא צריך להעניש את העובר בגלל זה" – אני לא רוצה לדמיין בכלל את רומני ואת חבורת הרפובליקנים הקיצוניים שלו בשלטון המעצמה הכי חשובה לעולם המערבי (ועל הסיפור ההזוי של ראש לימבואו, אחד מהשדרנים הכי מטורפים שמייצגים נאמנה את הרפובליקנים, האיש שמאמין בכל ליבו שאובמה התערב וגייס את "אייזק" בכדי להרוס את הוועידה הרפובליקנית, אני בכלל לא רוצה להרחיב).


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.