אובמה הוא אלוהים!

איך הם הצליחו להסתיר את זה מאיתנו עד כה – רק אלוהים.. המממ.. תסלחו לי, אובמה – יודע.
ולא אני לא מדבר על החיסול הממוקד הנהדר הזה של בן-לאדן שכל העולם מדבר עליו (למרות שאני מריע להם על החיסול הזה. זה היה צריך לקרות כבר מזמן. אני מקווה לראות בקרוב את ראשי החמאס מבקרים באותו מקום שבו נקבר בן-לאדן. לצמיתות).

אבל אני סוטה מהנושא.
קחו את מוסף "24 שעות" של ידיעות מאתמול, ה-4.5.2011, ומתוכו את הכתבה "תורת הצמצום" (מין משחק מילים כזה) של עדי גולד, וקיראו את מה שאומרים שם.
בגדול, הכתבה מדבר על "קריית יואל", 80 ק"מ ממנהטן, שנחשפה כמקום העני ביותר בארה"ב ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שלהם. זהו מקום קטן, מונה כ-21 אלף תושבים, וניחשתם נכון – כולם חסידים אנטי-ציוניים. ברוכים הבאים לעולמם של חסידי סאטמר הקיצוניים, שמאמינים שבעולם יש כ-21 אלף יהודים (כמה מפתיע שכולם מתגוררים רק במקום אחד!), וכל השאר כופרים. הם גם מאמינים אדוקים בשנור ובתרומות, מתברר.
אם זה מזכיר לכם (לפחות חלקית) את המניפסט של אל-קאעידה, זה לא במקרה. ההבדל הגדול היחיד הוא, שבקריית יואל "רק" גונבים כסף ממשלמי המיסים, ולא משמידים בניינים ורוצחים אנשים.

אבל הדבר שהכי הפתיע אותי היתה התעקשותו של א' (שכמובן מעדיף להישאר בעילום שם. כמובן) שהכל אצלם בסדר. שימו לב לתיאור הקצר ולתגובה שלו לשאלת הכתב:

א': "זה יישוב צנוע ביותר, שמתמקד בלימוד תורה. אף אחד כאן לא מובטל… התושבים חיים בפשטות, ולא מחפשים את הזיוף, הטומאה והשקר של העיר הגדולה. אלוהים נותן לנו חלב ולחם, פירות וירקות, ואנחנו לא צריכים הרבה יותר מזה…"
כתב: איך אתה מרגיש עם זה שחלק גדול מתושבי המקום מקבלים תלושי מזון?
א': אנחנו לוקחים את מה שאלוהים נותן לנו. התלושים האלה מחולקים למי שמגיע להם, ולא נראה שלמישהו צריכות להיות טענות לגבי העניין הזה".

אוקיי.. אז הבנו שאלוהים – להלן אובמה – מאפשר להם לחיות ברווחה.
אני חושב שזו בהחלט הכרזה שיש לקחת ברצינות תהומית.
בכלל, מזמן אני חושב שהגיע הזמן להתפלל לכיוון וושינגטון הבירה, או לפחות לכיוון מנהטן (ואם בדרך עוברים איזו מזקקה קטנה בסקוטלנד – בכלל מצוין!).

הבעיה היא, שכשמנסים ביישובים השכנים לקריית יואל להעלות ביקורת לגיטימית על העובדה שמשלם המיסים האמריקאי משלם לחסידים על מגורים (חלקם חדשים למדי, כפי שמעיד הכתב), אוכל ומחייה, על העובדה שהם למדו לרמות את ארה"ב הגדולה (ע"י הצהרה על הכנסה נמוכה במיוחד לצורך קבלת סיוע נרחב מהמערכת הציבורית. אני מניח שזה חלק מלימודי הליבה בבתי הספר ללימוד תורה?!), מיד – כמובן – קמה צעקה של אנטישמיות מצד אוכלי החינם החביבים. טענת הגזענות והשד העדתי נשלפת מיד מארון ה"קדושה".

מדהים לראות איך בני ברק בישראל (ועוד איזה יישוב-שניים חרדיים) וקריית יואל בארה"ב מצליחות לשמור על רמה אחידה של עוני, ובאופן מפתיע – שתיהן נוקטות באותן דרכים לקבל כסף שלא מגיע להן ממשלם המיסים, ויש בהן את אותו סוג של אוכלוסייה.
אתם חושבים שיש איזה קשר שאנחנו לא שמים לב אליו…?
מבין פותרי החידה, יוגרל חסיד סאטמר לאימוץ. מצד שני, סיכוי גדול שהוא לא יסכים לאמץ אתכם.. אתם יודעים – אתם כופרים וכאלה..

דבר אחד חשוב כן למדתי מהכתבה הזו, ואני אסיים בציטוט נוסף של הכתב:

נוהגים לומר על החרדים בארץ שאילו היו מתגוררים בארצות הברית, הם היו חייבים לעבוד כדי להתקיים, אבל הנה לפניכם מקום שרבים מתושביו אינם עובדים, והם מתקיימים מתצרונות, מהקצבות ומשנור.

אין כמו להפיץ תרבות יהודית חסידית בחו"ל.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

5 תגובות לפוסט “אובמה הוא אלוהים!”

post_author." -->\n"; ?>
  1. שי הגיב:

    נדמה לי שאין עוררין על כך שעוני נפוץ בבני ברק ובישובים חרדיים אחרים.

    הביקורת היא ש א. העוני נובע מהבחירה להביא לעולם כל כך הרבה ילדים, ב. העוני נובע מהבחירה ללמוד תורה במקום להתפרנס בכבוד ו- ג. העוני נובע מהבחירה שלא ללמוד מקצועות שיאפשרו התפרנסות בכבוד.

    מכיוון ומי שסובל מהעוני הוא במידה לא מבוטלת הילדים, שלא באשמתם נשבו בגטו יציר כפי הורייהם, אנחנו החילונים מרגישים לא נוח למשוך את התמיכה המסיבית בילדי המגזר החרדי, אע"פ שבמידה רבה האשמה בעוניים היא בבחירות שעשו הורייהם.

    הטרגדיה היא כמובן שהם מחונכים לקבל את אותם החלטות כשיגיעו לבגרות.

    המזל הוא שהנהנתנות החילונית היא מדבקת, ומסתמנים סדקים בחומת הגטו – יותר ויותר חרדים לומדים מקצועות מחשב וכו, ומתחילים להרוויח מספיק לקיים את משפחותיהם בכבוד.

  2. שמוליק הגיב:

    למה אתה אומר שהם לא יסכימו להיות מאומצים? כבר עכשיו כל אדם עובד מאמץ חרדים על משפחותיהם.

  3. גיא הגיב:

    @שי – מסכים עם כל מילה.
    @שמוליק – אני מתכוון לאימוץ רשמי כמובן. לקחת "דמי כיס" של מילוני שקלים הם יודעים יפה מאוד.