שק החבטות של השכונה

אז מה היה לנו השבוע?
מדינה שיורה לעצמה ברגל (לפעמים נדמה שבשתיהן), ואנשים ששמחים לאידה, כאילו הם לא חלק ממנה.
אז כן – לישראל יש לא מעט חסרונות, כפי שכבר ציינתי, ועדיין , אולי זה ייראה לחלקיכם כמו סתירה – אני חושב שישראל נהגה נכון בכל מה שקשור למשט השבוע. יותר ויותר פרטים מוכיחים לי את זה, ואין לזה שום קשר לפרופוגנדה זו או אחרת*.

בניגוד ללא מעט אנשים בבלוגוספירה הישראלית, שחושבים שאנחנו הורגים ילדים קטנים בעזה לשם השעשוע, או סותמים פיות לחברי כנסת ערבים-"ישראלים" (תסלחו לי שאני לא ממש רואה במי שמנסה לדפוק אותנו מכל הכיוונים, כישראלים של ממש), אני מרגיש נוח לגמרי, כשעולה ההצעה לשלול את אזרחותה של ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה במשט, ומשקרת במצח נחושה, כאחרון "צדיקי החמאס", על מה שהתחולל שם.

לדבריה, היא לא ראתה אלימות על הספינה מצד משתתפי המשט, והיא מוכנה להעיד על כך בכל בית משפט בינלאומי. הייתי פוטר את זה בבעיית ראיה קלה של הח"כ הנ"ל, אלא שברור שלא זו הבעיה אצלה. יש לה פשוט ראייה מאוד-מאוד סלקטיבית. וכמי שמוכנה להעיד נגד המדינה שהיא אמורה לייצג, אני לא רואה אותה כמי שאמורה להיות לה אזרחות ישראלית. נכון, מילותיו של ח"כ פלסנר על היותה "רווקה בת 38", ושתנסה כך את מזלה בעזה, היו אמנם לא במקומם, אבל אני בהחלט כן מבין את אלה שלא רצו לתת לה לקבל במה בפרלמנט הישראלי, אחרי פעילותה האנטי-ישראלית כל כך.

ברור לי שאני עלול להעיר את חמתם של בלוגרים רבים בסביבתי, אבל התמימות הזו, כאילו ישראל אשמה בכל מה שהתרחש שם, מרגיזה בלשון המעטה.

אני אמנם לא רואה אותם כ'עוכרי ישראל', אבל העובדה שבצד השני מתעלמים מזכויות אדם, לא הוצגה כלל, כאילו אינה קיימת. ממש קל להציג צד אחד של המטבע, כי ההצגה אינה מחייבת אובייקטיביות.
כל ניסיון לקשור את גורלו של גלעד שליט לזכויות האדם, למשל – נופנף כלאחר יד.
כל ניסיון להראות את כמות האספקה המועברת לעזה ע"י ישראל – גם היא לא מוזכרת.
כל פעם שמזכירים את האופן שבו בטורקיה "שומרים" על זכויות אדם – פתאום נזכרים, שלא צריך להסתכל על אחרים, רק על עצמינו.

אז חברים, סליחה – אבל עם כל הכבוד, אני לא מוכן להתעלם מגלעד שליט, מהפרת זכויות אדם בעזה ע"י החמאס (שלא לומר על השימוש שלהם בנשים ובילדים כמגנים אנושיים), וגם לא ממה שקורה בטורקיה (השמדת העם הכורדי נשמעת לכם כמו משהו מוכר?). רוצים תמונה מלאה של מה שקרה במשט ביום שני האחרון? תכניסו את כל הפרטים לתמונה בבקשה.

טורקיה מעידה על עצמה שהיא מדינה דמוקרטית במזרח התיכון, בדומה לישראל. אבל אולי כדאי להזכיר לכל אותם מקטרגים ישראלים, שטורקיה בעצמה לא מתקבלת לאיחוד האירופי בגלל מעשיה כבר שנים. וזה לא בגלל שהיא לא רוצה. היא האחרונה שיכולה לספר לנו כמה אנחנו לא בסדר.
ההתעלמות של האו"ם ממה שקורה בעזה, בטורקיה, ובכלל בשאר מדינות המזרח התיכון – במיוחד בכל מה שקשור לזכויות אדם – מעוררת בי חימה. האו"ם מודע לחשיבותם של המוסלמים ושל גוש 57 המדינות המוסלמיות שיש בו, לכלכלה ולנפט העולמי, ולכן לא יוצאת נגד המדינות האלה. הייתי רוצה לראות את בא קי מון, מזכ"ל האו"ם, אומר מילה רעה על "זכויות האישה" בערב הסעודית, למשל. אל תדאגו – זה לא הולך לקרות. אם הוא אפילו לא הצליח לומר מילה רעה על קוריאה הצפונית, על הטבעת הספינה של שכנתה לאחרונה, נראה שאובייקטיביות היא דאגתו האחרונה של הארגון הזה.

ההסברה הישראלית קרסה השבוע, ועל זה מגיעה לה ציון 'נכשל' גדול מאוד. נכתבו על כך הרבה מילים, ואני לא ארחיב כאן בנושא הזה. אבל בכל מה שקשור לאופן שבה המדינה פעלה במשט הזה – אני מרים את שני אגודליי בגאווה. מספר ההרוגים היה יכול להיות גדול בהרבה. נכון – הקשרים עם העולם אכן חשובים לאין שיעור, אבל חייבים להבין שאנחנו לא יכולים להתיר לכלי נשק ולתחמושת להגיע לרצועה. אפילו המצרים מודעים לזה, ואפילו להם סירבו אותם "פעילי שלום" להעביר את הסחורה לעזה. כבר אמרו לי לא מעט אנשים השבוע, שאנחנו נפלנו לתוך בור שכרו לנו החמאס, וכי היו דרכים אחרות לטפל בפרובוקציה הזו. אז תנו לי לחדש לכם משהו, גבירותיי ורבותיי – מי שנפל לפרובוקציה המתוכננת הזו, היא העולם, יותר מאשר ישראל. אין לזה קשר ל"דוד מול גוליית" או משהו כזה. יש לזה קשר חד-משמעי לעובדות ולהיגיון הפשוט.

מחר או מחרתיים אמורה להגיע לכאן ספינה נוספת, ה"רייצ'ל קורי", שעליה אמורים להיות גם 'פעילי שלום' איריים, שממשלתם החליטה שלא לעצור בעדם מלעלות על המשט הזה.
השאלה היא איך נצא מהסיפור הזה. ברור כבר עכשיו שאנחנו בבעיה לא פשוטה מול העולם, שהפך אותנו לשק החבטות של השכונה.

היו עצות רבות השבוע, לגבי הדרך שבה עלינו לנקוט. רוב הבלוגרים צעקו, שיש להסיר לחלוטין את המצור על עזה. למה? ככה. כי זה לא בסדר מצידינו. אנחנו צריכים להמשיך לתת לחמאס להתחמש ולהרוג עוד ישראלים. רק אז נהיה 'בסדר'.

אבל היו גם פתרונות יותר מעשיים שהועלו:
ד"ר גיא בכור, מציע למשל באתר שלו, שעל ממשלת ישראל להודיע באופן חד משמעי ומהיר, על הסרת המצור הימי על עזה, תמורת פיקוח בילנאומי, שיבדוק כל ספינה וספינה שתגיע לרצועה. מצד אחד – זה נשמע כמו פיתרון הוגן ,נכון? במיוחד אם כל ספינה תתועד וכל סחורה תירשם. מצד שני, זה נשמע כמו רעיון נאיבי מאוד: אם היום העולם לא ממש מעוניין שנפקח על מה שנכנס לרצועה, האם נוכל לסמוך עליו שנציגיו יעשו זאת? קשה לי להאמין.

אני מניח שיהיו עוד רעיונות אילו או אחרים. באמת קטונתי מלהחליט החלטות הרות גורל שכאלו. אולי זו נאיבי מצידי, אבל אני פשוט מקווה שמדינות המערב יתחילו לפקוח את עיניהן.
נשמע מוזר לומר את זה, אבל דווקא מקיין, האיש שההתלהבות שלי ממנו בשנה שעברה היתה קטנה ביותר – וזה באמת אנדרסטייטמנט – מצליח לראות משהו שכנראה אחרים לא ממש רואים:

עוד וידיאו (הראשון מתוך חמישה קטעים בתוכנית הטלוויזיה הזו), הוא של גלן בק, המשודרת ברשת Fox האמריקאית, ואולי הוא ייתן לכם עוד נקודת מבט. לאיש הזה יש את אחת התכניות הנצפות ביותר בארה"ב, והוא הקדיש השבוע שתי תכניות (כלומר שעתיים שלמות) כדי להסביר את המצב לאשורו. אז נכון, פה ושם היו לו כמה הפרזות לטובתינו, שג'ון סטיוארט כבר עשה מהם מטעמים (שגם הם מאוד לא אמינים, בלשון המעטה), ועדיין – האיש מצליח להחזיר לי קצת את הגאווה במה שנעשה בלב הים התיכון:

* ד"א – אין לכם מה לדאוג לגבי 'נטיותיי' הפוליטיות. הן לא השתנו כהוא זה. אני אוהב לקחת דברים שהם נכונים עבורי גם מהימין וגם מהשמאל. זה שהפוסט הזה נראה כלקוח מהאג'נדה הימנית של המפה הפוליטית, לא אומר שאני מתכוון לרוץ ברשימת 'אם תרצו' (שכן – היא פאשיסטית, וכל מי שרוצה שם, מוזמן לתבוע אותי על שכתבתי את זה בבלוג שלי).


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “שק החבטות של השכונה”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עירא הגיב:

    אם האניטי ובק הם הסנגורים היחידים שלנו אז מצבינו חמור משחשבתי. מצאת לך שניים מהאנשים החשוכים, מיליטנטיים וקיצוניים ביותר בכל המדיה האמריקנית. גלן בק פשוט מפחיד אותי בכוח שלו על הקהל.