ביקורת סרט: הדרקון הראשון שלי

שישי בערב, שעמום המחץ, החלטנו – זוגתי ואני – לבדוק את מצבת הסרטים ביס פלאנט, אחרי האכזבות מבתי הקולנוע שבדקנו במהלך הפסח. לאחר בדיקה קצרה, החלטנו ללכת על משהו קליל ומחויך- סרט אנימציה (כן, שוב בתלת מימד) שנקרא בעברית "הדרקון הראשון שלי" או במקור: How to Train Your Dragon).
דבר ראשון, נעבור במהירות על הסרט: הוא חמוד, לכל המשפחה, ומי שממש רוצה, מוזמן לראות גם את הדיבוב לעברית. אני מוותר על זה.
בכל מקרה – הסרט מצחיק במקומות הנכונים, חמוד במקומות הנכונים, עצוב במקומות הנכונים, וכן, חברים – יש גם מסר, כמו שכל אמריקאי אוהב.
כמה מילים על הסרט עצמו: סרט על בחור צנום, בן של מנהיג שבט ויקינגים ציידי דרקונים, בחור לא-יוצלח, שאביו כבר הבין שלא ייצא ממנו כלום. נגד כל הסיכויים, הוא מצליח ללכוד דרקון שכל הכפר מפחד ממנו, והוא מרפא ומגדל אותו בסתר, במקום להרוג אותו. בו בזמן, אבא שלו רק רוצה להרוג עוד ועוד דרקונים, ואלה מצידם, רוצים לאכול עוד ועוד ויקינגים. יש כומבן עוד כמה פרטים, אבל אני לא אהרוס לכם.
סרט באמת מתוק. לא משתווה לסרטי האנימציה הממש-טובים, כמו "UP", למשל. אבל הוא יותר טוב מהרבה אחרים שיוצאים בימים אלה לקולנוע. את הסוף אתם כבר יכולים להבין אחרי 3 דקות של סרט.

אה, ועוד ספוילר קטנטן: לא יכולתי שלא לצחוק על העובדה, שבסרט הזה כל ה"ויקינגים" מדברים במבטא סקוטי..

הלאה – יס פלאנט בקניון איילון. משעמם בשישי בערב? כן. חוץ מכמה זאטוטים, הכל שקט למדי, במיוחד בשעות של שמונה פלוס בערב. הכיסאות הכי נוחים בארץ, לטעמי, אולם קטן בן 7 שורות, והוא מלא בעיקר במבוגרים דווקא, בעיקר בזוגות. משקפי התלת מימד- מעלים כרגיל את המחיר ל-45 ש"ח לכרטיס, וזה מעצבן, כי גם אין גרסה שהיא לא תלת-מימדית. כבר כתבתי על העצבים שלי מכל זה. אין טעם להמשיך עם זה גם בפוסט הזה.
מה שקצת אכזב אותי, היתה העובדה שיס פלאנט הפסיקה לעבוד עם דיינרס, ולתת 1+1 על כרטיסים. עכשיו יש רק הטבה קטנה של 11% עם כרטיס של בנק מזרחי-טפחות. אז שילמנו מחיר מלא. ומופרז.

אבל חניה היתה בשפע, ממש בכניסה לקניון איילון, לא היו תורים, לא היו דחיפות, הכניסה לאולמות נעשתה בצורה מסודרת, הכניסה היא רחבה מאוד, והאמת – כבר הגעתי למסקנה הזאת בעבר: זהו בית הקולנוע הכי טוב בארץ.

ציון של קופי השבת: 8.5 לסרט, 10 לבית הקולנוע.


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “ביקורת סרט: הדרקון הראשון שלי”

post_author." -->\n"; ?>
  1. עירא הגיב:

    ומה הבעיה עם ויקינגים במבטא סקוטי? יש לסקוטים הרבה גנים ויקינגיים, אם שכחת…