צעצוע חדש

אין כמו צעצועים חדשים. במיוחד כשקונים לך אותם או כשאתה פשוט קונה אותם לעצמך.
כשאני אומר "צעצוע", אני בעצם מתכוון למשהו שימושי, חדש, ואם הוא יכול להתחבר לאינטרנט – מה טוב.
לפני כשבועיים, ההורים של אישתי הציעו לה ללכת לקנות איזה לפטופ חדש, במקום המפלצת הזקנה שיש לה – מפלצת ישנה מהימים הטובים שבהם מחשב ביתי ממוצע שקל 52 טון, ומחשב נייד הגיע בגרסה הקצת יותר טובה – במשקל 27 טון. הבעיה עם זה היתה, שיכולת לאבד כל תחושה בברכיים אחרי בערך 30 שניות – גם מהמשקל, וגם מהחום שיצר המכשיר החביב.
והוא אכן היה חביב – כבר לא מייצרים מפלצות כאלה כמו של IBM. את מקומה של החברה הוותיקה, שייצרה "סוסי עבודה" במחירים לא רעים אך גם לא ממש שווים לכל נפש – תפסו חברות כמו לנובו, טושיבה ועוד. ובכל זאת – לדעת הוריה של אישתי – הגיע הזמן לעבור הלאה. להשתדרג.

הדרישות של אישתי היו די פשוטות בסה"כ:
– מקלדת מלאה (גודל מלא עד כמה שאפשר)
– משקל קל ככל האפשר
– סוללה ארוכה ככל האפשר

זה אולי נשמע לא הרבה במיוחד, אבל אלה דרישות הבסיס מלפטופ נורמלי, לא? הרי היום אתה יכול להתקין כל תוכנה – מאופיס 2007, אנטי וירוסים וכל מה שתרצו – הישר מהרשת.
על הדברים הבסיסיים כמו יציאות USB, רשת WIFI, וכו' – על כל אלה אין בכלל צורך לדבר. אלה מובנים מאליהם. ותכל'ס – מי לעזאזל צריך היום צורב או DVD, כשיש לך DOK, הארד-דיסק נייד וכאלה – ובמחירים מצחיקים יחסית. אצלי הדיסק מזמן איבד את טעמו, ואני לא השתמשתי באחד בשנתיים האחרונות לטעמי, אלא אם כן המדיה הזו היא זו שניתנה לי (כמו במקרה של תמונות מהחתונה שלנו – וגם אותם כבר העליתי אחר כבוד למחשב הנייח והנייד, עם גיבויים על ההארד-דרייב).

אז על מה הולכים? הדבר הכי הגיוני הוא ללכת לכיוון הנטבוקים הסקסיים החדשים שצצים מכל עבר. אבל בתחום הזה אני לא כל כך חזק. ואז נזכרתי בפוסט הזה של זיגמונד, שהחליט בסופו של דבר ללכת על נטבוק של Asus, וספציפית דגם של eee PC 1101HA.

אז מה יש בו בנטבוק הזה שכ"כ משך את עיני?
דבר ראשון, הגודל – מסך "11.6, מה שאומר – מקלדת כמעט מלאה (אם נשווה ל-IBM X40 שיש לי, שהוא "12.1, עם מקלדת ממש מלאה ונהדרת).
שנית – המשקל – 1.35 ק"ג, ואפילו המטען שלו קל בהרבה מזה של מחשבים אחרים.
ושלישית – הסוללה – וכאן החלק הנפלא ביותר – בעבודה מלאה ובעומס מלא, הסוללה מספיקה למעל 7 שעות!! ואם מורידים את ה-WIFI ןקצת תאורה, הסוללה גם תתפקד 9-11 שעות. וזה בהחלט לא עאניין של מה בכך. מדובר בפי 2-3 מכל מחשב אחר שאני מכיר. גם אם יש לו 8 תאים.

בנוסף, שדרגנו את ה-RAM ל-2GB, יש הארד-דיסק של 160GB + עוד 10GB של איחסון חינמי באתר של eee PC, יש תאורת LED Backlight עם אופציה יפה לתצוגת HD, יש 3 יציאות USB, כמובן שיש WIFI התומכת גם בתקן n החדש יחסית, גם כניסות לכרטיסי זיכרון ול-RJ45, מצלמה 1.3MP, מיקרופון מובנה, ונחמד לראות שיש גם multi-touch למשטח גלילת העכבר, שמאפשר זום פנימה והחוצה.

בקיצור – אחלה מחשב.
תוסיפו לזה שכבר ראיתי אותו לפני כמה חודשים אצל זיגמונד בביתו, והתלהבתי כבר אז – והנה לכם הסיבות שהחלטתי ללכת על הנטבוק הזה.

אז נכנסתי לאתר של ZAP, והתחלתי לחפש.
את הדגם מצאתי מהר מאוד, ובמחיר לא רע (המחיר היה ל-1GB RAM), ומכיוון שביום חמישי האחרון היה לנו קצת זמן – צעדנו לנו לחנות Hi-FI בדרום תל אביב.

מהר מאוד התבייתנו על המכשיר הזה. המוכר עוד ניסה לדחוף לנו מחשב נטבוק של לנובו, במחיר זול יותר (הפרש של בערך 100 ש"ח) שבו יש מקלדת ממש מלאה, והמסך הוא בגודל "12.1, אבל מהר מאוד ירדנו מזה, בגלל שהוא כלל סוללה שמספיקה רק ל-3-4 שעות במקסימום. אמנם המעבד שלו חזק יותר (המעבד של האסוס הוא מסוג Intel ATOM Z520 1.3GHz) עם מהירות של 1.6GHz, אבל אורך חיי הסוללה ניצח בסופו של דבר (מה גם שהמשקלים של שניהם היו זהים למדי).

עם הרחבת זיכרון ל-2GB, העלות הכוללת של הנטבוק היתה 2,375 ש"ח, כולל מע"מ.
אם היינו מוותרים על ההרחבה, זה היה עולה 2,047 ש"ח.

ועם זה אפילו לי היה קשה להתווכח. אז בהחלטה של רגע, לקחנו שניים כאלה, ואישתי גם לקחה לה איזה מיני-עכברון USB (שאני לא אקח בחיים, במיוחד אחרי שניסתי דבר כזה בעבר, וזה הרס לי את המפרק בכף היד – ואני מקליד המון בלימודים. אני מעדיף עכבר קצת מגושם יותר. אבל היא התעקשה. אז לקחנו גם אחד כזה).

בקיצור – יש לנו כרגע שני מחשבי נטבוק בבית, שעברו התקנות לא מעטות השבוע על ידי.
שניהם הגיעו עם XP – תודה לאל. שניהם הגיעו גם עם Star Office מותקן (אבל התקנתי גם את Office 2007 של מייקרוטסופט – להגשת עבודות אני חייב את זה.. ).

ואיך החוויה?
מבחינת הנטבוק עצמו – הוא באמת עומד בכל ההבטחות שלו. הסוללה מחזיקה מעמד, מ"ה של XP עושה אעת העבדוה יופי יחסית. יש שני דברים מעט מעצבנים, אבל הם דברים שאני עוד אתרגל אליהם (לאחד כבר התרגלתי):
1. מקש ה-Shift הימני קטן, מתחבא ליד החיצים, מה שיוצתר לפעמים, במיוחד למקלידים מהירים בעיה, כשהסמן קופץ שורה אחת למעלה, ולך תבין מה קרה. לקח לי כמה שעות להתרגל לזה, אבל בסוף גם זה הסתדר.
2. איטיות – משום מה, עד שהוא פותח קבצים, תיקיות, תמונות ומה לא – לפחות בפעם הראשונה – אתה מכה חיי נצח ועוד קצת. אני עוד צריך לברר איך משנים את העובדה הזו, ואם המצב הזה הוא מחויב המציאות. אם למישהו/י יש רעיונות – אשמח לשמוע.

מבחינת חוויית השירות בחנות – לא רעה.
השירות היה סביר. קיוויתי לאיזו הנחה יותר גדולה כשקנינו 2 מחשבים, וזה לא ממש יצא אל הפועל – דבר שיצר אצלי תחושה לא מאוד טובה. זה נכון שהם הכי זולים, ויש אחריות לשנה (כמו כולם – של היבואן) – אבל עדיין.
שנית – המוכרים לא ממש התאמצו לדבר איתנו. היתה הרגשה של "סוף יום".
אז למה לא רעה? כי בכל זאת הם כן הסכימו ללכת לקראתינו עם כמה דברים. בסופו של דבר – שמעתי עליהם דברים לא רעים, ואני מקווה שאני לא אזדקק להם, אבל אם כן – אני מקווה שלפחות הם יצדיקו את העובדה שקניתי אצלם את הנטבוקים, ולא אצל המתחרים.

אבל בתכל'ס – בשורה התחתונה, גבירותי ורבותיי – אחרי הכל – אין כמו צעצועים חדשים בבית 🙂


נהנית מהפוסט? ניתן להביע זאת בעזרת השארת תגובה ויצירת המשך דיון, או הרשמה לפיד ה-RSS וקבלת כל הפוסטים ישידות לקורא ה-RSS שלך.

תגובה אחת לפוסט “צעצוע חדש”

post_author." -->\n"; ?>
  1. […] נטבוקים זקוקים למשהו קל להרצה עליהם, לא יותר מ-XP. לי יש נטבוק של ASUS, ולא העזתי לשים עליו את גרסה 7. הוא עדיין לא מהיר במיוחד, […]